Bireylerin akademik ve sosyal yaşamlarında önemli bir konuma sahip olan yazma becerisinin temeli ilkokulda atılmaktadır. İlkokul öğrencilerinin yazma becerilerine ilişkin yapılmış çalışmaların incelenmesi öğrencilerin yazma becerilerine ilişkin bilgi edinmeyi sağlarken yazma öğretiminde yeni yöntem ve tekniklerin uygulanmasına da katkı sunar. Bu çalışmada, 2012-2020 yılları arasında ilkokul öğrencilerinin (1-4. sınıflar) yazma becerilerine ilişkin makalelerin içerik analizi türlerinden tematik içerik analizi yöntemine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi ile 2012-2020 yılları arasında ilkokul öğrencilerinin yazma becerilerine ilişkin yapılmış 64 makaleye ulaşılmıştır. Makaleler, ULAKBİM TR dizin ve Türkiye’de taranan SSCI dergilerinde yayımlanan çalışmalardır. Makaleler; yayım yıllarına, amaçlarına, yöntemlerine, örneklem düzeylerine, veri toplama araçlarına, veri analiz yöntemlerine, sonuçlarına ve önerilerine olmak üzere 8 parametrede incelenmiştir. Analiz sonucunda ulaşılan kategori ve alt kategorilere ilişkin elde edilen veriler makalelere verilen kodlar ve frekans değerleri ile birlikte tablolarda sunulmuştur. Araştırmada incelenen makalelerin en çok 2018 ve 2020 yıllarında yayımlandığı, daha çok ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri ile çalışıldığı, nicel araştırma yöntemlerinden daha sık yararlanıldığı tespit edilmiştir. İncelenen makalelerde; araştırmacılara, MEB’e, ailelere, okul yönetimine, uygulamalara ve üniversitelere yönelik öneriler getirildiği tespit edilmiştir.
Yazma Yazma Becerisi İlkokul Öğrencileri Tematik İçerik Analizi
Destekleyen Kurum Yoktur.
-
Bu çalışma, Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde " İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerine İlişkin Makalelerin İncelenmesi: Tematik İçerik Analizi" isimli yüksek lisans tezinden üretilmiştir. Çalışma süresince çalışmanın her aşamasında desteklerini esirgemeyen danışman hocam Doç. Dr. Seher ÇETİNKAYA'ya sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
The foundation of writing skill, which has an important place in the academic and social lives of individuals, is laid in primary school. Examining the studies on the writing skills of primary school students provides information about the writing skill levels of the students, and also contributes to the examination of new methods and techniques in writing teaching. For this reason, in this study, it is aimed to examine the articles prepared on the writing skills of primary school students (1-4. grades) between the years 2012-2020 through thematic content analysis. In the research, 64 articles on the writing skills of primary school published between the years 2012-2020 were reached with the criterion sampling method. The articles were accessed from the ULAKBİM TR index and SSCI journals scanned in Turkey. Articles have been examined in accordance with 8 parameters including publication years, aims, methods, sample levels, data collection tools, data analysis methods, results and suggestions. The data obtained regarding the categories and sub-categories reached as a result of the analysis are presented in the tables together with the codes and frequency values given to the articles. As a result of the research; It has been determined that the articles examined were mostly published in 2018 and 2020, that were mostly studied with primary school fourth grade students and that research methods were used more frequently. In the articles examined, it was determined that suggestions were made for researchers, to the ministry of national education, families, schools, practices and universities.
Writing Writing Skill Primary School Students Thematic Content Analysis
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD