Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Tasarı Geometri - Teknik Resim” ve "Perspektif” Derslerinin, Mimarlık Eğitimi Düşünsel Altyapısına Etkisi ve Prof. Dr. Yılmaz MORÇÖL

Yıl 2016, , 1 - 11, 31.12.2016
https://doi.org/10.26835/my.257428

Öz

Mimarlık temel alanı eğitiminde özellikle ilk
yıllar için ana başlık olan “tasarım eğitimi”;  üç boyutlu düşünmeyi, kurgu yapmayı ve bunu mimari
iletişim dili olan tasarı geometri-teknik resim, perspektif aracılığı ile iki
ve üç boyutlu olarak görselleştirmeyi hedefler. Tasarım atölyeleri ve öğrenci-
öğretim elemanı arasındaki sıkı iletişim bu hedefe ulaşmada etkin aktörlerdir.
Tasarım dünyasının ortak iletişim dili olan tasarı geometri-teknik resim,
perspektif konuları yapılan tasarımların kâğıda aktarılmasında ve tasarımın
tashih edilerek geliştirilmesinde tarih boyunca etkili olmuştur.



Bu çalışmada, tasarı geometri-teknik resim, perspektif konularının
tasarım tarihinde ne şekilde yer bulduğu, mimarlık temel alanı eğitimindeki
etkin rolü ve eğitimci olarak bu dersleri vererek kuşakları yetiştirmiş olan Prof.
Dr. Yılmaz Morçöl Hocamızın mesleki ve akademik yaşama katkıları anlatılmaktadır.

Kaynakça

  • AKBIYIK, Aysun.“Türk Standartlarında ve Avrupa Standartlarında Teknik Resim Standartlarındaki Gelişmeler”, Pamukkale Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Makine Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 1998
  • ÇEVİK, Mehmet. “Teknik Resime Giriş”, Dokuz Eylül Üniversitesi / İnşaat Mühendisliği Bölümü Ders Notları, 2010
  • MORÇÖL, Yılmaz. “Perspektifte Deformasyon”, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi / Yüksek Mimarlık Bölümü Doçentlik Tezi, 1972
  • ÖZDEMİR, Elvan Elif. “Mimarlık Eğitiminde Tasarım Sürecinin Geliştirilmesi Yönünde Bir Yöntem Arayışı”, Gazi Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı Doktora Tezi, 2013
  • YURTSEVER, Bengi. “Mimarlık Eğitiminde Eleştirel Düşünme Becerisinin Rolü: Birinci Yıl Tasarım Eğitimi”, İstanbul Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı / Mimari Tasarım Programı Yüksek Lisans Tezi, 2011
  • http://users.metu.edu.tr/beyaz/304/sunumlar/FransizDevrimiDonemiveMatematik.pdf izlenme tarihi 06 05 2016

The Effect of “Descriptive Geometry” “Technical Drawing” and “Perspective” Lessons to the Architectural Education’s Intellectual Infrastructure and Prof. Dr. Yılmaz MORÇÖL

Yıl 2016, , 1 - 11, 31.12.2016
https://doi.org/10.26835/my.257428

Öz



Architecture, Planning and Design
Education, which constitutes the main topic in the primary field of
architecture education especially during the first year, is aimed for three-dimensional thinking, design and the
visualization of this in two and three dimensions through the architectural
communication language of descriptive
geometry-technical drawing, perspective
. The design workshops and the close
student-academician communication are effective factors in achieving this goal.
The topics of descriptive
geometry-technical drawing
and perspective,
which are the common communication language of the design world, have been
effective throughout history in transferring the made designs onto paper and
the correction and development of these designs.



This paper discusses
the way that the topics of descriptive geometry-technical drawing and
perspective take place in history, their effective roles in the primary field
of Architecture, Planning and Design Education and the contributions of Prof.
Dr. Yılmaz MORÇÖL, who has raised generations by teaching these courses, to the
professional and academic life.

Kaynakça

  • AKBIYIK, Aysun.“Türk Standartlarında ve Avrupa Standartlarında Teknik Resim Standartlarındaki Gelişmeler”, Pamukkale Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Makine Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 1998
  • ÇEVİK, Mehmet. “Teknik Resime Giriş”, Dokuz Eylül Üniversitesi / İnşaat Mühendisliği Bölümü Ders Notları, 2010
  • MORÇÖL, Yılmaz. “Perspektifte Deformasyon”, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi / Yüksek Mimarlık Bölümü Doçentlik Tezi, 1972
  • ÖZDEMİR, Elvan Elif. “Mimarlık Eğitiminde Tasarım Sürecinin Geliştirilmesi Yönünde Bir Yöntem Arayışı”, Gazi Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı Doktora Tezi, 2013
  • YURTSEVER, Bengi. “Mimarlık Eğitiminde Eleştirel Düşünme Becerisinin Rolü: Birinci Yıl Tasarım Eğitimi”, İstanbul Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı / Mimari Tasarım Programı Yüksek Lisans Tezi, 2011
  • http://users.metu.edu.tr/beyaz/304/sunumlar/FransizDevrimiDonemiveMatematik.pdf izlenme tarihi 06 05 2016
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Didem Erten Bilgiç

Nihan Konak

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Erten Bilgiç, D., & Konak, N. (2016). “Tasarı Geometri - Teknik Resim” ve "Perspektif” Derslerinin, Mimarlık Eğitimi Düşünsel Altyapısına Etkisi ve Prof. Dr. Yılmaz MORÇÖL. Mimarlık Ve Yaşam, 1(1), 1-11. https://doi.org/10.26835/my.257428

16299  16302  16303  18949   21920   30985 30986

download  downloaddownload