Bu çalışmanın amacı “Aday Öğretmen Yetiştirme” sürecine ilişkin olarak
yapılan akademik çalışmaları incelemektir. Bunun için bu konuda yapılan
çalışmalar Ulusal Tez Merkezi, ULAKBİM SBV tabanı ve Google Akademik gibi veri
tabanlarından “Aday Öğretmen Yetiştirme”, Aday Öğretmen MEB”, “Aday Öğretmen
Uygulama Süreci” gibi anahtar kelimeler kullanılarak taranmıştır. Çalışma
doküman incelemesi yöntemiyle yürütülmüş, veriler betimsel analiz ile analiz
edilmiştir. İncelenen yayınlar veri toplama araçları, yayın türü, çalışma
grubu/örneklem türü, araştırma yöntemi, kullanılan veri analiz yöntemleri vb.
gibi farklı başlıklarda analiz edilmiştir. İncelenen çalışmalarda; makalelerin
daha fazla yer aldığı, adaylık eğitimi almış farklı branşlardaki öğretmenlerin
örneklem olarak seçildiği çıkan sonuçlar arasındadır. Danışman öğretmen ve okul
yöneticilerinin de yer aldığı örneklemlerle de çalışılması, farklı veri toplama
araçlarına daha fazla yer verilmesinin uygun olacağı şeklinde öneriler
sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |