In today's fast-changing, dynamic, and uncertain business world, only with agility can enterprises quickly adapt to market conditions and gain competitive advantage. The connection between agility and competitive advantage is a topic worth exploring. The purpose of this study is to explore the link between firm agility and competitive advantage and the moderating effect of firm size on this link. When collecting data, the focus was on people in key positions who were involved in the strategic decision-making process and held business management positions in Istanbul and Kocaeli. As part of the data collection process, a survey design study was first conducted and approved by the ethics committee of Istanbul Gedik University. The collected data had high Cronbach's alpha value reliability, but since it did not obey the normal distribution, non-parametric statistical methods were used in the study. The results indicate a moderate positive relationship between agility and competitive advantage (Spearman correlation coefficient: 0.544, p<0.005). The study found that company size has a moderating effect on this relationship. The link between agility and competitive advantage is stronger for large companies than for small and medium-sized companies. There are statistically significant differences in competitive advantage between companies of different sizes, but no such differences are observed in agility. These results support the business literature on the impact of firm size on agility and competitive advantage.
Agility Competitive Advantage Company Size Strategic Management
Günümüzün hızla değişen, dinamik ve belirsiz iş dünyasında, işletmelerin pazar koşullarına hızla uyum sağlamaları ve rekabetçi bir üstünlük elde etmeleri, ancak çevik olmaları ile mümkündür. Çeviklik ve rekabet avantajı arasındaki ilişki araştırmaya değer bir konudur. Bu çalışma, işletmelerde çeviklik ile rekabet avantajı arasındaki ilişkiyi ve işletme büyüklüğünün bu ilişki üzerindeki düzenleyici etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmaya yönelik veriler, İstanbul ve Kocaeli'nde konuşlu işletmelerde stratejik karar alma süreçlerinde yer alan yönetici pozisyonundaki çalışanlardan anket yoluyla elde edilmiştir. Veri toplama sürecinde öncelikle anket tasarım çalışması yapılmış ve İstanbul Gedik Üniversitesinin Etik Kurul onayı alınmıştır. Toplanan veriler güvenilirlik düzeyi yüksek Cronbach Alpha değerine sahiptir. Toplanan veriler normal dağılım özelliği göstermediğinden, çalışmada parametrik olmayan istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Bulgular çeviklik ile rekabet avantajı arasında orta düzeyde pozitif bir ilişkiye işaret etmektedir (Spearman korelasyon katsayısı: 0.544, p<0.005). İşletme büyüklüğünün bu ilişkide düzenleyici etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Çeviklik ve rekabet avantajı arasındaki ilişki büyük işletmelerde, küçük ve orta ölçekli işletmelere göre daha güçlüdür. Farklı büyüklükteki işletmeler arasında rekabet avantajı açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiş ancak, çeviklik açısından böyle bir farklılık bulunamamıştır.
Çeviklik Rekabet Avantajı İşletme Büyüklüğü Stratejik Yönetim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.