Bu çalışmada Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Programı’ndaki ölçme ve değerlendirme uygulamaları başta olmak üzere öğrenci ve velilere sağlayacağı katkılar hakkında Anadolu Lisesinde görev yapan öğretmen görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak elde edilen araştırmada süreç odaklı ölçme sistemi teması altında katılımcılar öğrenmede anlamlı olduğu, öğrenciyi aktif olarak izleme olanağı sunduğu, öğrenci katılımı sağladığı ve öğrenciyi sorumluluk duygusu geliştirmeye katkıda bulunduğunu ifade etmişlerdir. Beceri odaklı yaklaşımın, sınav temelli ölçme sistemine katkıları teması hakkında katılımcılar öğrencileri hayata hazırlamada, çift yönlü etkileşim sağlamada, hayata aktarım becerisini geliştirmede katkılar sunduğunu ifade etmişlerdir. Veli bilgilendirme kılavuzlarının öğrencinin eğitim sürecine aktif katılımını sağlaması teması altında katılımcılar öğrenci üzerindeki baskıyı azalttığı, derslere aktif katılımı sağladığı, öğrenci başarısını desteklediği, öğrenci eksikliklerini takip etme açısından katkılar sağladığını belirtmişlerdir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Programı’nın öğrencilere sağlayacağı katkılar teması altında katılımcılar bireysel potansiyelin keşfi, değer ve etik eğitimi, dijital uyum sağlamada, etkin ve anlamlı öğrenmede, öğrenmeyi kalıcı hale getirmede katkılar sağlayacağını ifade etmişlerdir.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Süreç odaklı ölçme Beceri temelli yaklaşım Veli bilgilendirme kılavuzu.
This study aims to determine the opinions of teachers working at an Anatolian High School regarding the assessment and evaluation practices in the Türkiye Century Maarif Model Program, as well as the contributions it may offer to students and parents. Data obtained through qualitative research methods revealed that, under the theme of process-oriented assessment, participants stated this system enables meaningful learning, allows active monitoring of students, promotes student participation, and contributes to the development of a sense of responsibility. Regarding the theme of contributions of the skill-based approach to the exam-focused assessment system, participants indicated that it helps prepare students for life, fosters two-way interaction, and enhances the ability to transfer knowledge to real-life contexts. Under the theme of the functionality of parent information guides, participants noted that these guides reduce pressure on students, encourage active class participation, support academic success, and assist in tracking learning deficiencies. Lastly, under the theme of Türkiye Century Maarif Model Program’s contributions to students, participants expressed that the model contributes to discovering individual potential, value and ethics education, digital adaptation, effective and meaningful learning, and the permanence of knowledge
Türkiye Century Maarif Model Process-oriented assessment Skill-based approach Parental information guide
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme |
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 17 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 3 |