Objective: The aim of the research is to determine the occupational health and safety problems of disable workers in the education sector.
Materials and Methods: The survey was conducted with disable employees employed in educational institutions affiliated to the Istanbul Provincial Directorate of National Education by the ‘’Convenience Sampling Method’’ method and validity has accepted 432 data were transferred to the SPSS 21 program. After performing frequency and reliability analyses, descriptive statistics were examined to determine the occupational health and safety problems of disable employees.
Results: According to this research, the rate of visually impaired participants is high. As an Average, half of the participants, most of whom work in general administrative and auxiliary services, mostly have a disability rate of 80% or higher this percentage. However, it was determined that the overall reliability value of the questionnaire was high. Regarding the problems related to occupational health and safety, questions such as trainings, risk assessments, emergencies and physical working conditions and it has been determined that the answers given to these questions are affected negatively on average value.
Conclusion: As a result of the research, the inadequacy of transportation and accessibility problems, occupational health and safety training, risk analysis, emergency action plans, conduction of safety drills are determined. Besides, it has indicated that the emergency and first aid training and the physical working conditions are not enoughly suitable. Finally, several suggestions have been stated related to the mentioned inconveniences.
Education Sector Disabled Employees Occupational Health and Safety.
Amaç: Araştırmanın amacı, eğitim sektöründeki engelli çalışanların iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili karşılaştıkları sorunları tespit etmektir.
Yöntem: İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı eğitim kurumlarında istihdam eden engelli çalışanlarla bir anket çalışması yapılmış ve “Kolayda Örnekleme Tekniği” ile toplanan anketlerden geçerli olarak kabul edilen 432 adet veri, SPSS 21 programına aktarılmıştır. Bu bağlamda ilk olarak frekans ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Daha sonra engelli çalışanların iş sağlığı ve güvenliği sorunlarını belirlemek için tanımlayıcı istatistikler incelenmiştir.
Bulgular: Araştırmada, görme engelli katılımcıların oranının yüksek olduğu görülmektedir. Çoğu genel idari hizmetler ile yardımcı hizmetler kadrosunda çalışan katılımcıların ortalama yarısı, %80 ve üzeri engel oranına sahiptir. Bununla birlikte anketin bütünsel olarak güvenilirlik değerinin yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili karşılan sorunlara ilişkin olarak özellikle eğitimler, risk değerlendirmeleri, acil durumlar ve fiziki çalışma koşulları gibi sorulara verilen cevap ortalamalarının olumsuz yönde olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Araştırmanın sonucunda engelli çalışanların çalıştıkları kuruma ulaşımları ve kurum içindeki erişilebilirlik sorunları başta olmak üzere, iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri, risk analizleri, acil eylem planları, tatbikatları, acil durum ve ilkyardım eğitimlerinin yetersizliği ile fiziki çalışma koşullarının yeterince uygun olmadığı belirlenmiş ve belirlenen uygunsuzluklara karşı yapılabilecek iyileştirme faaliyetlerine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin