Bu çalışmadaki amacımız, Koza Maden İşletmesinin kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını kurumsal mekanizmalar perspektifinden değerlendirmek ve özellikle kavramı açıklayıcı önceki çalışmalarda yetersiz düzeyde kalan toplum temelli doğasını ortaya çıkarmaktır. Özellikle kurumsal çevrenin araştırmacılar tarafından yetersiz düzeyde incelemeye konu olması ve şimdiye kadar yapılan araştırmaların ağırlıklı olarak, finansal performansla ilişkili sorumluluk uygulamalarının yeri üzerine yapılması kavramın yazında sınırlı düzeyde araştırmaya konu olmasına neden olmuştur. Çalışma, Koza Maden İşletmesine yönelik en çok idari dava açılan üç maden sahasında (Bergama, Balıkesir ve Gümüşhane) firma yetkilileri ile derinlemesine yapılan mülakatlar ve arşiv taramaları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay yöntemi seçilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre firmanın kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını bölgede yaşadığı yerel veya ulusal kaynaklı sorunları çözmek (kurumsal meşruiyet krizi) veya bertaraf etmek için halkla ilişkiler politikası şeklinde kullandığı tespit edilmiştir.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yeni Kurumsal Kuram Örgütsel Meşruiyet
Gümüşhane Üniversitesi Bilimsel Araştırma Fonu
13.F2911.02.3
Our aim in this study is to evaluate the corporate social responsibility practices of Koza Mining Operations from the perspective of institutional mechanisms, and to reveal the society-based nature, which was inadequate in previous studies that explain the concept in particular.In particular, the fact that the institutional environment is subject to insufficient scrutiny by researchers and the studies conducted so far mainly on the place of responsibility practices related to financial performance have caused the concept to be subject to limited research in the literature. The study was carried out through in-depth interviews and archive scans with company officials in three mining sites (Bergama, Balıkesir and Gümüşhane) where the highest number of administrative lawsuits were filed against Koza Mining Operations. The case study method was chosen among the qualitative research methods in the study. According to the findings obtained from the study, it was determined that the company uses its corporate social responsibility practices as a public relations policy to solve or eliminate local or national problems (corporate legitimacy crisis) in the region.
Corporate Social Responsibility New Institutional Theory Organizational Legitimacy
13.F2911.02.3
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 13.F2911.02.3 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD