Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI VE EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİ-AKDENİZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE FIRAT ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1759 - 1774, 01.03.2011

Öz

Bu çalışma, 2008-2009 öğretim yılı bahar döneminde Akdeniz, Anadolu, Dumlupınar ve Fırat Üniversitesi Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı ve Eğitim Fakültesi 4. Sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla desenlenmiştir. Çalışmada aynı zamanda öğretmen adaylarının motivasyon düzeylerinin, cinsiyet, öğrenim gördükleri üniversite, program ve bölüm değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı sorusuna yanıt aranmıştır. Çalışma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeylerinin genel olarak yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyon düzeyleri; cinsiyet ve bölüm değişkenlerine göre farklılaşmakta, öğrenim görülen üniversite ve program değişkenlerine göre ise farklılaşmamaktadır.  

THE LEVEL OF MOTIVATION OF TEACHER CANDIDATES AT GRADUATE SCHOOL OF EDUCATIONAL SCIENCES AND SOCIAL SCIENCES AND 4’TH YEAR IN FACULTY OF EDUCATION –AKDENIZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE AKDENIZ UNIVERSITY CASE

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1759 - 1774, 01.03.2011

Öz

The purpose of the study is to find out the level of motivation of teacher candidates with regard to teaching profession at Graduate School of Education Sciences and Social Sciences of Master of Secondary School Education and 4th year in Faculty of Education and in Akdeniz, Anadolu, Dumlupınar and Fırat Universities. In addition, it is answered this question about “Do motivation level of teacher candidates in Institute of Education Sciences and Social Sciences of Master of Secondary School Education and 4th year teacher candidates vary by the following factors; gender, the university, the program and the department enrolled”. As a result the levels of motivation of students are almost high. It is concluded that motivation level of vary by gender and by the departments that students are enrolled. However level of motivation meaningfully doesn‟t differ by the university and the programs that students are enrolled.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Esra Turhan Bu kişi benim

Esmahan Ağaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Turhan, E., & Ağaoğlu, E. (2011). ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI VE EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİ-AKDENİZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE FIRAT ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ. Education Sciences, 6(2), 1759-1774.
AMA Turhan E, Ağaoğlu E. ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI VE EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİ-AKDENİZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE FIRAT ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ. NWSA. Mart 2011;6(2):1759-1774.
Chicago Turhan, Esra, ve Esmahan Ağaoğlu. “ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI VE EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİ-AKDENİZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE FIRAT ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 1759-74.
EndNote Turhan E, Ağaoğlu E (01 Mart 2011) ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI VE EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİ-AKDENİZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE FIRAT ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ. Education Sciences 6 2 1759–1774.
IEEE E. Turhan ve E. Ağaoğlu, “ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI VE EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİ-AKDENİZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE FIRAT ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 1759–1774, 2011.
ISNAD Turhan, Esra - Ağaoğlu, Esmahan. “ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI VE EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİ-AKDENİZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE FIRAT ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6/2 (Mart 2011), 1759-1774.
JAMA Turhan E, Ağaoğlu E. ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI VE EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİ-AKDENİZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE FIRAT ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ. NWSA. 2011;6:1759–1774.
MLA Turhan, Esra ve Esmahan Ağaoğlu. “ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI VE EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİ-AKDENİZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE FIRAT ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 1759-74.
Vancouver Turhan E, Ağaoğlu E. ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI VE EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİ-AKDENİZ, ANADOLU, DUMLUPINAR VE FIRAT ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ. NWSA. 2011;6(2):1759-74.