Bilişim teknolojisinin gelişmesiyle birlikte hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde iletişim biçimleri değişiklik göstermiştir. İnternet teknolojisinin yaygınlaşmasıyla birlikte konaklama işletmeleri değişime ayak uydurmak için kurumsal web siteleri kurarak müşterilerine doğrudan ulaşım imkanına sahip olmuşlardır.
Araştırmanın amacı, inanç turizm koridorunda yer alan illerdeki (Mersin, Hatay, Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin) konaklama işletmelerinin web sitelerinin içeriklerini incelenmesi, sitelerin kullanım durumlarının ve eksiklerinin ortaya konması ve geliştirilmesi hususunda otel yöneticilerine öneriler sunulmasıdır. İnanç turizm koridorunda yer alan 102 konaklama işletmesinin internet sayfaları değerlendirme kriterleri kapsamında, içerik analizine tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda konaklama işletmelerinin web sitesi değerlendirme kriterlerine göre 3 yıldızlı otellerin büyük bir kısmında web sitelerinde e-broşür ve dergi, sanal tur, mobil uygulamaların ve online üyelik uygulamalarının bulunmadığı tespit edilmiştir. Çıkan sonuçlar yorumlanarak konaklama işletmeleri sahipleri, araştırmacılar ve otel yöneticileri için daha etkin web sayfası kullanma koşulları hakkında öneriler sunulmuştur.
İnanç Turizmi Koridoru Konaklama İşletmesi Bilgi Paylaşımı Web Sitesi Adaptasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | TURİZM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |