Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bireylerin Kripto Para Kullanmaya Yönelik Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi ve Çoklu Grup Analizi

Yıl 2024, Sayı: 102, 79 - 108, 04.04.2024
https://doi.org/10.25095/mufad.1416542

Öz

Birçok ülkede yasal altyapısı tam olarak oluşmamasına karşın, kripto paraların kullanımı gün geçtikçe artmaktadır. Bu noktada bireylerin kripto paralara yönelik tutumunu ve kullanma niyetini etkileyen faktörlerin öğrenilmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı, teknoloji kabul modelindeki algılanan kullanım kolaylığı ve algılanan fayda boyutlarının bireylerin kripto para kullanmaya yönelik tutum ve niyeti üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu modele kripto paralarla ilgili olarak birçok paydaş tarafından belirtilen riskleri ifade etmek için diğer bir öncül olarak algılanan risk boyutu da eklenmiştir. Çalışmada ayrıca önerilen araştırma modelinin cinsiyet ve yaş değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya konması amaçlanmıştır. Analiz için gerekli veriler, kripto para kullanma deneyimi yaşamış bireylerden anket veri toplama aracıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler, Smart PLS yapısal eşitlik modellemesi analiziyle değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda algılanan kullanım kolaylığı ve algılanan faydanın kripto para kullanımına ilişkin tutum üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur. Algılanan riskin tutum üzerinde anlamlı bir etkisi ise bulunmamıştır. Çoklu grup analiz sonuçları, kripto para kullanmaya yönelik tutumun niyet üzerindeki etkisinin yaşa göre farklılaştığını ancak cinsiyete göre önerilen hipotezlerde anlamlı bir farklılık bulunmadığını göstermektedir. Araştırma sonuçları, bireylerin kripto para kullanımına yönelik tutum ve niyetine etki eden faktörleri ortaya koyması açısından, merkezi finans kurumları, kripto para yatırımcıları, kripto para hizmet sağlayıcıları ve yasal otoriteler için önemli bir bakış açısı sağlamaktadır.

Etik Beyan

Bu çalışma Prof. Dr. Erkan Özdemir danışmanlığında yürütülmekte olan “Bireylerin Kripto Para Kullanımına Yönelik Tutum ve Niyetini Etkileyen Faktörler ve Düzenleyici Değişkenlerin Rolü Üzerine Bir Araştırma” konulu doktora tezinden türetilmiştir.

Destekleyen Kurum

Bu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi SHIZ-2023-1504 kodlu BAP Hızlı Destek Projesi kapsamında desteklenmiştir. Destekleri için BAP Birimine teşekkür ederiz.

Proje Numarası

SHIZ-2023-1504

Teşekkür

Bu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi SHIZ-2023-1504 kodlu BAP Hızlı Destek Projesi kapsamında desteklenmiştir. Destekleri için BAP Birimine teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Abramova, Svetlena - Böhme, Rainer (2016), “Perceived Benefit and Risk as Multidimensional Determinants of Bitcoin Use: A Quantitative Exploratory Study”, Thirty Seventh International Conference on Information Systems, Dublin, pp. 1-20.
  • Agarwal, Ritu - Prasad, Jayesh (1999), “Are Individual Differences Germane to The Acceptance of New Information Technologies?”, Decision Sciences, 30(2), pp. 361-391.
  • Ajzen, Icek - Fishbein, Martin (1974), “Factors Influencing Intentions and the IntentionBehavior Relation”, Human Relations, 27(1), pp. 1-15.
  • Ajzen, Icek (1991), “The Theory of Planned Behavior”. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50(2), pp. 179-211.
  • Akkaş, Handan (2023), “Moderating Effect of Flexible Work Arrangements on the Relationship between Self-Efficacy and Innovative Work Behavior: Evidence from the Logistic Sector”, Business and Economics Research Journal, 14(4), pp. 525-540.
  • Alaklabi, Saad - Kang, Kyeong (2022), “The Extended TRA Model for the Assessment of Factors Driving Individuals’ Behavioral Intention to Use Cryptocurrency”, Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge, and Management, 17, pp. 125-149.
  • Alharbi, Abdullah - Sohaib, Osama (2021), “Technology Readiness and Cryptocurrency Adoption: PLS-SEM and Deep Learning Neural Network Analysis”, IEEE Access, 9, pp. 21388-21394.
  • Antonopoulos, Andreas M. (2014), Mastering Bitcoin: Unlocking Digital Cryptocurrencies. O'Reilly Media Inc., Canada
  • Arias-Oliva, Mario- Pelegrín-Borondo, Jorge - Matías-Clavero, Gustava (2019), “Variables Influencing Cryptocurrency Use: A Technology Acceptance Model in Spain”, Frontiers in Psychology, 475(10), pp. 1-13.
  • Chen, ChauShen (2013), “Perceived Risk, Usage Frequency of Mobile Banking Services”. Managing Service Quality: An International Journal, 23(5), pp. 410-436.
  • Cheng, Edwin - Lam, David - Yeung, Andy (2006), “Adoption Of Internet Banking: An Empirical Study In Hong Kong”, Decision Support Systems, 42(3), pp. 1558-1572.
  • Chin, Wynne - Cheah, Jun Hwa - Liu, Yide – Ting, Hiram – Lim, Xin-Jeam – Cham, Tat Huei (2020), “Demystifying the Role of Causal-Predictive Modeling Using Partial Least Squares Structural Equation Modeling in Information Systems Research”, Industrial Management & Data Systems, 120(12), pp. 2161-2209.
  • Davis, Fred - Bagozzi, Richard - Warshaw, Paul (1989), “User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models”, Management Science, 35(8), pp. 982-1003.
  • Demirci Orel, Fatma - Arık, Abdil (2020), “Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerinin Çevrimiçi Tüketici Katılımı ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Moda Markaları Örneği”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, Uluslararası İşletmecilik Kongresi Özel Sayısı, ss. 146-161.
  • Dowling, Grahame - Staelin, Richard (1994), “A Model of Perceived Risk and Intended RiskHandling Activity”. Journal of Consumer Research, 21(1), pp. 119-134.
  • Featherman, Mauricio - Fuller, Mark (2003), “Applying TAM to E-Services Adoption: The Moderating Role of Perceived Risk”, In 36th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, Proceedings of the IEEE, pp. 1-11.
  • Garson, David (2016), “Partial Least Squares: Regression and Structural Equation Models”, Asheboro USA: Statistical Publishing Associates.
  • Gazali, Haneffa Muchlis – Ismail, Che Bin Hafiz Muhamad Che – Amboala, Tamrin (2018), “Exploring the Intention to Invest in Cryptocurrency: The Case of Bitcoin”, In 2018 International Conference on Information and Communication Technology for the Muslim World IEEE, pp. 64-68.
  • Gazali, Haneffa Muchlis (2019), “Bitcoin Investment Behaviour: A Pilot Study”, International Journal on Perceptive and Cognitive Computing, 5(2), pp. 81-86.
  • Gil-Cordero, Eloy - Cabrera-Sánchez, Juan- Arrás-Cortés, Pedro - Manuel, Jesus (2020), “Cryptocurrencies as a Financial Tool: Acceptance Factors”, Mathematics, 8(11), pp. 1-16.
  • Glaser, Florian - Zimmermann, Kai - Haferkorn, Martin - Weber Moritz Christian - Siering Michael (2014), “Bitcoin - Asset or Currency? Revealing Users' Hidden Intentions”. in Twenty Second European Conference on Information Systems, (Tel Aviv) pp. 1-14.
  • Guenther, Peter - Guenther, Miriam- Ringle, Christian - Zaefarian, Ghasem- Cartwright, Severina (2023), “Improving PLS-SEM Use for Business Marketing Research Industrial Marketing Management, 111, pp. 127-142.
  • Gümüş, Arif – Erkuş, Hakan (2019), “Blockchain ve Kripto Paraların Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme”, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), ss. 43-51.
  • Gunawan, Fergyanto - Novendra, Rizki (2017), “An Analysis of Bitcoin Acceptance in Indonesia”. ComTech: Computer, Mathematics and Engineering Applications, 8(4), pp. 241-247.
  • Gupta, S.K- Tiwari, Sunil - Hassan, Arif - Gupta, Poonam (2023), “Moderating Effect of Technologies into Behavioural Intensions of Tourists toward Use of Mobile Wallets for Digital Payments: TAM Model Perspective”, International Journal of Hospitality & Tourism Systems, 16(1), pp. 43-57.
  • Hair, Joseph - Hult, Tomas - Ringle, Christian - Sarstedt, Marko (2016), A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) (2. edition), SAGE Publications.
  • Hair, Joseph - Ringle, Christian - Sarstedt, Marko (2011), “PLS-SEM: Indeed a Silver Bullet”, Journal of Marketing Theory and Practice, 19(2), pp. 139-152.
  • Hair, Joseph Jr - Hult, Tomas M. - Ringle, Christian M. - Sarstedt, Marko - Danks, Nicholas - Ray, Soumya (2021), Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) Using R: A Workbook (3. Edition), Springer Publications.
  • Hair, Joseph Jr. - Hult, Tomas. M.- Ringle, Christian - Sarstedt, Marko (2014), A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM), Thousand Oaks, California, Sage Publications.
  • Hair, Joseph -Sarstedt, Marko- Hopkins, Lucas - Kuppelwieser, Volker (2014), “Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) - An Emerging Tool in Business Research”, European Business Review, 26(2), pp. 106-121.
  • Henseler, Jörg - Ringle, Christian - Sarstedt, Marko (2015), “A New Criterion for Assessing Discriminant Validity in Variance-Based Structural Equation Modeling”, Journal of the Academy of Marketing Science, 43, pp. 115-135.
  • Henseler, Jörg - Ringle, Christian - Sinkovics, Rudolf (2009), “The Use of Partial Least Squares Path Modeling in International Marketing, New Challenges to International Marketing, 20, pp. 277-319.
  • Hu, Paul J.- Chau, Patrick - Sheng, Olivia Riu - Tam, Kar Yan (1999), “Examining the Technology Acceptance Model Using Physician Acceptance of Telemedicine Technology”, Journal of Management Information Systems, 16(2), pp. 91-112.
  • Hussain, Mehdi - Mollik, Abu Taher - Johns, Rechel - Rahman, Muhammad Sabbir (2018), “M-Payment Adoption for Bottom of Pyramid Segment: An Empirical Investigation”, International Journal of Bank Marketing, 37(1), pp. 362-381.
  • İlgaz, Sebahat - Özdemir, Erkan (2022), “Kripto Para Aracılığıyla Kara Para Aklama”, Sokrates 6. Uluslararası Eğitim, İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler Kongresi, Roma, İtalya, ss. 210-224.
  • Jariyapan, Prapatchon - Mattayaphutron, Suchira - Gillani, Syeda Noorzahrah - Shafique, Shafique (2022), “Factors Influencing the Behavioural Intention to Use Cryptocurrency in Emerging Economies During the COVID-19 Pandemic: Based on Technology Acceptance Model 3, Perceived Risk, and Financial Literacy”, Frontiers in Psychology, 12, pp. 1-20.
  • Kalyoncuoğlu, Selma (2018), “Tüketicilerin Online Alışverişlerindeki Sanal Kart Kullanımlarının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), ss. 193-213.
  • Kannadhasan, Manoharan (2015), “Retail Investors' Financial Risk Tolerance and Their RiskTaking Behaviour: The Role of Demographics as Differentiating and Classifying Factors”, IIMB Management Review, 27(3), pp. 175-184.
  • Knežević, A. -Babić, T.- Musa, Z. (2020), “Cryptocurrency as the Currency of the Future: A Case Study among Algebra University College Students”. In 2020 43rd International Convention on Information, Communication and Electronic Technology (MIPRO) pp. 782-787.
  • Lee, Ming Chi (2009), “Factors Influencing the Adoption of Internet Banking: An Integration of TAM And TPB with Perceived Risk and Perceived Benefit”, Electronic Commerce Research and Applications, 8(3), pp. 130-141.
  • Legris, Paul - Ingham, John - Collerette, Pierre (2003), “Why Do People Use Information Technology? A Critical Review of the Technology Acceptance Model”, Information and Management, 40(3), pp. 191-204.
  • Manimuthu, Arunmozhi - Sreedharan, Raja - Rejikumar, G. -Marwaha, Drishti (2019), “A Literature Review on Bitcoin: Transformation of Crypto Currency into a Global Phenomenon”. IEEE Engineering Management Review, 47(1), pp. 28-35.
  • Mendoza-Tello, Julio C.- Mora, Higinio - Pujol-López, Francisco - Lytras, Miltiadis (2018), “Social Commerce As a Driver to Enhance Trust and Intention to Use Cryptocurrencies for Electronic Payments”, IEEE Access, 6(1), Pp. 50737-50751.
  • Nadeem, Muhammad Athar -Liu, Zhiying -Pitafi, Abdul Hameed - Younis, Amna – Xu, Yi (2021), “Investigating the Adoption Factors of Cryptocurrencies: A Case of Bitcoin: Empirical Evidence from China”. SAGE Open, 11(1), pp. 1-15.
  • Nakamoto, Satoshi (2008), Bitcoin: A Peer-To-Peer Electronic Cash System. Decentralized Business Review. https://assets.pubpub.org/d8wct41f/31611263538139.pdf (Erişim Tarihi: 09.09.2023).
  • Noy, Chaim (2008), “Sampling Knowledge: The Hermeneutics of Snowball Sampling in Qualitative Research”, International Journal of Social Research Methodology, 11(4), pp. 327-344.
  • Nuryyev, Guych - Spyridou, Anastasia - Yeh, Simon - Achyldurdyyeva, Jennet (2018), “Factors Influencing the Intention to Use Cryptocurrency Payments: An Examination of Blockchain Economy”. Proceedings of the Tourman 2018 Conference, Rhodes, Greece, pp. 303-310.
  • Oğrak, Abdullah (2022), “Testing the Structural Validity of The Model Designed for Perceived Ease of Use, Perceived Usefulness, Trust, and Intention to Use Bitcoin with Process Macro”, Business & Management Studies: An International Journal, 10(1), pp. 399-411.
  • Park, Jungkun -Amendah, Eklou - Lee, Younghee - Hyun, Hyowon (2019), “M‐Payment Service: Interplay of Perceived Risk, Benefit, and Trust in Service Adoption”, Human Factors and Ergonomics in Manufacturing and Service Industries, 29(1), pp. 31-43.
  • Pikkarainen, Tero - Pikkarainen, Kari - Karjaluoto, Heikki - Pahnila, Seppo (2004), “Consumer Acceptance of Online Banking: An Extension of the Technology Acceptance Model”. Internet Research, 14(3), pp. 224-235.
  • Pilatin, A. (2022),“Bireylerin Sosyo-Ekonomik Özellikleri Kripto Varlık Satın Almalarını Etkiler Mi? Türkiye’den Kanıtlar”. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), ss. 665-678.
  • Pramudita, Eka - Achmadi, Hendra - Nurhaida, Hansa (2023), “Determinants of Behavioral Intention toward Telemedicine Services among Indonesian Gen-Z And Millenials: A PLS–SEM Study on Alodokter Application”, Journal of Innovation and Entrepreneurship, 12(1), pp. 1-21.
  • Ringle, Christian M. - Wende, Sven - Becker, Jan-Michael (2022), SmartPLS 4. Oststeinbek: SmartPLS GmbH, http://www.smartpls.com.
  • Saether, Hilde Camilla Mari - Helland, Erik, Johan (2018), “A Comparative Analysis of Cryptocurrency Markets”, Master's Thesis, University of Stavanger, Norway.
  • Sarstedt, Marko - Hair, Joseph F. - Pick, Mandy - Liengaard, Benjamin - Radomir, Lacramiora - Ringle, Christian (2022), “Progress in Partial Least Squares Structural Equation Modeling Use in Marketing Research in the Last Decade”, Psychology & Marketing, 39(5), pp. 1035-1064.
  • Shahzad, Fakhar – Xiu, GuoYi – Wang, Jian – Shahbaz, Muhammad (2018), “An Empirical Investigation on the Adoption of Cryptocurrencies among the People of Mainland China”. Technology in Society, 55, pp. 33-40.
  • Shaikh, Aijaz A.- Glavee-Geo, Richard - Karjaluoto, Heikki (2018), “How Relevant Are Risk Perceptions, Effort, and Performance Expectancy in Mobile Banking Adoption?”, International Journal of E-Business Research, 14(2), pp. 39-60.
  • Silva, Patricia (2015), “Davis' Technology Acceptance Model. Information Seeking Behavior and Technology Adoption: Theories and Trends”, IGI Global Publications, pp. 205-219.
  • Sönmez Çakır, Fatma (2019), “Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi (PLSSEM) ve BirUygulama”. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri, 5(9), ss. 111-128.
  • Sukma Erlangga Andi - Nikmah Farika - Rahmawati Rizka - Ulya Izzatul (2023), “Big Data Technology Acceptance Model (TAM) in Indonesian State-Owned Financial Services and Banking”, International Journal of Research in Business and Social Science (2147-4478), 12(7), pp. 596-603.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Resmi Gazete, 16 Nisan 2021 Tarih, 31456 Sayılı “Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik”, https://www.resmigazete.gov.tr/16.04.2021 (Erişim Tarihi: 01.09.2023).
  • Tenenhaus, Michel - Vinzi, Vincenzo E. (2005), “PLS Regression, PLS Path Modeling and Generalized Procrustean Analysis: A Combined Approach for Multiblock Analysis”. Journal of Chemometrics: A Journal of the Chemometrics Society, 19(3), pp. 145-153.
  • Ter Ji-Xi, Joye - Salamzadeh, Yashar, - Teoh, Ai Ping (2021), “Behavioral Intention to Use Cryptocurrency in Malaysia: An Empirical Study”, The Bottom Line, 34(2), pp. 170-197.
  • Toraman, Yavuz - Yüksel, Cenk (2022), “Covıd-19 Salgını Sürecinde Tüketicilerin Yeni Teknolojileri Benimsemelerinin Teknoloji Kabul Modeli (TKM) Çerçevesinde Temassız Teslimat Özelinde İncelenmesi: Mobil Uygulamalar Üzerine Bir Araştırma”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 23 (Covid-19 Özel Sayısı), ss. 17-34.
  • Toraman, Yavuz. (2021), “Blokzincir Teknolojisinin Benimsenmesinin Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi: Kripto (Dijital) Paralar Üzerine Bir Araştırma”. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 7(45), ss. 1841-1856.
  • Tunç, Hakan - Bozkurt Çetinkaya, Özlem - Gürbüz, Hanife (2018), “Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi”, Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, 2(6), ss. 28-42.
  • Tunsakul, Khomson (2020), “Gen Z Consumers’ Online Shopping Motives, Attitude, and Shopping Intention”, Human Behavior Development and Society, 21(2), pp. 7-16.
  • Türker, Ali - Türker Özaltın, Gülay (2013), “Turistik Ürün Satın Alma Davranışının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), ss. 281-312.
  • Uyar, Ahmet (2019), “Tüketicilerin Mobil Uygulamalara İlişkin Algılarının Teknoloji Kabul Modeli İle Değerlendirilmesi”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(1), ss. 687-705.
  • Venkatesh, Viswanath - Davis, Fred D. (2000), “A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies”, Management Science, 46 (2), pp.186–204.
  • Venkatesh, Viswanath - Morris, Michael G. - Ackerman, Philip L. (2000), “A Longitudinal Field Investigation of Gender Differences in Individual Technology Adoption DecisionMaking Processes”, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 83(1), pp. 33-60.
  • Venkatesh, Viswanath - Morris, Michael G. (2000), “Why Do Not Men Ever Stop to Ask for Directions? Gender, Social Influence, and their Role in Technology Acceptance and Usage Behavior”, MIS Quarterly, 24 (1), pp. 115–139.
  • Venturini, Sergio - Mehmetoglu, Mehmet. (2019), “PLS SEM: A Stata Package for Structural Equation Modeling with Partial Least Squares”, Journal of Statistical Software, 88, pp. 1-35.
  • Voorhees, Clay M. - Brady, & Michael K.- Calantone, Roger - Ramirez, Edward (2016), “Discriminant Validity Testing in Marketing: An Analysis, Causes for Concern, and Proposed Remedies”, Journal of the Academy of Marketing Science, 44, pp. 119-134.
  • Walch, Angela (2015), “The Bitcoin Blockchain as Financial Market Infrastructure: A Consideration of Operational Risk”, New York University Journal of Legislation and Public Policy, 18, pp. 837-893.
  • Walton, Aiden J. - Johnston, Kevin A. (2018), “Exploring Perceptions of Bitcoin Adoption: The South African Virtual Community Perspective”, Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge and Management, 13, pp. 165-182.
  • Wong, Kay Kwong Ken (2013), “Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLSSEM) Techniques Using Smartpls”, Marketing Bulletin, 24(1), pp. 1-32.
  • Yağar, Fedayi - Dökme, Sema (2018), “Niteliksel Araştırmaların Planlanması: Araştırma Soruları, Örneklem Seçimi, Geçerlik Ve Güvenirlik”, Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), ss. 1-9.
Toplam 78 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finansal Piyasalar ve Kurumlar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sebahat İlgaz 0000-0002-2503-1706

Erkan Özdemir 0000-0003-0903-7638

Proje Numarası SHIZ-2023-1504
Yayımlanma Tarihi 4 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 8 Ocak 2024
Kabul Tarihi 5 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 102

Kaynak Göster

APA İlgaz, S., & Özdemir, E. (2024). Bireylerin Kripto Para Kullanmaya Yönelik Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi ve Çoklu Grup Analizi. The Journal of Accounting and Finance(102), 79-108. https://doi.org/10.25095/mufad.1416542
AMA İlgaz S, Özdemir E. Bireylerin Kripto Para Kullanmaya Yönelik Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi ve Çoklu Grup Analizi. The Journal of Accounting and Finance. Nisan 2024;(102):79-108. doi:10.25095/mufad.1416542
Chicago İlgaz, Sebahat, ve Erkan Özdemir. “Bireylerin Kripto Para Kullanmaya Yönelik Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi Ve Çoklu Grup Analizi”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 102 (Nisan 2024): 79-108. https://doi.org/10.25095/mufad.1416542.
EndNote İlgaz S, Özdemir E (01 Nisan 2024) Bireylerin Kripto Para Kullanmaya Yönelik Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi ve Çoklu Grup Analizi. The Journal of Accounting and Finance 102 79–108.
IEEE S. İlgaz ve E. Özdemir, “Bireylerin Kripto Para Kullanmaya Yönelik Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi ve Çoklu Grup Analizi”, The Journal of Accounting and Finance, sy. 102, ss. 79–108, Nisan 2024, doi: 10.25095/mufad.1416542.
ISNAD İlgaz, Sebahat - Özdemir, Erkan. “Bireylerin Kripto Para Kullanmaya Yönelik Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi Ve Çoklu Grup Analizi”. The Journal of Accounting and Finance 102 (Nisan 2024), 79-108. https://doi.org/10.25095/mufad.1416542.
JAMA İlgaz S, Özdemir E. Bireylerin Kripto Para Kullanmaya Yönelik Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi ve Çoklu Grup Analizi. The Journal of Accounting and Finance. 2024;:79–108.
MLA İlgaz, Sebahat ve Erkan Özdemir. “Bireylerin Kripto Para Kullanmaya Yönelik Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi Ve Çoklu Grup Analizi”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 102, 2024, ss. 79-108, doi:10.25095/mufad.1416542.
Vancouver İlgaz S, Özdemir E. Bireylerin Kripto Para Kullanmaya Yönelik Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi ve Çoklu Grup Analizi. The Journal of Accounting and Finance. 2024(102):79-108.