Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on The Impact of University Promotional Tools on The Preferences of University Candidates: The Case of Nigde Omer Halisdemir University

Yıl 2018, , 49 - 64, 09.02.2018
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.380986

Öz

This
study is carried out to reveal which of
the promotional activities concerning detailed information on the
university/department/programs are mostly utilized by the university candidates
and how the promotional tools affect the candidates’ preferences. The main
questions to be answered in this study serve to find out “how the university candidates collect information from the available
sources about the university and department of their choice
” and “how promotional activities on which
universities spend a considerable amount
of time and manpower to affect the candidates’ preferences
.”











In this context, the performed questionnaire aims to
contribute to making the universities more effective and productive regarding the promotional activities through
the case of Niğde Ömer Halisdemir University. Within the scope of the study, a
25-variable scale is developed to measure the effectiveness of university
promotional tools and to determine the sources of information about the
universities. During the academic year of 2016-2017, a questionnaire survey has
been applied to all freshman students of Niğde Ömer Halisdemir University,
considering that they might have benefited from different and new promotional
tools to which they might have reflected their preferences.
According
to the results of the questionnaire, it is
concluded
that the effectiveness levels of the university promotional
tools are closest to those of other promotional tools except for the social
media. Social media tools are the most
commonly used promotional tools. The social
media tools utilized by the student in making their preferences are comprised of Facebook (45.7%) and Instagram
18.5%.

Kaynakça

  • AKAR, Cüneyt (2012), “Üniversite Seçimini Etkileyen Faktörler: İktisadi ve İdari Bilimler Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Nisan 7(1): 97-120.
  • ALKAN, Neşe (2014) “Üniversite Adaylarının Bölüm Tercihleri: Bir Kariyer Araştırma Yöntemi Olarak Bölüm Tanıtımları” Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5 (41): 61-74.
  • COŞKUNKURT, YURDAKUL Elif (2013), “Üniversite Pazarlamasında İletişim Mecraları Üzerine Stratejiler: 5 İl Kapsamında Gerçekleştirilen Bir Araştırma”, İstanbul Journal of Social Sciences, ISSN:2147-3390, Fall, Issue:5, İstanbul: 1-12.
  • ÇERİK, Şule ve Turhan ERKMEN (2006) “Kurum İmajını Etkileyen Faktörlerin Algılanması ve Bu Algılamaların Beklentilerle Karşılaştırılması: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma” Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:3, Sayı:6: 1-22.
  • DEMİRTAŞ, Mine (2012), “Vakıf Üniversitelerinin Tanıtım Faaliyetlerinin Öğrenci Tercihleri Üzerindeki Etkileri: İstanbul Aydın Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, e-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Humanities, 4C0144, 7, (4), ISSN:1306-3111: 212-231.
  • GÖKDOĞAN, Feray (2003), “Onuncu Yılında Öğrencilerin Abant İzzet Baysal Üniversitesini Tercih Nedenleri ve Beklentileri” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 6, Bahar: 123-135.
  • GÜVEN, Bedirhan (2014), “Yükseköğretim Kurumlarında Halkla İlişkiler Faaliyetleri: Atatürk ve Muş Alparslan Üniversiteleri Örneğinde”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • KALPAKLIOĞLU, Nur Ündey ve Yüksel TÜREMEZ (2010), “Üniversite Adaylarının Vakıf Üniversitesi Tercihlerinde Halkla İlişkiler Çalışmalarının Etkisi, AMBYO Dergisi, 17: 47-58.
  • TÜİK , (2018), http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028

Üniversite Tanıtım Araçlarının Adayların Tercihlerine Etkisini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, , 49 - 64, 09.02.2018
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.380986

Öz

Bu çalışma, üniversite tercih dönemlerinde, adaylara
üniversite/bölüm/programlar hakkında detaylı bilgi vermek amacı ile
gerçekleştirilen tanıtım çalışmalarından, üniversite adaylarının daha çok hangi
kaynaklardan bilgi aldığını ve tanıtım araçlarının adayların tercihlerini nasıl
etkilediğini ortaya çıkarmaya yönelik olarak yapılmıştır.



Bu çalışmada cevabı
aranan temel sorular “Üniversite
adaylarının, üniversite ve bölüm tercih ederken hangi kaynaklardan bilgi
aldığı”
ve “Üniversitelerin önemli
ölçüde zaman ve işgücü harcadığı tanıtım çalışmalarının adayların tercihlerini
nasıl etkilediği”
ni ortaya çıkarmaktır. Bu çerçevede, yapılan anket ile
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi örneği üzerinden üniversitelerin tanıtıma
yönelik yapacağı faaliyetleri daha etkili ve verimli bir şekilde
gerçekleştirmesine katkıda bulunmak hedeflenmiştir. Çalışma kapsamında,
üniversite tanıtım araçlarının etkinliğini ve öğrencilerin üniversiteler
hakkında hangi kaynaklardan bilgi aldığını ölçmeye yönelik 25 değişkenli bir
ölçek oluşturulmuş ve 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılında farklı ve yeni tanıtım
araçlarından yararlanmış olabilecekleri ve tercihlerine bunu henüz
yansıttıkları düşünülerek Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde okuyan 1. Sınıf
öğrencilerinin tamamına anket uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre üniversitelerin tanıtım araçlarının tercihte en
az kullanılan, sosyal medya dışındaki diğer tanıtım araçlarının ise etki
düzeylerinin birbirine yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal medya
araçları ise tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır. Öğrencilerin tercih
yaparken kullandıkları sosyal medya araçları %45.7 oranla Facebook, %18’5
oranla Instagram’dır. 

Kaynakça

  • AKAR, Cüneyt (2012), “Üniversite Seçimini Etkileyen Faktörler: İktisadi ve İdari Bilimler Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Nisan 7(1): 97-120.
  • ALKAN, Neşe (2014) “Üniversite Adaylarının Bölüm Tercihleri: Bir Kariyer Araştırma Yöntemi Olarak Bölüm Tanıtımları” Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5 (41): 61-74.
  • COŞKUNKURT, YURDAKUL Elif (2013), “Üniversite Pazarlamasında İletişim Mecraları Üzerine Stratejiler: 5 İl Kapsamında Gerçekleştirilen Bir Araştırma”, İstanbul Journal of Social Sciences, ISSN:2147-3390, Fall, Issue:5, İstanbul: 1-12.
  • ÇERİK, Şule ve Turhan ERKMEN (2006) “Kurum İmajını Etkileyen Faktörlerin Algılanması ve Bu Algılamaların Beklentilerle Karşılaştırılması: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma” Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:3, Sayı:6: 1-22.
  • DEMİRTAŞ, Mine (2012), “Vakıf Üniversitelerinin Tanıtım Faaliyetlerinin Öğrenci Tercihleri Üzerindeki Etkileri: İstanbul Aydın Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, e-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Humanities, 4C0144, 7, (4), ISSN:1306-3111: 212-231.
  • GÖKDOĞAN, Feray (2003), “Onuncu Yılında Öğrencilerin Abant İzzet Baysal Üniversitesini Tercih Nedenleri ve Beklentileri” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 6, Bahar: 123-135.
  • GÜVEN, Bedirhan (2014), “Yükseköğretim Kurumlarında Halkla İlişkiler Faaliyetleri: Atatürk ve Muş Alparslan Üniversiteleri Örneğinde”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • KALPAKLIOĞLU, Nur Ündey ve Yüksel TÜREMEZ (2010), “Üniversite Adaylarının Vakıf Üniversitesi Tercihlerinde Halkla İlişkiler Çalışmalarının Etkisi, AMBYO Dergisi, 17: 47-58.
  • TÜİK , (2018), http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selen Doğan

Hasan Hüseyin Türkmen

Yayımlanma Tarihi 9 Şubat 2018
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2018
Kabul Tarihi 28 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Doğan, S., & Türkmen, H. H. (2018). Üniversite Tanıtım Araçlarının Adayların Tercihlerine Etkisini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Örneği. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 49-64. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.380986
Creative Commons Lisansı
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.