Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN COVİD-19, YÜZ YÜZE EĞİTİM VE UZAKTAN EĞİTİM ALGILARI

Yıl 2022, , 1253 - 1267, 15.07.2022
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1064883

Öz

Bu çalışmada; lise öğrencilerinin, Covid-19 Pandemisi ve bu pandeminin öğrenim hayatlarına etkisine ilişkin metaforik algılarınızın belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi olgu-bilim (fenomolojik) desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 100 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için öğrencilerden ‘‘Covid-19…… gibidir; çünkü……’’, “Yüz yüze eğitim……gibidir; çünkü……’’ ve “Uzaktan eğitim…… gibidir; çünkü……’’ şeklindeki ifadeler pandemi sürecini dikkate alarak tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile belirli kategorilere ayrılmıştır. Bu kategoriler cinsiyet demografik değişkenine göre gruplara ayrılmıştır. Metafor formu metafor konusunda uzman bir uzmana inceletilmiş ve soru maddelerinin ölçme amacına uygun olup olmadığı hakkındaki görüşleri alınmıştır. Covid-19 algıları ‘sağlık’, ‘bulaşıcılık’, ‘doğal afet’, ‘bağımlılık’, ‘canlı’, ‘kısıtlama’, ‘zarar’ ve ‘öldürme’ olmak üzere 8 kategoride toplanmıştır. Yüz yüze eğitim algıları ‘gıda’, ‘aydınlanma’, ‘bitki’, ‘etkileşim’, ‘şifa’ ve ‘iyimser bakış açısı’ olmak üzere 6 kategoride toplanmıştır. Uzaktan eğitim algıları ‘eğitim’, ‘edebiyat’, ‘teknoloji’, ‘kalitesiz’ ve ‘kötümser bakış açısı’ olmak üzere 5 kategoride toplanmıştır. Çalışmada kadınlar, erkeklere göre Covid-19 ile ilgili daha fazla olumsuz metafor oluşturmuştur. Yüz yüze eğitim ile ilgili kadınlar ve erkekler genel olarak pozitif algıya sahiptir. Çalışmada teknoloji kategorisinde en fazla erkekler, eğitim, edebiyat ve kalitesiz kategorilerinde en fazla kadınlar metafor oluştururken, kötümser bakış açısı kategorisinde erkekler ve kadınlar eşit metafor oluşturmuştur.

Kaynakça

  • Afacan, Ö. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının "Fen" ve "Fen ve Teknoloji" kavramlarına yönelik metafor durumları. e-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 1242-1254. https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsaedu/issue/19821/21220
  • Akça, G., & Akgün, E. (2020). İlkokul öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecinde yaşadığı sıkıntılar (International Ejer Congress 2020 Bildiri Kitabı). İstanbul: Anı Yayıncılık.
  • Aksoğan, M. (2019). Uzaktan eğitim bağlamında harmanlanmış öğrenme (Tam Metin Kitabı). Malatya: II. Uluslararası Battalgazi Multidisipliner Çalışmalar Kongresi. 1117-1124.
  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9. https://dergipark.org.tr/en/pub/mead/issue/56310/711904
  • Ali-Khan, C. (2020). Postmodern metaphor. New York: Cultural Studies of Science Education, 15(4), 951-954. https://doi.org/10.1007/s11422-020-09986-4
  • Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi. (8. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Alsarayreh, R. (2020). Using blended learning during Covıd-19: The perceptions of school teachers in Jordan. Cypriot Journal of Educational Science, 15(6), 1544-1565. https://doi.org/10.18844/cjes.v15i6.5298
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin Covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Altunçekiç, A. (2021). Uzaktan eğitim: Öğrenci, öğretmen, teknoloji, kurum ve pedagoji. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 417- 443. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/60452/881870
  • Arslan, M. M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 35(171), 100-108.
  • Atik, A. D. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 148-170. https://dergipark.org.tr/en/pub/ueader/issue/59308/799984?publisher=http-egitim-kilis-edu-tr-cv-durmu-c5-9e-burak-pdf 
  • Ballova Mikuškova, E., & Verešova, M. (2020). Distance education during Covid-19: The perspective of Slovak teachers. Slovak: Problems of Education in the 21st Century, 78(6), 884-906. https://doi.org/10.33225/pec/20.78.884.
  • Bozdağ, B., & Dinç, F. (2020). The perceptıons of physıcal educatıon teacher candıdates towards the concept of dıstance educatıon ın the covıd-19 process: A metaphor study. International Journal of Eurasian Education and Culture, 11, 954-1980.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020.). Emergency Remote Teaching İn A Time Of Global Crisisvdue To Coronavirüs Pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1). 1-6. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2),85-124. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/34117/378446
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.  https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/56247/773769
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., ... & Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. https://doi.org/10.5281/zenodo.3878572
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/55662/761354
  • Clark, R. C. (2008). Distance learning and the science of instruction: proven guideline for consumens and designers of multimedia learning, second edition. San Francisco: John Wiley & Sons, Inc.
  • Cohen, L., Monion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6. Edition). London and New York: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Çokyaman, M., & Ünal, M. (2021). Öğrenci ve öğretmenlerin covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. Administration Special Issue, 1684-1715. https://doi.org/10.29000/rumelide.1009038
  • Danaher, P. A., & Umar, A. (2010). Contemporary Research on open and distance learning in teacher education. In Danaher, P.A., Umar, A. (Eds.), Perspectives on distance education: Teacher education through open and distance learning. Commonwealth of Learning, 7-22, 1-185.
  • Daniels, L. M., Goegan L. D., & Parker, P. C. (2021). The impact of COVID-19 triggered changes to ınstruction and assessment on university students' self-reported motivation, engagement and perceptions. Social Psychology of Education: An International Journal, 24(1), 299-318. https://doi.org/10.1007/s11218-021-09612-3
  • Demiray, E. (2013). Uzaktan eğitim ve kadın eğitiminde uzaktan eğitimin önemi. Journal of Research in Education and Teaching, 2(2), 155-168.
  • Deng, C. X. (2020). The global battle against Sars-Cov-2 and Covıd-19. Int J Biol Sci, 16(10), 1676-1677. DOI:  10.7150/ijbs.45587
  • Dilekçi, Ü. (2019). Okul yöneticilerinin “kapsayıcı eğitim” kavramına İlişkin algıları: Bir metafor analizi çalışması. İzmir: 14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Tam Metin Bildiri Kitabı.
  • Dursun, A., & Gamsız Tunç, Ö. (2021). 14-64 yaş arası bireylerin Covid-19 algılarının incelenmesi: Bir metafor analizi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(67), 591-605. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.2349
  • Düzgün, S., & Sulak, S. E. (2020). Öğretmen adaylarının Covıd-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Millî Eğitim, 49(1), 619-633. DOI: 10.37669/miliegitim.787874
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Ünversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (24), 48-55.
  • Elçiçek, M. (2022). Uzaktan eğitim engelleri: bir meta-sentez çalışması. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(1), 35-45. https://doi.org/10.32329/uad.937271
  • Elkatmış, M., & Tanık, M. Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algıları “Kırıkkale üniversitesi örneği”. Ahi Evraan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 219-238. https://doi.org/10.31592/aeusbed.1030963
  • Eraslan, L. (2011). Sosyolojik metaforlar. Akademik Bakış Dergisi, 27, 1-22.
  • Erdoğan, İ. (2021). Yeniden yeni eğitim sistemi. İnsan&İnsan, 27(8), 13-25. DOI: 10.29224/insanveinsan.814514
  • Erişti, S. D., Uluuysal, B., & Dindar, M. (2013). Designing an ınteractive learning environment based on theories of visual perception and students’ views about the software. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 47-66.
  • Erkılıç, T. A. (2022). Medya Eğitim ve Yönetimi Üzerine Düşünceler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eroğlu, F. (2018). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi [Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Eroğlu, F., & Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 1001-1027.
  • Ferdig, R. E., Baumgartner, E., Hartshorne, R., Kaplan-Rakowski, R., & Mouza, C. (2020). Teaching, technology, and teacher education during the covıd-19 pandemic: Stories from the field. Waynesville, NC, USA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • Ferraro, F. V., Ambra, F. I., Aruta, L., & Iavarone, M. L. (2020). Distance learning in the covid-19 era: Perceptions in Southern Italy. Education Sciences, 10(12), 355. https://doi.org/10.3390/educsci10120355
  • Gelişli, Y. (2015). Uzaktan eğitimde öğretmen yetiştirme uygulamaları. Tarihçe ve Gelişim. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 313-321.
  • Gıesbers, B., Rienties, B., Tempelaar, D., & Gijselaers, W. (2014). A Dynamic analysis of the interplay between asynchronous and synchronous communication in online learning: The İmpact Of Motivation. Journal Of Computer Assisted Learning, 30(1), 30-50. https://doi.org/10.1111/jcal.12020
  • Görgülü, Arı, A., & Arslan, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin Covid-19’a yönelik metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 15(6), 503-524. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44425
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust T., & Bond, A. (2020.). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remoteteaching-and-online-learning.
  • İbicioğlu, H., & Antalyalı, U. Ö. L. (2005). Uzaktan eğitimin başarısında imkân algı motivasyon ve etkileşim faktörlerinin etkileri: Karşılaştırmalı bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 325-338. https://dergipark.org.tr/en/pub/cusosbil/issue/4372/59838
  • İmer Çetin, N., Timur, S., & Pehlivan, H. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin covid19 pandemi sürecinde “Virüs” kavramına yönelik metaforik algılarının incelenmesi, International Journal of Eurasia Social Sciences (Ijoess), 12(43), 47-59. http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.2864
  • İşman, A. (1998). Uzaktan Eğitim. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Kaden, U. (2020). Covıd-19 school closure-related changes to the professional life of a K– 12 teacher. Education Sciences, 10(6), 165. https://doi.org/10.3390/educsci10060165
  • Kalaylıoğlu, Y., Öztürk, A. M., & Bingüler Eker, G. (2020). Türkiye’de COVID-19 Etkilerinin Toplumsal Cinsiyet Açısından Değerlendirilmesi (Rapor Özeti). İsveç: United Nations Entity for Gender Equality and the Empowerment of Women.11.
  • Kaleli, Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322. DOI: 10.16949/turcomat.75936
  • Kan, A. Ü., & Özmen, E. (2021). Metaphoric perceptions of pre-service teacher on distance education during the Covid-19 pandemic. Journal of History School (JOHS), 51, 1085-1118. http://dx.doi.org/10.29228/Joh.48942
  • Kaplan, T., & Kızdırıcı, F. (2017). Türkçe öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin “Kültürel Etkileşim”e ilişkin metaforik algılamaları. SOBİDER Sosyal Bilimler Dergisi, 4(18), 614-627.
  • Karakavuz, H., & Kayhan, S. (2021). Toplumsal yeteneğin öğrencilerin uzaktan eğitim algıları üzerindeki etkisinde akademik kontrol odağının aracılık rolü. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(2), 1397-1419.
  • Karataş, S. (2003). Yüz yüze ve uzaktan eğitimde öğrenme deneyimlerinin eşitliği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(3), 91-104.
  • Kaur, N., Dwivedi, D., Arora, J., & Gandhi, A. (2020). Study of the effectiveness of e-learning to conventional teaching in medical undergraduates amid COVID-19 pandemic. National Journal of Physiology, Pharmacy and Pharmacology, 10(7), 563-567. http://dx.doi.org/10.5455/njppp.2020.10.04096202028042020
  • Kavak, S. Ü. (2021). Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri öğrenme çıktılarının uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitim bakımından incelenmesi [Yüksek Lisans tezi, Kafkas Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kaya, A., & Dilekçi, Ü. (2021). Covıd-19 salgını sürecindeki acil uzaktan eğitime ilişkin ebeveynlerin algıları: Bir metafor analizi çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1621-1636. https://doi.org/10.24315/tred.933889
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kırali, F. N., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83. https://dergipark.org.tr/en/pub/iaud/issue/30078/324645
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94. https://dergipark.org.tr/en/pub/maruid/issue/22159/238064
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covıd-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(2), 283-289. https://dergipark.org.tr/en/pub/asead/issue/54658/725274
  • Kıvılcım, B. (2020). Covid-19 (yeni koronavirüs) salgınının turizm sektörüne muhtemel etkisi. USOBED Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(1), 17-27. https://doi.org/10.46452/baksoder.727208
  • Koçoğlu, E., Kalın, Ö. U., Tekdal, D., & Yiğen, V. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye'deki eğitime bakış. International Social Sciences Studies Journal, 65(6), 2956-2966.
  • Korkmaz, F., & Ünsal, S. (2016). okul öncesi öğretmenlerin "Teknoloji" kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(35), 194-212. https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/24546/259992
  • Koşansu, H. (2021). The perceptions of preparatory school students and their instructors towards grammar learning and teaching in face-to-face and online education at a foundation university in Turkey [Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kör, H., Çataloğlu, E., & Erbay H. (2013). Uzaktan ve Örgün Eğitimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 267-279. http://hdl.handle.net/11693/52110
  • Lalima, D., & Dangwal, K. L. (2017). Blended learning: An innovative approach. Universal Journal of Educational Research, 5(1), 129-136.
  • Latchem, C. R., & Jung, I. (2009). Distance and blended learning in Asia. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203878774
  • Levine P. M. (2005). Metaphors and Images of Classrooms, Kappa Delta Pi Record, 41:4, 172-175, DOI: 10.1080/00228958.2005.10532066
  • Mayring, P. (2011). Nitel sosyal araştırmaya giriş (1. Baskı) (A. Gümümüş & M. S. Durgun Çev.). Ankara: BilgeSu Yayınları.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence based inquiry (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. John Wiley & Sons.
  • Mora-Rodriguez A., & Melero-López, I. (2021). News Consumption and risk perception of COVID-19 in Spain. Media Education Research Journal, 29(66), 67-77. https://www.doi.org/10.3916/C66-2021-06
  • Morgan, G. (1998). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor (G. Bulut, Çev.) İstanbul: Mess Yayıncılık.
  • Ocak, G., & Gündüz, M. (2006). Eğitim fakültesini yeni kazanan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine giriş dersini almadan önce ve aldıktan sonra öğretmenlik mesleği hakkındaki metaforlarının karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 293-310. http://hdl.handle.net/11630/3615
  • Örten, D., & Erginer, E. (2016). Türkiye’de eğitimde program geliştirme alanındaki öncü akademisyenlerin eğitimde program geliştirmeye ilişkin metaforik algıları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(11), 387-414. https://dergipark.org.tr/en/pub/opus/issue/26855/277459 
  • Özkirişçi, İ. H. (2021). Zaman ve algı bağlamında yeniden anlamlanan imge: hareketli grafikler ve deneysel bir çalışma. [Sanatta Yeterlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Saatçi, G., & Aksu, M. (2020). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan yabancı uyruklu öğrencilerin koronavirüs algılarını metafor yolu ile tespit etmeye yönelik bir araştırma. Journal of Awareness, 5(4), 617-630. https://doi.org/10.26809/joa.5.042
  • Schmitt, R. (2005). Systematic metaphor analysis as a method of qualitative research. The Qualitative Report. 10(2), 358-394. http://dx.doi.org/10.46743/2160-3715/2005.1854
  • Serhan, D. (2020). Transitioning from face-to-face to remote learning: Students' attitudes and perceptions of using zoom during Covid-19 pandemic. USA: International Journal of Techonology in Education and Science (IJTES), 4(4), 335-342.
  • Shin, J., Lee, H., McCarthy Donovan, A., Hwang, H., Yim, S., & Seo, E. (2015). Home and motivational factors related to science-career pursuit: gender differences and gender similarities, International Journal of Science Education, 37(9), 1478-1503. DOI: 10.1080/09500693.2015.1042941
  • Steın, D. S., Wanstreet, C. E., Calvin, J., Overtoom, C., & Wheaton, J. E. (2005). Bridging the transactional distance gap in online learning environments. The American Journal Of Distance Education, 19(2), 105-118. https://doi.org/10.1207/s15389286ajde1902_4
  • Syauqi, K., Munadi S., & Triyono, M. B. (2020). Covid-19 salgını sırasında öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik mesleki eğitime yönelik algıları. Uluslararası Eğitimde Değerlendirme ve Araştırma Dergisi, 9(4), 881-886.
  • Şahan, K. (2017). Metafor ne değildir?. Kesit Akademi Dergisi, 3(8), 166-176. https://dergipark.org.tr/en/pub/kesitakademi/issue/59838/864696
  • Şahin, A. (2020). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan ve yüz yüze eğitime ilişkin görüşleri. Internatıonal symposıum of educatıon and values –4. Symposıum preceedıngs. Karabük: Full Texts
  • Tesini, B. L. (2020). Coronaviruses and acute respiratory syndromes (Covıd-19, mers, and sars). Msd Manual Professional Version.
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO]. (2020). School Closures Caused By Coronavirüs (Covid-19). https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO]. (2020). Startling digital divides in distance learning emerge. https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge
  • Ünal E., Atik D., & Gözüyeşil E. (2021). Covıd-19 pandemisi ve kadınlar. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-8. https://doi.org/10.48124/husagbilder.825346
  • Ünsal, S., & Korkmaz,  F. (2017).  Eğitim programı tasarımı tercihlerine yönelik öğretmen görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 275 – 289. https://doi.org/0.17860/mersinefd.305977
  • Üstün, Ç., & Özçiftçi, S. (2020). Covid-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(1). 142-153. https://doi.org/10.21673/anadoluklin.721864
  • Varela, D.G., & Desiderio, M.F., (2021). Perceptions of COVID-19 pandemic impact on the student teaching experience. Research in Higher Education Journal. 39. 1-12. https://eric.ed.gov/?id=EJ1293799
  • Wagener, A. E. (2017). Metaphor in professional counseling. Professional Counselor, 7(2). 144-154. https://eric.ed.gov/?id=EJ1159711
  • Worl Healthy Organization [WHO]. (2020). Who coronavirüs disease (Covid-19) dashboard. Word Health Organization. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • Yanarateş, E., & Yılmaz, A. (2020). Öğretmen adaylarının “çevre duyarlılığı” kavramına yönelik metaforik algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1019-1050.
  • Yavuz, M., Çalkan, B., Sönmez, E., Tetik, G., & Kadak, M. T. (2019). Investigation of the Psychometric Properties of Mindful Attention Awareness Scale in a Group of Adolescents. Turk J Child Adolesc Ment Health, 26(2), 68-74. http://dx.doi.org/10.4274/tjcamh.galenos.2019.2018.07.022
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zincirli, M. (2021). School adminstrators’ views on distance education during the covid-19 pandemic process. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 9(2), 52-66. https://eric.ed.gov/?id=EJ1294850
Toplam 98 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm EĞİTİM BİLİMLERİ
Yazarlar

Merve Aydıncı 0000-0002-8334-0283

S. Levent Zorluoğlu 0000-0002-8958-0579

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Aydıncı, M., & Zorluoğlu, S. L. (2022). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN COVİD-19, YÜZ YÜZE EĞİTİM VE UZAKTAN EĞİTİM ALGILARI. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(2), 1253-1267. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1064883