Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerine İlişkin Makalelerin İncelenmesi: Tematik İçerik Analizi

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 3, 2579 - 2602, 30.11.2022
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1099199

Öz

Bireylerin akademik ve sosyal yaşamlarında önemli bir konuma sahip olan yazma becerisinin temeli ilkokulda atılmaktadır. İlkokul öğrencilerinin yazma becerilerine ilişkin yapılmış çalışmaların incelenmesi öğrencilerin yazma becerilerine ilişkin bilgi edinmeyi sağlarken yazma öğretiminde yeni yöntem ve tekniklerin uygulanmasına da katkı sunar. Bu çalışmada, 2012-2020 yılları arasında ilkokul öğrencilerinin (1-4. sınıflar) yazma becerilerine ilişkin makalelerin içerik analizi türlerinden tematik içerik analizi yöntemine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi ile 2012-2020 yılları arasında ilkokul öğrencilerinin yazma becerilerine ilişkin yapılmış 64 makaleye ulaşılmıştır. Makaleler, ULAKBİM TR dizin ve Türkiye’de taranan SSCI dergilerinde yayımlanan çalışmalardır. Makaleler; yayım yıllarına, amaçlarına, yöntemlerine, örneklem düzeylerine, veri toplama araçlarına, veri analiz yöntemlerine, sonuçlarına ve önerilerine olmak üzere 8 parametrede incelenmiştir. Analiz sonucunda ulaşılan kategori ve alt kategorilere ilişkin elde edilen veriler makalelere verilen kodlar ve frekans değerleri ile birlikte tablolarda sunulmuştur. Araştırmada incelenen makalelerin en çok 2018 ve 2020 yıllarında yayımlandığı, daha çok ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri ile çalışıldığı, nicel araştırma yöntemlerinden daha sık yararlanıldığı tespit edilmiştir. İncelenen makalelerde; araştırmacılara, MEB’e, ailelere, okul yönetimine, uygulamalara ve üniversitelere yönelik öneriler getirildiği tespit edilmiştir.

Destekleyen Kurum

Destekleyen Kurum Yoktur.

Proje Numarası

-

Teşekkür

Bu çalışma, Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde " İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerine İlişkin Makalelerin İncelenmesi: Tematik İçerik Analizi" isimli yüksek lisans tezinden üretilmiştir. Çalışma süresince çalışmanın her aşamasında desteklerini esirgemeyen danışman hocam Doç. Dr. Seher ÇETİNKAYA'ya sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

Kaynakça

  • Akaydın, Ş. ve Kurnaz, H. (2015). Lise öğrencilerine yönelik yazma tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 246-261.
  • Aktepe, Z. T. ve Yildiz, A. (2020). An investigation of the effects of writing to learn activities on academic achievement in the fourth grade introduction to matter unit. Online Submission, 10(1), 73-88.
  • Akyol, H. ve Temur, T. (2008). Ses temelli cümle yöntemi ve cümle yöntemi ile okuma yazma öğrenen öğrencilerin okuma becerilerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 79-95.
  • Arslan, D. ve Aytaç, A. (2010). İlk okuma yazma öğretimi dersine ilişkin tutum ölçeği geliştirilmesi. İlköğretim Online, 9(3), 841-850.
  • Au, W. (2007). High-stakes testing and curricular control: a qualitative metasynthesis. Educational researcher, 36(5), 258-267.
  • Ayrancı, B. B. ve Temizyürek, F. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin serbest yazma tutumlarına dair ölçek geliştirme. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(4), 704-716.
  • Bağ, H. ve Çalık, M. (2018). İlkokul dördüncü sınıf düzeyindeki fen eğitimi araştırmalarının tematik içerik analizi. İlköğretim Online, 17(3), 1353-1377.
  • Baştuğ, M. ve Keskin, H. K. (2017). Kâğıttan dijitale yazma tutumu ölçeği güvenirlik ve geçerlik çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 58-72.
  • Bauer, M. W. (2003). Classical content analysis: a review. In M. W. Bauer and G. Gaskell (Eds.), Qualitative researching with text, image and sound, (pp. 131-151). London: Sage.
  • Bay, Y. (2010). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğrenen ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma hızları ve okuduğunu anlama düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 257-277.
  • Bayat, S. (2013). İlk okuma ve yazma öğretiminde anlatma becerileri. S. Çelenk (Ed.), İlk okuma yazma programı ve öğretimi (ss. 164-174). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Berninger, V., Yates, C., Cartwright, A., Rutberg, J., Remy, E. and Abbott, R. (1992). Lower-level developmental skills in beginning writing. Reading and Writing, 4(3), 257-280.
  • Bolat, Y. ve Tekin, M. T. (2018). Türkiye’de yazma eğitimi üzerine yapılan ölçek geliştirme çalışmalarının analizi: bir metasentez çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 26-40.
  • Boyacı, S. ve Demirkol, S. (2018). Türkçe eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 512-531.
  • Britt, M., Pribesh, S., Hinton-Johnson, K. and Gupta, A. (2018). Effect of a mindful breathing intervention on community college students’ writing apprehension and writing performance. Community College Journal of Research and Practice, 42(10), 693-707.
  • Cemaloğlu, N. ve Yıldırım, K. (2008). İlk okuma ve yazma öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Coşkun, E. (2005). İlköğretim öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarında bağdaşıklık, tutarlılık ve metin elementleri. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Creswell, J. W. and Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory into Practice, 39(3), 124-130.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Çalık, M., Ayas, A. and Ebenezer, J. V. (2005). A review of solution chemistry studies: insights into students’ conceptions. Journal of Science Education and Technology, 14(1), 29-50.
  • Çelenk, S. (2013). İlkokuma yazma programı ve öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çelik, M. E. (2010). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma kazanımlarına ulaşma düzeyleri. Yüksek lisans tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Çetin-Şimşek, Ö. (2015). A study on preschool childrens name writing and writing readiness skills. Educational Research and Reviews, 10(5), 512-522.
  • Çetinkaya, S. ve Sulak, S. E. (2021). Thematic content analysis of postgraduate theses on literacy International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6(15), 1218-1284.
  • Datchuk, S. M. and Kubina, R. M. (2013). A review of teaching sentence-level writing skills to students with writing difficulties and learning disabilities. Remedial and Special Education, 34(3), 180-192.
  • Göçer, A. (2014). Yazma tutum ölçeğinin (YTÖ) Türkçe'ye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 515-524.
  • Göktaş, Y., Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye'deki eğitim araştırmalarında eğilimler: bir içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 443-460.
  • Grabe, W. and Kaplan, R. (1996). Theory and practice of riting. New York: Longman.
  • Graham, S. and R. Harris, K. (2000). The role of self-regulation and transcription skills in writing and writing development. Educational psychologist, 35(1), 3-12.
  • Graham, S., Berninger, V. and Fan, W. (2007). The structural relationship between writing attitude and writing achievement in first and third grade students. Contemporary Educational Psychology, 32, 516-536.
  • Graham, S., Harris, K. R., MacArthur, C. and Schwartz, S. (1991). Writing instruction. In learning about learning disabilities (pp. 309-343). Academic Press.
  • Graham, S., Harris, K. R. and Santangelo, T. (2015). Based writing practices and the common core: meta-analysis and meta-synthesis. The Elementary School Journal, 115(4), 498-522.
  • Gül, Ş. ve Sözbilir, M. (2015). Fen ve matematik eğitimi alanında gerçekleştirilen ölçek geliştirme araştırmalarına yönelik tematik içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 85-102.
  • İlker, Ö. ve Melekoğlu, M. A. (2017). İlköğretim döneminde özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin yazma becerilerine ilişkin çalışmaların incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18(03), 443-469.
  • Kuşdemir, Y., Katrancı, M. ve Arslan, F. (2018). Veli ve öğretmen gözüyle ilkokul öğrencilerinde yazı okunaklılığı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 455-476.
  • Marrs, S., Zumbrunn, S., Stringer, J. K. and McBride, C. (2016). Exploring elementary student perceptions of writing feedback. Journal on Educational Psychology, 10(1) , 16-28.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. New York: Sage.
  • Miller, K. M. (2010). Stranger than fiction: a study of student perceptions of writer's block and film in the composition classroom. (Yayınlanmamış doktora tezi). Indiana University of Pennsylvania.
  • Özçakmak, H. (2017). Türkçe eğitimi lisansüstü araştırmalarında yeni yönelimler (2011-2015). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(3), 1607-1618.
  • Patton, M. Q. (2002). Two decades of developments in qualitative inquiry: a personal, experiential perspective. Qualitative social work, 1(3), 261-283.
  • Ramaa, S. and Gowramma, I. P. (2002). A systematic procedure for identifying and classifying children with dyscalculia among primary school children in India. Dyslexia, 8(2), 67-85.
  • Sağırlı, M. (2015). İlkokuma ve yazma öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sandelowski, M. and Barroso, J. (2006). Handbook for synthesizing qualitative research. New York: Springer Publishing Company.
  • Schwellnus, H., Carnahan, H., Kushki, A., Polatajko, H., Missiuna, C. and Chau, T. (2012). Effect of pencil grasp on the speed and legibility of handwriting in children. American Journal of Occupational Therapy, 66(6), 718-726.
  • Sertoğlu, G. (2020). Yazma eğitiminde yöntem ve teknikler: bir metasentez çalışması. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 410-427.
  • Stowe, A. (2001). Using drama to improve creative writing. http://www.ntrp.org.uk/sites/all/documents/Stowe.pdf adresinden 12 Mart 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Subrahmanyam, K. and Greenfield, P. (2008). Online communication and adolescent relationships. The future of children, 18(1), 119-146.
  • Şahin, E. Y., Kana, F. ve Varışoğlu, B. (2013). Türkçe eğitimi bölümlerinde yapılan lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri. Journal of Human Sciences, 10(2) , 356-378.
  • Tavşanlı, Ö. ve Kaldırım, A. (2020). Türkiye'de süreç temelli yazma yaklaşımı: bir tematik analiz çalışması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1) , 108-138.
  • Temizkan, M. ve Erdevir, M. (2020). Yazılı anlatımla ilgili yüksek lisans tezlerinde kullanılan değişkenler üzerine bir değerlendirme. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(4), 1218-1244.
  • Tiryaki, E. N. (2012). Üniversite öğrencilerinin yazma kaygısının çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1(1) , 14-21.
  • Tok, M. ve Potur, Ö. (2015). Yazma eğitimi alanında yapılan akademik çalışmaların eğilimleri (2010 - 2014 yılları). Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(4) , 1-25.
  • Uludağ, E. (2002). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama beceri düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1) , 97-114.
  • Ültay, N. ve Çalık, M. (2012). A thematic review of studies in to the effectiveness of context-based chemistry curricula. Journal of Science Education and Technology, 21(6) , 686-701.
  • Watanabe, L. M. and Hall-Kenyon, K. M. (2011). Improving young children's writing: the influence of story structure on kindergartners' writing complexity. Literacy Research and Instruction, 50(4) , 272-293.
  • Yangın, B. (2007). Okulöncesi eğitim kurumlarındaki altı yaş çocuklarının yazmayı öğrenmeye hazırbulunuşluk durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32) , 294-305.
  • Yasul, A. F. (2014). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi (Muş ili merkez ilçesi örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. K. (2008). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin hikâye edici metin yazma becerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Analysis of Articles on Primary School Students' Writing Skills: Thematic Content Analysis

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 3, 2579 - 2602, 30.11.2022
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1099199

Öz

The foundation of writing skill, which has an important place in the academic and social lives of individuals, is laid in primary school. Examining the studies on the writing skills of primary school students provides information about the writing skill levels of the students, and also contributes to the examination of new methods and techniques in writing teaching. For this reason, in this study, it is aimed to examine the articles prepared on the writing skills of primary school students (1-4. grades) between the years 2012-2020 through thematic content analysis. In the research, 64 articles on the writing skills of primary school published between the years 2012-2020 were reached with the criterion sampling method. The articles were accessed from the ULAKBİM TR index and SSCI journals scanned in Turkey. Articles have been examined in accordance with 8 parameters including publication years, aims, methods, sample levels, data collection tools, data analysis methods, results and suggestions. The data obtained regarding the categories and sub-categories reached as a result of the analysis are presented in the tables together with the codes and frequency values given to the articles. As a result of the research; It has been determined that the articles examined were mostly published in 2018 and 2020, that were mostly studied with primary school fourth grade students and that research methods were used more frequently. In the articles examined, it was determined that suggestions were made for researchers, to the ministry of national education, families, schools, practices and universities.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akaydın, Ş. ve Kurnaz, H. (2015). Lise öğrencilerine yönelik yazma tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 246-261.
  • Aktepe, Z. T. ve Yildiz, A. (2020). An investigation of the effects of writing to learn activities on academic achievement in the fourth grade introduction to matter unit. Online Submission, 10(1), 73-88.
  • Akyol, H. ve Temur, T. (2008). Ses temelli cümle yöntemi ve cümle yöntemi ile okuma yazma öğrenen öğrencilerin okuma becerilerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 79-95.
  • Arslan, D. ve Aytaç, A. (2010). İlk okuma yazma öğretimi dersine ilişkin tutum ölçeği geliştirilmesi. İlköğretim Online, 9(3), 841-850.
  • Au, W. (2007). High-stakes testing and curricular control: a qualitative metasynthesis. Educational researcher, 36(5), 258-267.
  • Ayrancı, B. B. ve Temizyürek, F. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin serbest yazma tutumlarına dair ölçek geliştirme. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(4), 704-716.
  • Bağ, H. ve Çalık, M. (2018). İlkokul dördüncü sınıf düzeyindeki fen eğitimi araştırmalarının tematik içerik analizi. İlköğretim Online, 17(3), 1353-1377.
  • Baştuğ, M. ve Keskin, H. K. (2017). Kâğıttan dijitale yazma tutumu ölçeği güvenirlik ve geçerlik çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 58-72.
  • Bauer, M. W. (2003). Classical content analysis: a review. In M. W. Bauer and G. Gaskell (Eds.), Qualitative researching with text, image and sound, (pp. 131-151). London: Sage.
  • Bay, Y. (2010). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğrenen ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma hızları ve okuduğunu anlama düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 257-277.
  • Bayat, S. (2013). İlk okuma ve yazma öğretiminde anlatma becerileri. S. Çelenk (Ed.), İlk okuma yazma programı ve öğretimi (ss. 164-174). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Berninger, V., Yates, C., Cartwright, A., Rutberg, J., Remy, E. and Abbott, R. (1992). Lower-level developmental skills in beginning writing. Reading and Writing, 4(3), 257-280.
  • Bolat, Y. ve Tekin, M. T. (2018). Türkiye’de yazma eğitimi üzerine yapılan ölçek geliştirme çalışmalarının analizi: bir metasentez çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 26-40.
  • Boyacı, S. ve Demirkol, S. (2018). Türkçe eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 512-531.
  • Britt, M., Pribesh, S., Hinton-Johnson, K. and Gupta, A. (2018). Effect of a mindful breathing intervention on community college students’ writing apprehension and writing performance. Community College Journal of Research and Practice, 42(10), 693-707.
  • Cemaloğlu, N. ve Yıldırım, K. (2008). İlk okuma ve yazma öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Coşkun, E. (2005). İlköğretim öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarında bağdaşıklık, tutarlılık ve metin elementleri. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Creswell, J. W. and Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory into Practice, 39(3), 124-130.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Çalık, M., Ayas, A. and Ebenezer, J. V. (2005). A review of solution chemistry studies: insights into students’ conceptions. Journal of Science Education and Technology, 14(1), 29-50.
  • Çelenk, S. (2013). İlkokuma yazma programı ve öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çelik, M. E. (2010). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma kazanımlarına ulaşma düzeyleri. Yüksek lisans tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Çetin-Şimşek, Ö. (2015). A study on preschool childrens name writing and writing readiness skills. Educational Research and Reviews, 10(5), 512-522.
  • Çetinkaya, S. ve Sulak, S. E. (2021). Thematic content analysis of postgraduate theses on literacy International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6(15), 1218-1284.
  • Datchuk, S. M. and Kubina, R. M. (2013). A review of teaching sentence-level writing skills to students with writing difficulties and learning disabilities. Remedial and Special Education, 34(3), 180-192.
  • Göçer, A. (2014). Yazma tutum ölçeğinin (YTÖ) Türkçe'ye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 515-524.
  • Göktaş, Y., Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye'deki eğitim araştırmalarında eğilimler: bir içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 443-460.
  • Grabe, W. and Kaplan, R. (1996). Theory and practice of riting. New York: Longman.
  • Graham, S. and R. Harris, K. (2000). The role of self-regulation and transcription skills in writing and writing development. Educational psychologist, 35(1), 3-12.
  • Graham, S., Berninger, V. and Fan, W. (2007). The structural relationship between writing attitude and writing achievement in first and third grade students. Contemporary Educational Psychology, 32, 516-536.
  • Graham, S., Harris, K. R., MacArthur, C. and Schwartz, S. (1991). Writing instruction. In learning about learning disabilities (pp. 309-343). Academic Press.
  • Graham, S., Harris, K. R. and Santangelo, T. (2015). Based writing practices and the common core: meta-analysis and meta-synthesis. The Elementary School Journal, 115(4), 498-522.
  • Gül, Ş. ve Sözbilir, M. (2015). Fen ve matematik eğitimi alanında gerçekleştirilen ölçek geliştirme araştırmalarına yönelik tematik içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 85-102.
  • İlker, Ö. ve Melekoğlu, M. A. (2017). İlköğretim döneminde özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin yazma becerilerine ilişkin çalışmaların incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18(03), 443-469.
  • Kuşdemir, Y., Katrancı, M. ve Arslan, F. (2018). Veli ve öğretmen gözüyle ilkokul öğrencilerinde yazı okunaklılığı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 455-476.
  • Marrs, S., Zumbrunn, S., Stringer, J. K. and McBride, C. (2016). Exploring elementary student perceptions of writing feedback. Journal on Educational Psychology, 10(1) , 16-28.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. New York: Sage.
  • Miller, K. M. (2010). Stranger than fiction: a study of student perceptions of writer's block and film in the composition classroom. (Yayınlanmamış doktora tezi). Indiana University of Pennsylvania.
  • Özçakmak, H. (2017). Türkçe eğitimi lisansüstü araştırmalarında yeni yönelimler (2011-2015). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(3), 1607-1618.
  • Patton, M. Q. (2002). Two decades of developments in qualitative inquiry: a personal, experiential perspective. Qualitative social work, 1(3), 261-283.
  • Ramaa, S. and Gowramma, I. P. (2002). A systematic procedure for identifying and classifying children with dyscalculia among primary school children in India. Dyslexia, 8(2), 67-85.
  • Sağırlı, M. (2015). İlkokuma ve yazma öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sandelowski, M. and Barroso, J. (2006). Handbook for synthesizing qualitative research. New York: Springer Publishing Company.
  • Schwellnus, H., Carnahan, H., Kushki, A., Polatajko, H., Missiuna, C. and Chau, T. (2012). Effect of pencil grasp on the speed and legibility of handwriting in children. American Journal of Occupational Therapy, 66(6), 718-726.
  • Sertoğlu, G. (2020). Yazma eğitiminde yöntem ve teknikler: bir metasentez çalışması. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 410-427.
  • Stowe, A. (2001). Using drama to improve creative writing. http://www.ntrp.org.uk/sites/all/documents/Stowe.pdf adresinden 12 Mart 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Subrahmanyam, K. and Greenfield, P. (2008). Online communication and adolescent relationships. The future of children, 18(1), 119-146.
  • Şahin, E. Y., Kana, F. ve Varışoğlu, B. (2013). Türkçe eğitimi bölümlerinde yapılan lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri. Journal of Human Sciences, 10(2) , 356-378.
  • Tavşanlı, Ö. ve Kaldırım, A. (2020). Türkiye'de süreç temelli yazma yaklaşımı: bir tematik analiz çalışması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1) , 108-138.
  • Temizkan, M. ve Erdevir, M. (2020). Yazılı anlatımla ilgili yüksek lisans tezlerinde kullanılan değişkenler üzerine bir değerlendirme. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(4), 1218-1244.
  • Tiryaki, E. N. (2012). Üniversite öğrencilerinin yazma kaygısının çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1(1) , 14-21.
  • Tok, M. ve Potur, Ö. (2015). Yazma eğitimi alanında yapılan akademik çalışmaların eğilimleri (2010 - 2014 yılları). Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(4) , 1-25.
  • Uludağ, E. (2002). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama beceri düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1) , 97-114.
  • Ültay, N. ve Çalık, M. (2012). A thematic review of studies in to the effectiveness of context-based chemistry curricula. Journal of Science Education and Technology, 21(6) , 686-701.
  • Watanabe, L. M. and Hall-Kenyon, K. M. (2011). Improving young children's writing: the influence of story structure on kindergartners' writing complexity. Literacy Research and Instruction, 50(4) , 272-293.
  • Yangın, B. (2007). Okulöncesi eğitim kurumlarındaki altı yaş çocuklarının yazmayı öğrenmeye hazırbulunuşluk durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32) , 294-305.
  • Yasul, A. F. (2014). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi (Muş ili merkez ilçesi örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. K. (2008). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin hikâye edici metin yazma becerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Rabia Karaoğlu 0000-0002-3760-7135

Seher Çetinkaya

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2022
Gönderilme Tarihi 5 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karaoğlu, R., & Çetinkaya, S. (2022). İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerine İlişkin Makalelerin İncelenmesi: Tematik İçerik Analizi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 12(3), 2579-2602. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1099199

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD