Bu çalışmanın amacını, insanların yolculukları sonucunda elde ettikleri kazançların belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını belirlemek için amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kartopu örnekleme tekniği kullanılmıştır. Katılımcıların görüşlerini almak adına yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplam 18 gezgin ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda seyahatin anlamı, seyahatin sebepleri ve seyahatin sonuçları olmak üzere üç farklı temanın elde edidiği görülmüştür. Çalışma sonucunda seyahatin sebeplerini kişisel tercihler ve gereklilikler oluştururken; kişilerin seyahate keşfetme, öğrenme ve gelişim, yaşam biçimi, cesaret, arınma ve etkileşim ve benzeri anlamlar yüklenildiği görülmüştür. Seyahatin sonuçları; öğrenme ve gelişim, yaşam felsefesindeki değişim, sosyal itibar kazanma, psikolojik kazanımlar, maddi kazanımlar, pozitif dışsallıklar, alışkanlıklarda değişim ve diğer kazanımlar olmak üzere kendini göstermektedir. Çalışma kapsamında, Bourdieu'nün sınıflandırmasından hareketle seyahatler sonucunda elde edilen kazançlara ilişkin yeni bir sermaye sınıflandırması olarak 'Seyahat Sermayesi' kavramı ele alınmıştır. Sonuç olarak; seyahat sermayesi, bir amaçla yola çıkan ve yolculuklarını bilinçli bir şekilde anlam yükleyerek tamamlayan insanların seyahat ettikleri yerler, karşılaştıkları insanlar ve yaşadıkları deneyimlerle birlikte kazandıkları maddi ve manevi deneyimlerin bütünü olarak tanımlanabilir.
Seyahat Sermayesi Seyahat Gezgin Bourdieu Niteliksel Çalışmalar
The purpose of this study is to determine the earnings that people get at the end of their journey. The phenomenology approach, one of the qualitative research designs, was used in the study. Snowball sampling technique, which is one of the purposeful sampling methods, was used to determine the participants of the study. In order to obtain the views of the participants, in-depth interviews were conducted with a total of 18 travelers using a semi-structured interview form. In the analysis, three different themes were obtained; the meaning of travel, the reasons for the trip and the results of the trip. As a result of the study, while the reasons for the travel are personal preferences and requirements; it has been seen that people attribute meanings to travel such as discovery, learning and development, lifestyle, courage, purification and interaction. The results of travel show itself in the form of learning and development, change in life philosophy, gaining social reputation, psychological gains, material gains, positive externalities, changes in habits and other gains. In the study, based on Bourdieu's classification, the concept of 'Travel Capital' as a new capital classification related to earnings obtained as a result of travels is discussed. In conclusion; travel capital can be defined as the whole of the material and spiritual experiences that people who set out for a purpose and complete their journey by consciously ascribing meaning, together with the places they travel, the people they meet, and the experiences they have had.
Travel Capital Travel Traveller Bourdieu Qualitative Studies
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyoloji, Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: Sosyal Bilimler Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu Özel Sayısı |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD