Bu araştırmada ile Necmettin Erbakan Üniversitesi İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin “çevrimiçi öğrenmeye yönelik tutumları ve İngilizce ile ilgili özyeterlik inançları” arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2020- 2021 eğitim öğretim yılında, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu uzaktan eğitim yoluyla ders alan ve İngilizce hazırlık sınıflarında öğrenim gören 371 öğrenci katılmıştır. Veriler “Demografik Bilgi Formu”, Usta, Uysal ve Okur (2016) tarafından geliştirilen “Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” ve Hancı-Yanar ve Bümen (2012) tarafından geliştirilen “İngilizce ile ilgili Özyeterlik İnancı Ölçeği” yoluyla elde edilmiştir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırma sonuçları için bir istatistik paket programından yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye yönelik tutumları orta düzeyde bulunurken, İngilizce ile ilgili özyeterlik inançları orta düzeyden biraz yüksek bulunmuştur. Cinsiyetlerine göre öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik tutumları üzerinde anlamlı bir farklılık bulunurken, İngilizce ile ilgili özyeterlik inançları üzerinde cinsiyetin anlamlı bir etkisi bulunmamıştır. Öğrencilerin İngilizce özyeterlikleri ile çevrimiçi öğrenmeye yönelik tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı pozitif yönde, düşük düzeyde bir ilişkinin olduğu saptanmıştır.
Uzaktan eğitim İngilizce Özyeterlik inancı Çevrimiçi öğrenmeye yönelik tutum
In this study, it was aimed to examine the relationships between Necmettin Erbakan University English preparatory class students' "attitudes towards online learning and self-efficacy beliefs about English". In the academic year of 2020-2021, 371 students studying at Necmettin Erbakan University, School of Foreign Languages, taking courses through distance education and studying in English preparatory classes participated in the study. The data were obtained through the "Demographic Information Form", the "The Scale of Attitude Towards Online Learning" developed by Usta, Uysal, and Okur (2016), and the "Self-Efficacy Beliefs Scale for English" developed by Hancı-Yanar and Bümen (2012). A statistical package program was used for the results of the research in which the correlational survey model was used. According to the findings of the study, while university preparatory class students' attitudes towards online learning were found to be at a medium level, their self-efficacy beliefs about English were found to be slightly higher than medium level. While there was a significant difference in students' attitudes towards online learning according to their gender, there was no significant effect of gender on their self-efficacy beliefs about English. It was found that there was a statistically significant positive, low level relationship between students' English self-efficacy and their attitudes towards online learning.
Distance education English self-efficacy beliefs Attitudes toward online learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.