Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2134 - 2149, 01.05.2010

Öz

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 60–72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2134 - 2149, 01.05.2010

Öz

Araştırma okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60–72 aylık çocukların problem davranışlarının, çocukların öğretmenlerinin yaşına, kıdem durumuna, mezun olduğu okul türüne ve medeni durumuna göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Milli Eğitim Bakanlığı’ndan elde edilen verilerine göre Ankara ili merkez ilçelerdeki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokullarındaki tüm 60–72 aylık çocuklar (n=1362)oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini evrenden tesadüfî küme örnekleme formülü kullanılarak belirlenmiş 330 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada çocukların problem davranışları bazı değişkenlere göre inceleneceği için İlişkisel Tarama Modeli seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Alisinanoğlu ve Özbey (2009) tarafından geçerlilik güvenirlik çalışması yapılan “Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeği (Preschool and Kindergarten Behavior Scales -PKBS–2)” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların problem davranışlarının; öğretmenlerinin yaşı, kıdemi, mezun oldukları okul türü ve medeni durumlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır (p<0.05). Araştırma sonucunda öğretmenlere yönelik, okul öncesi dönem çocuklarının problem davranışlarının azaltılmasında etkili olabilecek önerilerde bulunulmuştur. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Saide Özbey Bu kişi benim

Fatma Alisinanoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özbey, S., & Alisinanoğlu, F. (2010). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 60–72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(4), 2134-2149.
AMA Özbey S, Alisinanoğlu F. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 60–72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):2134-2149.
Chicago Özbey, Saide, ve Fatma Alisinanoğlu. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 60–72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 2134-49.
EndNote Özbey S, Alisinanoğlu F (01 Mayıs 2010) OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 60–72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Education Sciences 5 4 2134–2149.
IEEE S. Özbey ve F. Alisinanoğlu, “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 60–72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 2134–2149, 2010.
ISNAD Özbey, Saide - Alisinanoğlu, Fatma. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 60–72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 2134-2149.
JAMA Özbey S, Alisinanoğlu F. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 60–72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5:2134–2149.
MLA Özbey, Saide ve Fatma Alisinanoğlu. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 60–72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 2134-49.
Vancouver Özbey S, Alisinanoğlu F. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 60–72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5(4):2134-49.