Introduction:Besides the medical
faculties, the Anatomy course, which is taught as a basic course in the
faculties of health sciences, is important in terms of connection with other
courses that students will take in the following years. In this context, the
education given should be carried out effectively and efficiently, accordingly
to this direction, the health professionals should be trained.
Objective: The aim of this study
is to determine the views of student midwives and nurses on the efficiency of
the anatomy course and the effectiveness of the educational process.
Method:
The universe of our study consisted of 291 students studying in the first year
of 2019-2020 academic year at the Department of Midwifery and Nursing at the
Faculty of Health Sciences of Çukurova University. Sample selection was not
made and the study sample consist of 261 students who volunteering to the
study. The students answered a questionnaire containing a total of 30
questions.
Results: 58.8% of midwifery
students and 59.7% of nursing students stated that they were interested in
anatomy education and did not see it as a waste of time, but the time allocated
to theoretical lessons was not sufficient. 93.8% of midwifery students and
87.3% of nursing students they stated that the anatomy practice course should
be absolutely necessary.
Conclusion:It is thought that the
results of this study, which includes student views, will contribute to the
efficiency of anatomy education and help the lecturer to provide a new
perspective.
Giriş: Anatomi
dersinin tıp fakültelerinin yanı sıra sağlık bilimleri fakültelerinde de temel
bilimler dersi olarak okutulması, öğrencilerin daha sonraki yıllarda alacakları
diğer derslerle bağlantılı olması açısındanönemlidir. Bu bağlamda verilen eğitimin
etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesi ve bu doğrultuda sağlık
çalışanlarının yetiştirilmesi gerekmektedir.
Amaç: Bu çalışmanın
amacıöğrenci ebe ve hemşirelerin anatomi dersinin verimliliği ve eğitimsürecinin
etkinliği ile ilgiligörüşlerini belirlemektir.
Yöntem:Çalışmamızın
evrenini Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik ve Hemşirelik
bölümlerinde 2019-2020 eğitim öğretim yılında 1. Sınıfta öğrenim gören 291öğrenci oluşturmuştur.
Örneklem seçimine gidilmemiş olup, çalışmaya gönüllü 261 öğrenci örneklemi
oluşturmuştur. Öğrenciler toplam 30 soru içeren bir ankete yanıt vermişlerdir.
Bulgular: Ebelik bölüm
öğrencilerinin%58,8’i, Hemşirelik bölümü öğrencilerinin %59,7’sianatomi eğitimine
karşı ilgili olduklarını ve zaman kaybı olarak görmediklerini,buna karşılık
teorik derslere ayrılan sürenin yeterli olmadığını ifade etmişlerdir. Ebelik
bölümü öğrencilerinin %93,8’i ve hemşirelik bölümü öğrencilerinin %87,3’üanatomi
uygulama dersinin mutlaka olması gerektiği düşüncesinde olduklarını
bildirmişlerdir.
Sonuç: Öğrenci
görüşlerini içeren bu çalışmanın sonuçlarının, anatomi eğitiminin verimliliğine
katkı sağlayacağı ve dersi veren öğretim elemanına yeni bir bakış açısı sağlamasında
yardımcı olabileceği düşünülmektedir.
Anatomi eğitimi Öğrenci görüşleri Sağlık Bilimleri Fakültesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin