Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE EFFECT OF PROJECT – BASED LEARNING METHOD ON ACADEMIC SUCCESS FOR COMPUTERIZED ACCOUNTING APPLICATIONS COURSE IN HIGHER EDUCATION

Yıl 2018, , 378 - 393, 20.04.2018
https://doi.org/10.29067/muvu.340785

Öz

Learning performances of students were investigated
with comparing the traditional teaching model and project based learning model
for higher education students by using Computerized Accounting Practices and
Office Programs lessons in this study. In this context it is aimed to prove the
effectiveness and efficiency of the project based learning method on learning
outputs in the study.

The course of Office Programs has been taught by traditional teaching method
and the couse of Computer Accounting by project based learning approach to
students with using qualitative research methods in this study.  Subsequently, questionnaires have been
distributed to compare the methods to the students who are participating in the
courses and exams. Outputs of traditional teaching
and project-based learning process areas were analyzed with frequency and
percentage values. As a result of the study, it has been determined that
project based learning is more effective and efficient than traditional
teaching.

Kaynakça

  • ICAFR 17

YÜKSEKÖĞRETİMDE BİLGİSAYARLI MUHASEBE UYGULAMALARI DERSİ İÇİN PROJE TABANLI ÖĞRENME YÖNTEMİ KULLANILMASININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2018, , 378 - 393, 20.04.2018
https://doi.org/10.29067/muvu.340785

Öz

Bu çalışma ile yükseköğretim öğrencilerinin geleneksel
öğretim modeli ile proje tabanlı öğrenme modeli, Bilgisayarlı Muhasebe
Uygulamaları ve Ofis Programları dersleri kapsamında karşılaştırılarak,
öğrencilerin öğrenme performansları araştırılmıştır. Bu kapsamda çalışmada,
proje tabanlı öğrenme metodunun öğrenme çıktılarındaki etkisi ve etkinliğinin
ispat edilmesi amaçlanmıştır.
Nitel araştırma yöntemleri kullanılarak yapılan bu
çalışmada, öğrencilere, Ofis Programları dersi geleneksel öğretim yöntemiyle,
Bilgisayarlı Muhasebe dersi ise proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile
işlenmiştir. Akabinde derslere ve sınavlara katılan öğrencilere yöntemler
arasında karşılaştırma yapmaları için anket formları dağıtılmıştır.
Formlarda geleneksel öğretim ve proje tabanlı öğrenme
süreci alanlarından elde edilen bulgular çözümlenerek frekans ve yüzde
değerleri ile ifade edilmiştir. Çalışma sonucunda, proje tabanlı öğrenmenin,
geleneksel öğretime kıyasla daha etkin ve etkili olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • ICAFR 17
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sayı
Yazarlar

Erdal Büyükbıçakcı

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 29 Eylül 2017
Kabul Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Büyükbıçakcı, E. (2018). YÜKSEKÖĞRETİMDE BİLGİSAYARLI MUHASEBE UYGULAMALARI DERSİ İÇİN PROJE TABANLI ÖĞRENME YÖNTEMİ KULLANILMASININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Journal of Accounting and Taxation Studies378-393. https://doi.org/10.29067/muvu.340785

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.  

                                                                                                                                                           
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new