İnsanın “erginlik” ve insanlığın “aydınlanma” durumunun gerçekleşmesi yani “insanın aklını başkasının rehberliği olmaksızın kullanabilmesi” doğru bilgilerle donanmış olmasına bağlıdır. Bunu sağlayacak olan ise insan yetiştirme yöntemleri ve eğitim sistemleridir. İnsan yetiştirme sistemleriyle bunlara ilişkin felsefi tutum ve yaklaşımlar sürekli etkileşim içerisinde olmuşlardır. Filozoflar, toplumun birçok sorunu içinde eğitimle ilgili de birtakım düşünceler öne sürmüşlerdir. Toplumların eğitim ile ilgili anlayış ve uygulamalarının değerlendirilmesi, sağlıklı bir eğitim geleneğinin oluşturulması ve değişen şartlara uyumunun sağlanması gibi açılardan eğitim düşünür ve filozofların görüşleri önemli bir yere sahiptir. Bu bağlamda Yükseköğretim ve burada verilecek eğitim “insan eğitilmesi gereken tek varlıktır” anlayışına sahip Immanuel Kant açısından henüz aydınlanmamış çağın aydınlanmış çağa dönüşmesi için önemli bir işlev ve konuma sahiptir. Dolayısıyla bu çalışmada Kant’ın hem bir akademisyen ve Aydınlanma dönemi filozofu hem de Jean-Jacques Rousseau gibi aydınlanma pedagojisinin temsilcilerinin düşüncelerinden etkilenmiş olması nedeniyle onun “Hochschuldidaktik” yani Yükseköğretimde “öğretim yöntemleri ve farkındalığı”yla ilgili düşüncelerinin tespiti ve değerlendirilmesi ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Din Eğitimi Immanuel Kant Yükseköğretim Didaktik Ders tasarımı Aydınlanma
The realization of the state of "adulthood" and "enlightenment" of humanity, in other words, “the ability of a human to use their mind without the guidance of someone else” depends on being equipped with accurate knowledge. What will provide this is human training methods and education systems. Since the ancient philosophers, the relationship between education and philosophy has been tried to be established and a serious accumulation of knowledge and practice has been formed in this field. In this respect, philosophers, put forward some ideas about education among many problems of the society as well. Hence, the views of thinkers and philosophers have an important place in terms of evaluating the understanding and practices of societies regarding education establishing a healthy educational tradition and adapting to changing conditions. In this regard, Higher Education and the education to be given here have a significant function and position for Kant, who has the understanding of "human being is the only creature that must be educated", for the transformation of the not yet enlightened age into the enlightened age. Therefore, in this study, due to the fact that Kant was influenced by the ideas of Jean-Jacques Rousseau, both an academic and Enlightenment philosopher and typical representatives of Enlightenment pedagogy, it has been tried to determine and evaluate Kant's ideas on "University didactics" in other words; his ideas on "teaching methods and awareness" in Higher Education has a particular importance.
Religious Education Immanuel Kant Higher Education Didactics Lesson design Enlightenment.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD