In the period between 2020-2022, many studies have been carried out around the world on the Covid-19 pandemic, which left deep traces in many areas around the world. These studies examine the current situation and future effects of changing education understanding and practices in the World. The studies conducted with the students, who are the most affected group by the educational practices during the pandemic period, and the educational processes they experience are examined. It has been supported by many studies that there is a close and linear relationship between motivation and academic achievement. The aim of this study is to examine the academic amotivation of high school students in terms of various variables during the pandemic period. Within the scope of the study, the academic motivation of students studying in various school types and classes in Eskişehir during the pandemic period was examined according to their participation in distance education, gender, class, and school types. Data were collected with the "Academic Amotivation Scale" developed by Legault, Green-Demers and Pelletier (2006) and adapted to Turkish culture by İlter (2019) in October 2021. The scale consists of four sub-factors (Effort Beliefs, Task Value, Ability Beliefs, Task Characteristics). Research findings show significant differences in amotivation sub-factor scores according to the type of school, participation in distance education and face-to-face education, finding distance education successful and reaching their teachers quickly. Research findings are consistent with previous studies in the literature. According to the research results, it was seen that the students found the distance education studies carried out in Turkey unsuccessful, they were reluctant to participate in distance education courses, and they attended school more during the face-to-face education period. It has been understood that students with low academic motivation during the face-to-face education period maintain these differences during the pandemic period. It is recommended to carry out studies for students who do not attend classes during the distance education period, and to organize studies that increase the motivation of students when they switch to the normal education system.
Amotivation Student motivation Covid-19 Online education Self-Determination Theory
2020-2022 yılları arası dönemde dünyada pek çok alanda derin izler bırakan Covid-19 pandemisi üzerinde dünya genelinde pek çok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmalarda dünyada değişen eğitim anlayışı ve uygulamalarına ilişkin mevcut durum ve geleceğe dönük etkiler irdelenmektedir. Pandemi döneminde yapılan eğitim uygulamalarının sonuçlarından en çok etkilenen grup olan öğrenciler üzerinde yapılan çalışmalar ile onların yaşadıkları eğitsel süreçler incelenmektedir. Motivasyon ve akademik başarı arasında yakın ve doğrusal bir ilişki olduğu pek çok çalışma ile desteklenmiştir. Bu çalışmanın amacı pandemi döneminde lise öğrencilerinin akademik motivasyonsuzluklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma kapsamında pandemi döneminde Eskişehir’de çeşitli okul türleri ve sınıflarda öğrenim görmekte olan öğrencilerin akademik motivasyonsuzlukları uzaktan eğitime katılma durumlarına, cinsiyetlerine, sınıf ve okul türlerine göre incelenmiştir. Veriler 2021 yılı ekim ayında Legault, Green-Demers ve Pelletier (2006) tarafından geliştirilen ve İlter (2019) tarafından Türk kültürüne uyarlanan “Akademik Motivasyonsuzluk Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek Dört alt faktörden (Çaba inançları, Görev Değeri, Yetenek İnançları, Görevin Özellikleri) oluşmaktadır. Araştırma bulguları öğrencilerin okul türlerine, uzaktan eğitime katılma ve yüz yüze eğitime katılma durumlarına, uzaktan eğitimi başarılı bulmalarına ve öğretmenlerine rahat ulaşabilme durumlarına göre motivasyonsuzluk alt faktör puanlarında anlamı farklar olduğunu göstermektedir. Erkek öğrenciler kız öğrencilere göre, üst sınıfta yer alan öğrenciler 9. Sınıf öğrencilerine göre, meslek lisesinde öğrenim gören öğrenciler akademik liselerde öğrenim gören öğrencilere göre, uzaktan eğitimi başarılı bulan öğrenciler bulmayanlara göre, uzaktan ve yüz yüze eğitime katılmayan öğrenciler katılanlara göre ve öğretmenlerine yeterince rahat ulaşmadıklarını düşünen öğrenciler ulaşanlara göre daha yüksek motivasyonsuzluk puanlarına sahiptir. Araştırma bulguları literatürde yer alan önceki çalışmalarla uyumluluk göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarını başarısız buldukları, uzaktan eğitim derslerine katılmada isteksiz oldukları, yüz yüze eğitim verilen döneminde okula daha fazla devam ettikleri görülmüştür. Yüz yüze öğretim döneminde akademik açıdan motivasyonları düşük olan öğrencilerin pandemi döneminde de bu farklılıkları korudukları anlaşılmıştır. Uzaktan eğitim döneminde derslere katılmayan öğrencilere yönelik çalışmaların yapılması, normal eğitim öğretim düzenine geçildiğinde öğrencilerin motivasyonlarını arttırıcı çalışmaların düzenlenmesi önerilmektedir.
Amotivation Student motivation Covid-19 Online education Self-Determination Theory
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD