Doğru ve güzel
konuşma becerisi, iletişimin temelini oluşturmaktadır. Küçük yaşlardan itibaren
ana dilini doğru ve güzel konuşabilme, aile yaşamının dışında okul ortamında
şekillenen ve öğretmenlerin rol model olduğu bir beceridir. Bu nedenle, sınıf
öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının diksiyon konusunda özenli ve
yeterli olması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmeni
adaylarının diksiyon konusundaki görüşlerini belirlemektir. Betimsel modelde
gerçekleştirilen araştırmada veriler açık uçlu sorulardan oluşan anket yoluyla
toplanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde bir devlet
üniversitesinin Sınıf Öğretmenliği Programı 3. sınıfında öğrenim gören 55
öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz yoluyla
çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının, diksiyonun
öğretmenlik için önemli olduğu, kendilerini geliştirmeleri ve bu konuda bir
eğitim alınması gerektiği görüşünde oldukları ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |