Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 3, 1293 - 1305, 29.09.2025
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1745993

Öz

Kaynakça

  • Akbıyık, F. (2024). Examining the mediating effect of brand equity and e-womm on the Influence of consumer cultural ethnocentrism on perception of perfectionism: research on TOGG. Journal of Anatolian Cultural Research, 8(3), 498-513. https://doi.org/10.15659/jancr.v8i3.219
  • Akgün, V. Ö., Altay, H. C. (2024). E-Wom’un tekrar satın alma niyetine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 54, 470-488. https://doi.org/10.52642/susbed.1476294
  • Albert, N. ve Merunka, D. (2013). The role of brand love in consumer-brand relationships, Journal of Consumer Marketing, 30(3), 258-266. https://doi.org/10.1108/07363761311328928
  • Altunışık, R., Boz, H., Gegez, E., Koç, E., Sığrı, Ü., Yıldız, E., & Yüksel, A. (2022). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: yeni perspektifler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Aydın, H. (2016). Marka aşkının değerlendirilmesi: beyaz eşya kullanıcıları üzerine bir araştırma, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 125- 149.
  • Batra, R., Ahuvia, A. ve Bagozzi, R. P. (2012). BrandLove, Journal of Marketing, 76(2), 1-16. https://doi.org/10.1509/jm.09.0339
  • Bauer, H., Heinrich, D., & Albrecht, C. M. (2009). All you need is love: Assessing consumers’ brand love. Proceedings of the American Marketing Association Summer Educators Conference, 15(2), 252-253. Chicago: American Marketing Association.
  • Boubker, O., & Naoui, K. (2022). Factors affecting airline brand love, passengers’ loyalty, and positive word-of-mouth. A case study of Royal Air Maroc. Case Studies on Transport Policy, 10(2), 1388-1400. https://doi.org/10.1016/j.cstp.2022.05.006
  • Bradley, S. D., Maxian, W., Laubacher, T. C., & Baker, M. (tarih yok). In search of lovemarks: the semantic structure of brands. In Proceedings of the American Academy of Advertising., (pp. 42-49). Eugene, Oregon.
  • Cheung, M. L., Pires, G. D., Rosenberger, P. J., Leung, W. K., & Sharipudin, M. S. (2021). The role of consumer-consumer interaction and consumer-brand interaction in driving consumer-brand engagement and behavioral intentions. Journal of retailing and consumer services, 61, 102574. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2021.102574
  • Coşkun, R., Altunışık, R., & Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı, Güncellenmiş 9.Baskı, Sakarya Yayıncılık
  • Çalışkan, B. (2022). Tüketici etnosentrizmi ve kozmopolitliğin marka bağlılığı üzerindeki etkisi: Gsm operatörlerine ilişkin bir araştırma. Sakarya Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Gierth, L., & Bromme, R. (2020). Attacking science on social media: How user comments affect perceived trustworthiness and credibility. Public Understanding of Science, 29(2), 230-247. https://doi.org/10.1177/0963662519889275
  • Gökerik, M. (2024). Elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın marka tutumlarına etkisinde jenerasyonun düzenleyici rolü. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1-20. https://doi.org/10.31006/gipad.1433672
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hearit, K. M. (2021). A blame narrative approach to apologetic crisis management: The serial apologiae of United Airlines. Public Relations Review, 47(5), 102106. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2021.102106
  • Holland, T., & Wise, B. (2023). Platform rhetoric and fan labour as the building blocks of LEGO ideas. M/C Journal-A Journal of Media and Culture, 26(3), 1-10. https://doi.org/10.5204/mcj.2946
  • İzlem, A. (2023). Youtube Bumper video reklamlarının tüketici üzerinde marka bilinirliğinin sağlanması ve tasarım önerisi. (Master's thesis, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi).
  • Kodci, F., & Alemdar, M.Y. (2023). Tüketici etnosentrizminin marka aşkı bağlamında değerlendirilmesi: kahve markaları örneği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 527-558. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1090897
  • Köse, G., & Çakır, S. Y. (2019). Markaların dijital pazarlama çağında tüketicileri etkileşime ikna etme yolları: Influencer pazarlama ve içerik pazarlamasına ilişkin kavramsal bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(38), 205-222. https://doi.org/10.35343/kosbed.547046
  • Kuppelwieser, V. G., Klaus, P., Manthiou, A., & Hollebeek, L. D. (2022). The role of customer experience in the perceived value–word-of-mouth relationship. Journal of Services Marketing, 36(3), 364-378. https://doi.org/10.1108/JSM-11-2020-0447
  • Leblebicioğlu, B., & Ünsalan, M. (2015). Elektronik ağızdan ağıza pazarlama motivasyon faktörlerinin belirlenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. 14.Ulusal İşletmecilik Kongresi, Bildiriler Kitabı (ss.67-74), 7-9Mayıs, Aksaray.
  • Lutz, C., & Newlands, G. (2018). Consumer segmentation within the sharing economy: the case of Airbnb. Journal of Business Research, 88, 187-196. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.03.019
  • Manyanga, W., Makanyeza, C., & Muranda, Z. (2022). The effect of customer experience, customer satisfaction and word of mouth intention on customer loyalty: The moderating role of consumer demographics. Cogent Business & Management, 9(1), 2082015. https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2082015
  • Niyomsart, S. & Khamwon, A. (2016). Brand love, brand loyalty, and word of mouth: a case of Airasia, Conference of the International Journal of Arts & Sciences, 9(1), 263-268.
  • Noei, E., & Lyons, K. (2022). A study of gender in user reviews on the Google Play Store. Empirical Software Engineering, 27(2), 34. https://ssrn.com/abstract=2800887
  • Özyoldaş, Ş. (2022). Brand Communication From the Consumer Perspective in Online Grocery Sector During Covid-19 Pandemic: a Case Study From Getir Brand. (Master's thesis, İzmir Ekonomi Üniversitesi).
  • Pavel, C. (2013). What is behind the lovemark concept? Calitatea, 14(2), 482-489
  • Pawle, J., & Cooper, P. (2006). Measuring emotion—Lovemarks, the future beyond brands. Journal of Advertising Research, 46(1), 38-48. https://doi.org/10.2501/S0021849906060053
  • Rachmad, Y. E. (2024). Transforming Digital Consumers: The Power of Viral Diffusion in Consumer Behavior. PT. Sonpedia Publishing Indonesia.
  • Roberts, K. (2005). Lovemarks: The future beyond brands. Powerhouse books.
  • Rodrigues, I., Lopes, J. M., Borges, A., & Oliveira, M. (2021). How can Gamified applications drive engagement and brand attitude? The case of Nike run club application. Administrative Sciences, 11(3), 92. https://doi.org/10.3390/admsci11030092
  • Shakeri, S. & Alavi, H. H. (2016). Investigating The Impact of Brand Love, Brand Image, Excitement and Word of Mouth on Consumers, International Journal of Information Research and Review, 3(11), 3081-3085.
  • Song, H., Bae, S. Y., & Han, H. (2019). Emotional comprehension of a name-brand coffee shop: focus on lovemarks theory. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 31(3), 1046-1065. https://doi.org/10.1108/IJCHM-07-2017-0436
  • Şahin, E. (2023). Social Media Marketing. In Social Media Analytics in Predicting Consumer Behavior, (pp. 15-45). CRC Press.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2019). Using multivariate statistics (7th ed.). Pearson
  • Torres, P., Augusto, M., & Neves, C. (2022). Value dimensions of gamification and their influence on brand loyalty and word‐of‐mouth: Relationships and combinations with satisfaction and brand love. Psychology & Marketing, 39(1), 59-75. https://doi.org/10.1002/mar.21573
  • Türk, M., & İşcioğlu, T. E. (2020). Sadakat programına yönelik tutum, mağaza memnuniyeti, mağaza sadakati ve satın alma niyeti arasındaki etkileşim: kozmetik perakendeciliği örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 103-126. https://doi.org/10.18037/ausbd.758038
  • Ünal, S. & Aydın H., (2013). An investigation on the evaluation of the factors affecting brand love, Procedia – Social and Behavioral Sciences, 92, 76-85. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.640
  • Verma, S., & Yadav, N. (2021). Past, present, and future of electronic word of mouth (EWOM). Journal of Interactive Marketing, 53(1), 111-128. https://doi.org/10.1016/j.intmar.2020.07.001
  • Yavuzyılmaz, O. (2024). Ağızdan ağıza pazarlama. The Journal of Academic Social Science, 14(14), 429-448. 10.16992/ASOS.700
  • Yıldırım, E. (2013). The effects of user comments on e-trust: an application on consumer electronics. Journal of Economics, Business and Management, 1(4), 360-364.
  • Yıldırım, Y. (2016). Tüketicinin satın alma karar sürecinde bilgi kaynakları ve güvenirlikleri: Referans grubu olarak yakın çevrenin etkisinin incelenmesi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 214-231.
  • Yu, X., & Yuan, C. (2019). How consumers’ brand experience in social media can improve brand perception and customer equity. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 31(5), 1233-1251. https://doi.org/10.1108/APJML-01-2018-0034
  • Zhdanova, D. (2023). The impact of relationship marketing on customer loyalty in the omnichannel retailing–the case of Starbucks. (Master's thesis, Webster University).

Elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın marka aşkı üzerindeki etkisi: Yaş kuşakları üzerinde bir araştırma

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 3, 1293 - 1305, 29.09.2025
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1745993

Öz

Bu araştırma elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın (EAAP) marka aşkı (MAAŞ) üzerindeki etkisini ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. X, Y ve Z kuşakları üzerinde uygulanan çevrimiçi anket yoluyla yapılan araştırma sonucunda elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın marka aşkı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın marka aşkını etkilediği, sanal ortamlarda markalar hakkında daha fazla konuşan, daha olumlu yorumlar yapan kişilerin daha yüksek düzeyde marka aşkı duyduğu anlaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların marka yorumlarına dikkat ettikleri, marka yorumlarının satın alma kararlarını etkilediği, aşırı olumsuz yorumlarınsa sahte, yanıltıcı olarak algılandığı bulunmuştur. Araştırmanın bir başka sonucu ise Y kuşağının X ve Z kuşaklarına göre çevrimiçi ortamlarda markalar hakkında daha fazla konuştuğu, marka savunuculuğu yaptığı ve olumlu yorumlarda bulunduğu, ayrıca markalara karşı daha yüksek düzeyde aşk ve tutku duyduğudur. Bu çalışma başarılı EAAP stratejisi uygulayan işletmelerin marka aşkı yaratma konusunda da daha başarılı olacağını göstermektedir. Markalar kendileri hakkında müşterilerinin daha fazla olumlu konuşmalar yapmasını teşvik edebilir, yaş gruplarına ve farklı jenerasyonlara uygun dijital pazarlama stratejileri geliştirebilir.

Kaynakça

  • Akbıyık, F. (2024). Examining the mediating effect of brand equity and e-womm on the Influence of consumer cultural ethnocentrism on perception of perfectionism: research on TOGG. Journal of Anatolian Cultural Research, 8(3), 498-513. https://doi.org/10.15659/jancr.v8i3.219
  • Akgün, V. Ö., Altay, H. C. (2024). E-Wom’un tekrar satın alma niyetine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 54, 470-488. https://doi.org/10.52642/susbed.1476294
  • Albert, N. ve Merunka, D. (2013). The role of brand love in consumer-brand relationships, Journal of Consumer Marketing, 30(3), 258-266. https://doi.org/10.1108/07363761311328928
  • Altunışık, R., Boz, H., Gegez, E., Koç, E., Sığrı, Ü., Yıldız, E., & Yüksel, A. (2022). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: yeni perspektifler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Aydın, H. (2016). Marka aşkının değerlendirilmesi: beyaz eşya kullanıcıları üzerine bir araştırma, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 125- 149.
  • Batra, R., Ahuvia, A. ve Bagozzi, R. P. (2012). BrandLove, Journal of Marketing, 76(2), 1-16. https://doi.org/10.1509/jm.09.0339
  • Bauer, H., Heinrich, D., & Albrecht, C. M. (2009). All you need is love: Assessing consumers’ brand love. Proceedings of the American Marketing Association Summer Educators Conference, 15(2), 252-253. Chicago: American Marketing Association.
  • Boubker, O., & Naoui, K. (2022). Factors affecting airline brand love, passengers’ loyalty, and positive word-of-mouth. A case study of Royal Air Maroc. Case Studies on Transport Policy, 10(2), 1388-1400. https://doi.org/10.1016/j.cstp.2022.05.006
  • Bradley, S. D., Maxian, W., Laubacher, T. C., & Baker, M. (tarih yok). In search of lovemarks: the semantic structure of brands. In Proceedings of the American Academy of Advertising., (pp. 42-49). Eugene, Oregon.
  • Cheung, M. L., Pires, G. D., Rosenberger, P. J., Leung, W. K., & Sharipudin, M. S. (2021). The role of consumer-consumer interaction and consumer-brand interaction in driving consumer-brand engagement and behavioral intentions. Journal of retailing and consumer services, 61, 102574. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2021.102574
  • Coşkun, R., Altunışık, R., & Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı, Güncellenmiş 9.Baskı, Sakarya Yayıncılık
  • Çalışkan, B. (2022). Tüketici etnosentrizmi ve kozmopolitliğin marka bağlılığı üzerindeki etkisi: Gsm operatörlerine ilişkin bir araştırma. Sakarya Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Gierth, L., & Bromme, R. (2020). Attacking science on social media: How user comments affect perceived trustworthiness and credibility. Public Understanding of Science, 29(2), 230-247. https://doi.org/10.1177/0963662519889275
  • Gökerik, M. (2024). Elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın marka tutumlarına etkisinde jenerasyonun düzenleyici rolü. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1-20. https://doi.org/10.31006/gipad.1433672
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hearit, K. M. (2021). A blame narrative approach to apologetic crisis management: The serial apologiae of United Airlines. Public Relations Review, 47(5), 102106. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2021.102106
  • Holland, T., & Wise, B. (2023). Platform rhetoric and fan labour as the building blocks of LEGO ideas. M/C Journal-A Journal of Media and Culture, 26(3), 1-10. https://doi.org/10.5204/mcj.2946
  • İzlem, A. (2023). Youtube Bumper video reklamlarının tüketici üzerinde marka bilinirliğinin sağlanması ve tasarım önerisi. (Master's thesis, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi).
  • Kodci, F., & Alemdar, M.Y. (2023). Tüketici etnosentrizminin marka aşkı bağlamında değerlendirilmesi: kahve markaları örneği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 527-558. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1090897
  • Köse, G., & Çakır, S. Y. (2019). Markaların dijital pazarlama çağında tüketicileri etkileşime ikna etme yolları: Influencer pazarlama ve içerik pazarlamasına ilişkin kavramsal bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(38), 205-222. https://doi.org/10.35343/kosbed.547046
  • Kuppelwieser, V. G., Klaus, P., Manthiou, A., & Hollebeek, L. D. (2022). The role of customer experience in the perceived value–word-of-mouth relationship. Journal of Services Marketing, 36(3), 364-378. https://doi.org/10.1108/JSM-11-2020-0447
  • Leblebicioğlu, B., & Ünsalan, M. (2015). Elektronik ağızdan ağıza pazarlama motivasyon faktörlerinin belirlenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. 14.Ulusal İşletmecilik Kongresi, Bildiriler Kitabı (ss.67-74), 7-9Mayıs, Aksaray.
  • Lutz, C., & Newlands, G. (2018). Consumer segmentation within the sharing economy: the case of Airbnb. Journal of Business Research, 88, 187-196. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.03.019
  • Manyanga, W., Makanyeza, C., & Muranda, Z. (2022). The effect of customer experience, customer satisfaction and word of mouth intention on customer loyalty: The moderating role of consumer demographics. Cogent Business & Management, 9(1), 2082015. https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2082015
  • Niyomsart, S. & Khamwon, A. (2016). Brand love, brand loyalty, and word of mouth: a case of Airasia, Conference of the International Journal of Arts & Sciences, 9(1), 263-268.
  • Noei, E., & Lyons, K. (2022). A study of gender in user reviews on the Google Play Store. Empirical Software Engineering, 27(2), 34. https://ssrn.com/abstract=2800887
  • Özyoldaş, Ş. (2022). Brand Communication From the Consumer Perspective in Online Grocery Sector During Covid-19 Pandemic: a Case Study From Getir Brand. (Master's thesis, İzmir Ekonomi Üniversitesi).
  • Pavel, C. (2013). What is behind the lovemark concept? Calitatea, 14(2), 482-489
  • Pawle, J., & Cooper, P. (2006). Measuring emotion—Lovemarks, the future beyond brands. Journal of Advertising Research, 46(1), 38-48. https://doi.org/10.2501/S0021849906060053
  • Rachmad, Y. E. (2024). Transforming Digital Consumers: The Power of Viral Diffusion in Consumer Behavior. PT. Sonpedia Publishing Indonesia.
  • Roberts, K. (2005). Lovemarks: The future beyond brands. Powerhouse books.
  • Rodrigues, I., Lopes, J. M., Borges, A., & Oliveira, M. (2021). How can Gamified applications drive engagement and brand attitude? The case of Nike run club application. Administrative Sciences, 11(3), 92. https://doi.org/10.3390/admsci11030092
  • Shakeri, S. & Alavi, H. H. (2016). Investigating The Impact of Brand Love, Brand Image, Excitement and Word of Mouth on Consumers, International Journal of Information Research and Review, 3(11), 3081-3085.
  • Song, H., Bae, S. Y., & Han, H. (2019). Emotional comprehension of a name-brand coffee shop: focus on lovemarks theory. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 31(3), 1046-1065. https://doi.org/10.1108/IJCHM-07-2017-0436
  • Şahin, E. (2023). Social Media Marketing. In Social Media Analytics in Predicting Consumer Behavior, (pp. 15-45). CRC Press.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2019). Using multivariate statistics (7th ed.). Pearson
  • Torres, P., Augusto, M., & Neves, C. (2022). Value dimensions of gamification and their influence on brand loyalty and word‐of‐mouth: Relationships and combinations with satisfaction and brand love. Psychology & Marketing, 39(1), 59-75. https://doi.org/10.1002/mar.21573
  • Türk, M., & İşcioğlu, T. E. (2020). Sadakat programına yönelik tutum, mağaza memnuniyeti, mağaza sadakati ve satın alma niyeti arasındaki etkileşim: kozmetik perakendeciliği örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 103-126. https://doi.org/10.18037/ausbd.758038
  • Ünal, S. & Aydın H., (2013). An investigation on the evaluation of the factors affecting brand love, Procedia – Social and Behavioral Sciences, 92, 76-85. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.640
  • Verma, S., & Yadav, N. (2021). Past, present, and future of electronic word of mouth (EWOM). Journal of Interactive Marketing, 53(1), 111-128. https://doi.org/10.1016/j.intmar.2020.07.001
  • Yavuzyılmaz, O. (2024). Ağızdan ağıza pazarlama. The Journal of Academic Social Science, 14(14), 429-448. 10.16992/ASOS.700
  • Yıldırım, E. (2013). The effects of user comments on e-trust: an application on consumer electronics. Journal of Economics, Business and Management, 1(4), 360-364.
  • Yıldırım, Y. (2016). Tüketicinin satın alma karar sürecinde bilgi kaynakları ve güvenirlikleri: Referans grubu olarak yakın çevrenin etkisinin incelenmesi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 214-231.
  • Yu, X., & Yuan, C. (2019). How consumers’ brand experience in social media can improve brand perception and customer equity. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 31(5), 1233-1251. https://doi.org/10.1108/APJML-01-2018-0034
  • Zhdanova, D. (2023). The impact of relationship marketing on customer loyalty in the omnichannel retailing–the case of Starbucks. (Master's thesis, Webster University).

The impact of electronic word-of-mouth marketing on brand love: A study on generational cohorts

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 3, 1293 - 1305, 29.09.2025
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1745993

Öz

This study was conducted to reveal the effect of electronic word-of-mouth (eWOM) on brand love (BL). Based on an online survey administered to members of Generations X, Y, and Z, the findings indicate that electronic word-of-mouth has a positive and significant impact on brand love. The study shows that individuals who talk more about brands and share more positive comments in virtual environments tend to experience a higher level of brand love. It was also found that participants pay attention to brand-related comments, that such comments influence their purchasing decisions, and that extremely negative reviews are often perceived as fake or misleading. Another important finding is that Generation Y talks more about brands in online environments, acts as brand advocates, and makes more positive remarks compared to Generations X and Z. Additionally, they experience stronger feelings of love and passion toward brands. This study demonstrates that businesses implementing effective eWOM strategies are also more successful in fostering brand love. Brands can encourage their customers to engage in more positive discussions about them and develop digital marketing strategies tailored to different age groups and generations

Kaynakça

  • Akbıyık, F. (2024). Examining the mediating effect of brand equity and e-womm on the Influence of consumer cultural ethnocentrism on perception of perfectionism: research on TOGG. Journal of Anatolian Cultural Research, 8(3), 498-513. https://doi.org/10.15659/jancr.v8i3.219
  • Akgün, V. Ö., Altay, H. C. (2024). E-Wom’un tekrar satın alma niyetine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 54, 470-488. https://doi.org/10.52642/susbed.1476294
  • Albert, N. ve Merunka, D. (2013). The role of brand love in consumer-brand relationships, Journal of Consumer Marketing, 30(3), 258-266. https://doi.org/10.1108/07363761311328928
  • Altunışık, R., Boz, H., Gegez, E., Koç, E., Sığrı, Ü., Yıldız, E., & Yüksel, A. (2022). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: yeni perspektifler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Aydın, H. (2016). Marka aşkının değerlendirilmesi: beyaz eşya kullanıcıları üzerine bir araştırma, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 125- 149.
  • Batra, R., Ahuvia, A. ve Bagozzi, R. P. (2012). BrandLove, Journal of Marketing, 76(2), 1-16. https://doi.org/10.1509/jm.09.0339
  • Bauer, H., Heinrich, D., & Albrecht, C. M. (2009). All you need is love: Assessing consumers’ brand love. Proceedings of the American Marketing Association Summer Educators Conference, 15(2), 252-253. Chicago: American Marketing Association.
  • Boubker, O., & Naoui, K. (2022). Factors affecting airline brand love, passengers’ loyalty, and positive word-of-mouth. A case study of Royal Air Maroc. Case Studies on Transport Policy, 10(2), 1388-1400. https://doi.org/10.1016/j.cstp.2022.05.006
  • Bradley, S. D., Maxian, W., Laubacher, T. C., & Baker, M. (tarih yok). In search of lovemarks: the semantic structure of brands. In Proceedings of the American Academy of Advertising., (pp. 42-49). Eugene, Oregon.
  • Cheung, M. L., Pires, G. D., Rosenberger, P. J., Leung, W. K., & Sharipudin, M. S. (2021). The role of consumer-consumer interaction and consumer-brand interaction in driving consumer-brand engagement and behavioral intentions. Journal of retailing and consumer services, 61, 102574. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2021.102574
  • Coşkun, R., Altunışık, R., & Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı, Güncellenmiş 9.Baskı, Sakarya Yayıncılık
  • Çalışkan, B. (2022). Tüketici etnosentrizmi ve kozmopolitliğin marka bağlılığı üzerindeki etkisi: Gsm operatörlerine ilişkin bir araştırma. Sakarya Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Gierth, L., & Bromme, R. (2020). Attacking science on social media: How user comments affect perceived trustworthiness and credibility. Public Understanding of Science, 29(2), 230-247. https://doi.org/10.1177/0963662519889275
  • Gökerik, M. (2024). Elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın marka tutumlarına etkisinde jenerasyonun düzenleyici rolü. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1-20. https://doi.org/10.31006/gipad.1433672
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hearit, K. M. (2021). A blame narrative approach to apologetic crisis management: The serial apologiae of United Airlines. Public Relations Review, 47(5), 102106. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2021.102106
  • Holland, T., & Wise, B. (2023). Platform rhetoric and fan labour as the building blocks of LEGO ideas. M/C Journal-A Journal of Media and Culture, 26(3), 1-10. https://doi.org/10.5204/mcj.2946
  • İzlem, A. (2023). Youtube Bumper video reklamlarının tüketici üzerinde marka bilinirliğinin sağlanması ve tasarım önerisi. (Master's thesis, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi).
  • Kodci, F., & Alemdar, M.Y. (2023). Tüketici etnosentrizminin marka aşkı bağlamında değerlendirilmesi: kahve markaları örneği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 527-558. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1090897
  • Köse, G., & Çakır, S. Y. (2019). Markaların dijital pazarlama çağında tüketicileri etkileşime ikna etme yolları: Influencer pazarlama ve içerik pazarlamasına ilişkin kavramsal bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(38), 205-222. https://doi.org/10.35343/kosbed.547046
  • Kuppelwieser, V. G., Klaus, P., Manthiou, A., & Hollebeek, L. D. (2022). The role of customer experience in the perceived value–word-of-mouth relationship. Journal of Services Marketing, 36(3), 364-378. https://doi.org/10.1108/JSM-11-2020-0447
  • Leblebicioğlu, B., & Ünsalan, M. (2015). Elektronik ağızdan ağıza pazarlama motivasyon faktörlerinin belirlenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. 14.Ulusal İşletmecilik Kongresi, Bildiriler Kitabı (ss.67-74), 7-9Mayıs, Aksaray.
  • Lutz, C., & Newlands, G. (2018). Consumer segmentation within the sharing economy: the case of Airbnb. Journal of Business Research, 88, 187-196. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.03.019
  • Manyanga, W., Makanyeza, C., & Muranda, Z. (2022). The effect of customer experience, customer satisfaction and word of mouth intention on customer loyalty: The moderating role of consumer demographics. Cogent Business & Management, 9(1), 2082015. https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2082015
  • Niyomsart, S. & Khamwon, A. (2016). Brand love, brand loyalty, and word of mouth: a case of Airasia, Conference of the International Journal of Arts & Sciences, 9(1), 263-268.
  • Noei, E., & Lyons, K. (2022). A study of gender in user reviews on the Google Play Store. Empirical Software Engineering, 27(2), 34. https://ssrn.com/abstract=2800887
  • Özyoldaş, Ş. (2022). Brand Communication From the Consumer Perspective in Online Grocery Sector During Covid-19 Pandemic: a Case Study From Getir Brand. (Master's thesis, İzmir Ekonomi Üniversitesi).
  • Pavel, C. (2013). What is behind the lovemark concept? Calitatea, 14(2), 482-489
  • Pawle, J., & Cooper, P. (2006). Measuring emotion—Lovemarks, the future beyond brands. Journal of Advertising Research, 46(1), 38-48. https://doi.org/10.2501/S0021849906060053
  • Rachmad, Y. E. (2024). Transforming Digital Consumers: The Power of Viral Diffusion in Consumer Behavior. PT. Sonpedia Publishing Indonesia.
  • Roberts, K. (2005). Lovemarks: The future beyond brands. Powerhouse books.
  • Rodrigues, I., Lopes, J. M., Borges, A., & Oliveira, M. (2021). How can Gamified applications drive engagement and brand attitude? The case of Nike run club application. Administrative Sciences, 11(3), 92. https://doi.org/10.3390/admsci11030092
  • Shakeri, S. & Alavi, H. H. (2016). Investigating The Impact of Brand Love, Brand Image, Excitement and Word of Mouth on Consumers, International Journal of Information Research and Review, 3(11), 3081-3085.
  • Song, H., Bae, S. Y., & Han, H. (2019). Emotional comprehension of a name-brand coffee shop: focus on lovemarks theory. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 31(3), 1046-1065. https://doi.org/10.1108/IJCHM-07-2017-0436
  • Şahin, E. (2023). Social Media Marketing. In Social Media Analytics in Predicting Consumer Behavior, (pp. 15-45). CRC Press.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2019). Using multivariate statistics (7th ed.). Pearson
  • Torres, P., Augusto, M., & Neves, C. (2022). Value dimensions of gamification and their influence on brand loyalty and word‐of‐mouth: Relationships and combinations with satisfaction and brand love. Psychology & Marketing, 39(1), 59-75. https://doi.org/10.1002/mar.21573
  • Türk, M., & İşcioğlu, T. E. (2020). Sadakat programına yönelik tutum, mağaza memnuniyeti, mağaza sadakati ve satın alma niyeti arasındaki etkileşim: kozmetik perakendeciliği örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 103-126. https://doi.org/10.18037/ausbd.758038
  • Ünal, S. & Aydın H., (2013). An investigation on the evaluation of the factors affecting brand love, Procedia – Social and Behavioral Sciences, 92, 76-85. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.640
  • Verma, S., & Yadav, N. (2021). Past, present, and future of electronic word of mouth (EWOM). Journal of Interactive Marketing, 53(1), 111-128. https://doi.org/10.1016/j.intmar.2020.07.001
  • Yavuzyılmaz, O. (2024). Ağızdan ağıza pazarlama. The Journal of Academic Social Science, 14(14), 429-448. 10.16992/ASOS.700
  • Yıldırım, E. (2013). The effects of user comments on e-trust: an application on consumer electronics. Journal of Economics, Business and Management, 1(4), 360-364.
  • Yıldırım, Y. (2016). Tüketicinin satın alma karar sürecinde bilgi kaynakları ve güvenirlikleri: Referans grubu olarak yakın çevrenin etkisinin incelenmesi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 214-231.
  • Yu, X., & Yuan, C. (2019). How consumers’ brand experience in social media can improve brand perception and customer equity. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 31(5), 1233-1251. https://doi.org/10.1108/APJML-01-2018-0034
  • Zhdanova, D. (2023). The impact of relationship marketing on customer loyalty in the omnichannel retailing–the case of Starbucks. (Master's thesis, Webster University).
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dijital Pazarlama, Pazarlama Yönetimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi
Bölüm İŞLETME
Yazarlar

Yıldırım Yıldırım 0000-0002-5851-7788

Erken Görünüm Tarihi 26 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2025
Kabul Tarihi 11 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldırım, Y. (2025). Elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın marka aşkı üzerindeki etkisi: Yaş kuşakları üzerinde bir araştırma. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 15(3), 1293-1305. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1745993