Bu araştırmada 6., 7. ve 8.
sınıf öğrencilerinin çevresel sorumlu vatandaş davranışlarını ne düzeyde sergilediklerini
ve bu davranışların çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip
göstermediğini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen Çevresel Sorumlu
Vatandaş Davranışları Ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmaya
Eskişehir il merkezindeki 12 ilköğretim okulunda öğrenim gören 2007 öğrenci
katılmıştır. Elde edilen verilerinin analizinde frekans, aritmetik ortalama,
ilişkisiz örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim
öğrencilerinin çevresel sorumlu vatandaş davranışlarının orta düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Ayrıca ilköğretim öğrencilerinin çevresel sorumlu vatandaş
davranışı düzeyleri arasında sınıf, akademik başarı, bir çevresel etkinliğe
katılma, eko okul öğrencisi olma değişkenleri açısından anlamlı fark olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |