Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparative Analysis on Communication Education Themes of the Communication Research Association (ILAD) and the European Communication Studies and Education Association (ECREA)

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 1101 - 1124, 02.08.2022
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1121333

Öz

In the globalizing world, quality in communication and internationalization are important. Higher education
institutions are taking the necessary steps for the standardization. Quality commissions are formed to maintain
the education given at universities to a certain standard, and private organizations and associations are widely
engaged in communication. The European Association for Communication Studies and Education operates
internationally works on various themes in communication. In Turkey, Communication Research Association
established to accredit programs related to communication education; evaluates training programs upon the
application of institutions, carries out the training activities of those who will take part as evaluators in
accreditation studies, assists programs in meeting the necessary criteria, and carries out joint projects with
educational institutions. The aim of this study is to reveal the relationship of the keywords determined as quality,
internationalization and communication through the example of ECREA and to compare these themes with
ILEDAK themes. Information about the similarities and differences between the quality standards of
communication education in Turkey and Europe is obtained. The method is thematic content analysis. The data
presented within the program outputs determined for the communication basic areas on the official websites of
ECREA and ILAD

Kaynakça

  • Adams, D. (1993). Defining educational quality. Improving Educational Quality Project Publication Biennial Report. Arlington, VA: Institute for International Research.
  • Altbach, P. G. & Knight, J. (2007). The Internationalization of Higher Education: Motivations and Realities. Journal of Studies in International Education, 11(3-4), 290-305.
  • Alemdar, K. (2018). Türkı̇ye’de İletı̇şı̇m Bı̇lı̇mlerı̇: Batı Düşüncesı̇nı̇n Egemenlı̇ğı̇nden Özgünlüğe, Etkileşim, 1(8), 8-28.
  • Atabek, Ü. Şendur Atabek, G. (2014). İletişim Eğitiminde Farklı Perspektifler: Öğrenciler, Akademisyenler ve Meslek Mensuplarının İletişim Eğitimi Hakkındaki Tutumları, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Süreli Elektronik Dergi, 38, 148-169.
  • Atay, T. Asrak Hasdemir, T. (2015). ECREA 2014 Lizbon, Portekiz İzlenimleri ve ECREA Genel Başkanının Mesajı (Akademik Etkinlik Değerlendirmesi ve Tanıtım Yazısı), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 1-6.
  • Arık, M. B. Bayram, F. (2011). İletişim Eğitimi ve İletişim Akademisyenleri: Veriler Işığında Genel Bir Değerlendirme, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 15, 81-98.
  • Aziz, A. (2006). Dünyada ve Türkiye’de İletişim Araştırmaları, Culture and Communication, 9(1), 9-32.
  • Aziz, A. (2020) Türkiye’de Yükseköğretimde Kalite Güvencesi ve İletişim Eğitimi Akreditasyonu, Yeni Yüzyı Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 1(1), 13-29.
  • Cankaya, Ö. Köktener, A. (2017). İletişim Eğitimi Sürecinde İletişim Eğitimi ve Medya Sektörü Arasındaki İlişki, e-Journal of New Media, 1(3), 237-241.
  • ECREA. (2022). https://ecrea.eu/Objectives
  • Ezber, B. Sayar, T. E. (2016). Türkiye’de Akademi Dışı Medya ve İletişim Eğitimi, Marmara İletişim Dergisi, 26, 71-83.
  • İLEDAK. (2016). İLEDAK hakkında, Kısa Tarihçe. Erişim adresi https://iledak.ilad.org.tr/iledak/ilad-hakkinda
  • Mutman, M. (1998). Tartışma: İletişim Eğitimi, Kültür ve İletişim, 1(2), 28-35.
  • Parri, J. (2006). Quality in Higher Education. Vadyba Journal of Management. 2(11) 107-111.
  • Peltekoğlu, F. B. (1994). İletişim ve Medyada Kalite, Marmara İletişim Dergisi, 8, 5-14.
  • Taşbaşı, K. (2015). Üniversitenin Dönüşümü Sürecinde Yitirilen Bütünsellik: Ünsal Oskay’ın Çalışmaları Üzerinden İletişim Bilimlerine Ve İletişim Eğitimine Bakış, Marmara Journal of Communication, 0(23), 1-11.
  • UNAOC. (2008). European Communication Research and Education Association (ECREA). Erişim adresi https://milunesco.unaoc.org/mil-organizations/european-communication-research-and-education-association-ecrea/
  • Van der Wende, M. (2010). Internationalization of Higher Education. In P. Peterson, E. Baker, & B. McGraw (Eds.), International Encyclopedia of Education (540-545). (Volume; No. 8). Elsevier.
  • YÖK (2010), Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları, Haziran 2010, Ankara.
  • -, (2022) YÖK Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu 2021, https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2022/universite-izleme-ve-degerlendirme-genel-raporu-2021.pdf adresinden 21.03.2022 tarihinde erişilmiştir.

İletişim Araştırmaları Derneği’nin (İLAD) ve Avrupa İletişim Araştırmaları ve Eğitim Derneği’nin (ECREA) İletişim Eğitimi Temaları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 1101 - 1124, 02.08.2022
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1121333

Öz

Globalleşen dünyada iletişimde kalite ve uluslararasılaşma gibi alanlar giderek daha önemli hale gelmekte, yüksek
öğretim kurumlarınca iletişim eğitiminin standartlaşması üzerine gerekli adımlar atılmaktadır. Üniversite
eğitiminin belirli standarda bağlı sürdürülmesi için kalite komisyonları ve dernekler oluşturulmaktadır. Bu
derneklerden biri olan Avrupa İletişim Araştırmaları ve Eğitim Derneği (ECREA) iletişim alanında uluslararası
kapsamda faaliyet göstermekte, iletişimde kalite bağlamında çeşitli temalar üzerine çalışmalar yapmaktadır.
Türkiye’de iletişim eğitimiyle ilgili programları akredite etmek üzere kurulmuş olan İletişim Araştırmaları Derneği
(İLAD); iletişim eğitim programlarını, kurumların başvurusu üzerine değerlendirerek akredite etmekte,
akreditasyon çalışmalarında değerlendirici olarak görev alacak kişilerin eğitim faaliyetlerini yürütmekte, gerekli
kriterleri sağlamaları konusunda programlara yardımcı olmakta ve gerek görüldüğünde eğitim kurumları ile ortak
projeler yürütmektedir. Bu çalışmanın hedefi, ECREA örneği üzerinden kalite, uluslararasılaşma ve iletişim olarak
belirlenen anahtar kelimelerin ilişkisini ortaya çıkarmak ve bu temalar ile İLEDAK temalarının karşılaştırılmasını
yapmaktır. Türkiye’de ve Avrupa’daki iletişim eğitimi kalite standartları arasındaki benzerlik ve farklar hakkında
bilgi elde edilmektedir. Yöntem, tematik içerik analizi olarak belirlenmiştir. Avrupa İletişim Araştırmaları ve
Eğitim Derneği tarafından oluşturulan temalar iletişim alanındaki kalite çalışmaları bağlamında incelenecektir.
Çalışmanın kapsamı ECREA web sitesinde ve İLAD web sitesinde iletişim temel alanları için belirlenmiş olan
program çıktıları kapsamında sunulmuş verilerin incelenmesi üzerine şekillenmektedir.

Kaynakça

  • Adams, D. (1993). Defining educational quality. Improving Educational Quality Project Publication Biennial Report. Arlington, VA: Institute for International Research.
  • Altbach, P. G. & Knight, J. (2007). The Internationalization of Higher Education: Motivations and Realities. Journal of Studies in International Education, 11(3-4), 290-305.
  • Alemdar, K. (2018). Türkı̇ye’de İletı̇şı̇m Bı̇lı̇mlerı̇: Batı Düşüncesı̇nı̇n Egemenlı̇ğı̇nden Özgünlüğe, Etkileşim, 1(8), 8-28.
  • Atabek, Ü. Şendur Atabek, G. (2014). İletişim Eğitiminde Farklı Perspektifler: Öğrenciler, Akademisyenler ve Meslek Mensuplarının İletişim Eğitimi Hakkındaki Tutumları, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Süreli Elektronik Dergi, 38, 148-169.
  • Atay, T. Asrak Hasdemir, T. (2015). ECREA 2014 Lizbon, Portekiz İzlenimleri ve ECREA Genel Başkanının Mesajı (Akademik Etkinlik Değerlendirmesi ve Tanıtım Yazısı), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 1-6.
  • Arık, M. B. Bayram, F. (2011). İletişim Eğitimi ve İletişim Akademisyenleri: Veriler Işığında Genel Bir Değerlendirme, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 15, 81-98.
  • Aziz, A. (2006). Dünyada ve Türkiye’de İletişim Araştırmaları, Culture and Communication, 9(1), 9-32.
  • Aziz, A. (2020) Türkiye’de Yükseköğretimde Kalite Güvencesi ve İletişim Eğitimi Akreditasyonu, Yeni Yüzyı Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 1(1), 13-29.
  • Cankaya, Ö. Köktener, A. (2017). İletişim Eğitimi Sürecinde İletişim Eğitimi ve Medya Sektörü Arasındaki İlişki, e-Journal of New Media, 1(3), 237-241.
  • ECREA. (2022). https://ecrea.eu/Objectives
  • Ezber, B. Sayar, T. E. (2016). Türkiye’de Akademi Dışı Medya ve İletişim Eğitimi, Marmara İletişim Dergisi, 26, 71-83.
  • İLEDAK. (2016). İLEDAK hakkında, Kısa Tarihçe. Erişim adresi https://iledak.ilad.org.tr/iledak/ilad-hakkinda
  • Mutman, M. (1998). Tartışma: İletişim Eğitimi, Kültür ve İletişim, 1(2), 28-35.
  • Parri, J. (2006). Quality in Higher Education. Vadyba Journal of Management. 2(11) 107-111.
  • Peltekoğlu, F. B. (1994). İletişim ve Medyada Kalite, Marmara İletişim Dergisi, 8, 5-14.
  • Taşbaşı, K. (2015). Üniversitenin Dönüşümü Sürecinde Yitirilen Bütünsellik: Ünsal Oskay’ın Çalışmaları Üzerinden İletişim Bilimlerine Ve İletişim Eğitimine Bakış, Marmara Journal of Communication, 0(23), 1-11.
  • UNAOC. (2008). European Communication Research and Education Association (ECREA). Erişim adresi https://milunesco.unaoc.org/mil-organizations/european-communication-research-and-education-association-ecrea/
  • Van der Wende, M. (2010). Internationalization of Higher Education. In P. Peterson, E. Baker, & B. McGraw (Eds.), International Encyclopedia of Education (540-545). (Volume; No. 8). Elsevier.
  • YÖK (2010), Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları, Haziran 2010, Ankara.
  • -, (2022) YÖK Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu 2021, https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2022/universite-izleme-ve-degerlendirme-genel-raporu-2021.pdf adresinden 21.03.2022 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Miray Beşbudak 0000-0002-7610-6368

Neslihan Özmelek Taş 0000-0002-6348-2495

Azra Kardelen Nazlı 0000-0003-0565-1278

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 25 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Beşbudak, M., Özmelek Taş, N., & Nazlı, A. K. (2022). İletişim Araştırmaları Derneği’nin (İLAD) ve Avrupa İletişim Araştırmaları ve Eğitim Derneği’nin (ECREA) İletişim Eğitimi Temaları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 12(2), 1101-1124. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1121333

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD