Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A study on usability of big data analysis in marketing activities of SMES: An example of easy export platform and business evaluation report in Turkey

Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 3, 523 - 537, 31.07.2022
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.996540

Öz

Kaynakça

  • Akçan, B. (2016). Big data: üreticiler ve tüketiciler. Yeni Medya Araştırmaları,(2).
  • Akçan, B. (2016). Big data: üreticiler ve tüketiciler. Yeni Medya Araştırmaları,(2).
  • Altunışık, R. (2015). Büyük veri: fırsatlar kaynağımı yoksa yeni sorunlar yumağı mı? Yildiz Social Science Review, 1(1), S. 45-76.
  • Altunışık, R. (2015). Büyük veri: fırsatlar kaynağımı yoksa yeni sorunlar yumağı mı? Yildiz Social Science Review, 1(1), S. 45-76.
  • Amazon. (2021). Https://Aws.Amazon.Com/Tr/Personalize/.(Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Amazon. (2021). Https://Aws.Amazon.Com/Tr/Personalize/.(Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Anderson, M. (1988). The american census: a social history,. New Haven, Ct: Yale Üniversitesi Yayınları.
  • Anderson, M. (1988). The american census: a social history,. New Haven, Ct: Yale Üniversitesi Yayınları.
  • Arıker, M., Breuer, P., ve Mcguıre, T. (2015). How To Get The Most From Big Data. Marketing & Sales Big Data, Analytics,And The Future Of Marketing & Sales. İçinde Mckinsey.
  • Arıker, M., Breuer, P., ve Mcguıre, T. (2015). How To Get The Most From Big Data. Marketing & Sales Big Data, Analytics,And The Future Of Marketing & Sales. İçinde Mckinsey.
  • Atalay, M., ve Çelik, E. (2017). Büyük veri analizinde yapay zekâ ve makine öğrenmesi uygulamaları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,, 9(22), S. 155-172.
  • Atalay, M., ve Çelik, E. (2017). Büyük veri analizinde yapay zekâ ve makine öğrenmesi uygulamaları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,, 9(22), S. 155-172.
  • Awlaqi, I, A. A. (2018). Medikal turizm sektöründe büyük veri uygulamaları üzerine nitel bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi).Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Awlaqi, I, A. A. (2018). Medikal turizm sektöründe büyük veri uygulamaları üzerine nitel bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi).Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Aycı, A. ve Ballı, A. (2021). Pandemi döneminde ve pandemi sonrasında tüketicilerin havayolu tercihlerine ve havayollarından beklentilerine yönelik niteliksel bir araştırma. International Symposium On Busıness, Economıcs And Education (Is-Be 2021), S. 60-70. Ankara.
  • Aycı, A. ve Ballı, A. (2021). Pandemi döneminde ve pandemi sonrasında tüketicilerin havayolu tercihlerine ve havayollarından beklentilerine yönelik niteliksel bir araştırma. International Symposium On Busıness, Economıcs And Education (Is-Be 2021), S. 60-70. Ankara.
  • Benoit, D. F., Lessmann, S. ve Verbeke, W. (2020). On realising the utopian potential of big data analytics for maximising return on marketing investments. Journal Of Marketing Management, 36(3-4), S. 233-247. Doi:10.1080/0267257x.2020.1739446
  • Benoit, D. F., Lessmann, S. ve Verbeke, W. (2020). On realising the utopian potential of big data analytics for maximising return on marketing investments. Journal Of Marketing Management, 36(3-4), S. 233-247. Doi:10.1080/0267257x.2020.1739446
  • Boyd, D., ve Crawford, K. (2012). Critical questions for big data. Information, Communication & Society, 15(5), S. 662-679. Doi:10.1080/1369118x.2012.678878
  • Boyd, D., ve Crawford, K. (2012). Critical questions for big data. Information, Communication & Society, 15(5), S. 662-679. Doi:10.1080/1369118x.2012.678878
  • Brınch, M., Gunasekaran, A., ve Fossowamba, S. (2021). Firm-level capabilities towards big data value creation . Journal Of Business Research, S. 539-548.
  • Brınch, M., Gunasekaran, A., ve Fossowamba, S. (2021). Firm-level capabilities towards big data value creation . Journal Of Business Research, S. 539-548.
  • Brynjolfsson, E., Hitt, L, M., ve Kım H. (2011). Strength in numbers: how does data-driven decisionmaking affect firm performance? Harvard Business Review , S. 1-33.
  • Brynjolfsson, E., Hitt, L, M., ve Kım H. (2011). Strength in numbers: how does data-driven decisionmaking affect firm performance? Harvard Business Review , S. 1-33.
  • Buganza, T., Trabucchı, D., ve Pellızzonı, E. (2020). Limitless personalisation: the role of big data in unveiling service opportunities. Technology Analysis & Strategic Management, 32(1), S. 58-70.
  • Buganza, T., Trabucchı, D., ve Pellızzonı, E. (2020). Limitless personalisation: the role of big data in unveiling service opportunities. Technology Analysis & Strategic Management, 32(1), S. 58-70.
  • Chen, C. P., ve Zhang, Y. C. (2014). ). Data-intensive applications, challenges,techniques and technologies: a survey on big data. Information Sciences(275), S. 314-345.
  • Chen, C. P., ve Zhang, Y. C. (2014). ). Data-intensive applications, challenges,techniques and technologies: a survey on big data. Information Sciences(275), S. 314-345.
  • Coleman, S., Göb, R., Manco, G., Pievatolo, A., Tort‐Martorell, X., ve Reis, M. S. (2016). How can smes benefit from big data? challenges and a path forward. Quality and Reliability Engineering International, 32(6), S. 2151-2164.
  • Coleman, S., Göb, R., Manco, G., Pievatolo, A., Tort‐Martorell, X., ve Reis, M. S. (2016). How can smes benefit from big data? challenges and a path forward. Quality and Reliability Engineering International, 32(6), S. 2151-2164.
  • De Mauro, A., Greco, M., ve Grimaldi, V. M. (2016). A formal definition of big data based on its essential features. Library Review, 65(3), S. 122-135. Del Vecchio, P. D. (2018). Big data for open innovation in smes and large corporations: trends, opportunities, and challenges,. Creativity And Innovation Management, 27(1), S. 6-22.
  • De Mauro, A., Greco, M., ve Grimaldi, V. M. (2016). A formal definition of big data based on its essential features. Library Review, 65(3), S. 122-135. Del Vecchio, P. D. (2018). Big data for open innovation in smes and large corporations: trends, opportunities, and challenges,. Creativity And Innovation Management, 27(1), S. 6-22.
  • Eu. (2021). Big data: definition, benefits, challenges (infographics). Retrieved from Https://Www.Europarl.Europa.Eu/News/En/Headlines/Society/20210211sto97614/Big-Data-Definition-Benefits-Challenges-İnfographics (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Eu. (2021). Big data: definition, benefits, challenges (infographics). Retrieved from Https://Www.Europarl.Europa.Eu/News/En/Headlines/Society/20210211sto97614/Big-Data-Definition-Benefits-Challenges-İnfographics (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Fosso Wamba, S., Akter, S., Edwards, A., Chopın, G., ve Gnanzou, D. (2015). How ‘big data’ can make big ımpact: findings from a systematic review and a longitudinal case study. International Journal Of Production Economics, s. 234-246.
  • Fosso Wamba, S., Akter, S., Edwards, A., Chopın, G., ve Gnanzou, D. (2015). How ‘big data’ can make big ımpact: findings from a systematic review and a longitudinal case study. International Journal Of Production Economics, s. 234-246.
  • Gökalp, M. O., Kayabay, K., Çoban, S., Yandık, Y. B.,ve Eren, P. E. (2018). Büyük veri çağında işletmelerde veri bilimi. 5. International Management Information Systems Conference. Ankara.
  • Gökalp, M. O., Kayabay, K., Çoban, S., Yandık, Y. B.,ve Eren, P. E. (2018). Büyük veri çağında işletmelerde veri bilimi. 5. International Management Information Systems Conference. Ankara.
  • Gulati, R., ve Oldroyd, J. B. (2005). The quest for customer focus. Harvard Business Review, S. 92-101.
  • Gulati, R., ve Oldroyd, J. B. (2005). The quest for customer focus. Harvard Business Review, S. 92-101.
  • Johnson, E. J. (2012). Big data + big analytics = big opportunity: big data is dominating the strategy discussion for many financial executives. as these market dynamics continue to evolve, expectations will continue to shift about what should be disclosed, when and to whom. Financial Executive, 28(6).
  • Johnson, E. J. (2012). Big data + big analytics = big opportunity: big data is dominating the strategy discussion for many financial executives. as these market dynamics continue to evolve, expectations will continue to shift about what should be disclosed, when and to whom. Financial Executive, 28(6).
  • Karamehmet, B. (2017). Big data in tourism marketing management. Turan-Sam, 9(36), S. 581-587. Kılınç, Ö., ve Arıcı, A. (2020). Sosyal ağlarda büyük veri: teknoloji markaları üzerine bir araştırma. Connectist: Istanbul University Journal Of Communication Sciences,, 58, S. 201-240.
  • Karamehmet, B. (2017). Big data in tourism marketing management. Turan-Sam, 9(36), S. 581-587. Kılınç, Ö., ve Arıcı, A. (2020). Sosyal ağlarda büyük veri: teknoloji markaları üzerine bir araştırma. Connectist: Istanbul University Journal Of Communication Sciences,, 58, S. 201-240.
  • Kolayihracat. (2021a). Pazar Önerisi, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Air (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021a). Pazar Önerisi, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Air (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021b). Tamamlayıcı ürün, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Tamamlayici-Urunler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021b). Tamamlayıcı ürün, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Tamamlayici-Urunler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021c). Sektörler, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Sektorler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021c). Sektörler, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Sektorler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021d). Ülkeler, Erişim adresi Kolayihracat.Gov.Tr/Ulkeler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021d). Ülkeler, Erişim adresi Kolayihracat.Gov.Tr/Ulkeler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kosgeb. (2021). Kosgeb İşletme Değerlendirme Raporu Meta Veri Dokümanı: Erişim adresi Https://Webdosya.Kosgeb.Gov.Tr/Content/Upload/Dosya/Bagimsiz/%C4%B0dr_Meta_Veri_10.08.2021.Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kosgeb. (2021). Kosgeb İşletme Değerlendirme Raporu Meta Veri Dokümanı: Erişim adresi Https://Webdosya.Kosgeb.Gov.Tr/Content/Upload/Dosya/Bagimsiz/%C4%B0dr_Meta_Veri_10.08.2021.Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kurt. H. B. (2021a). Kosgeb işletme değerlendirme raporu: Erişim adresi Https://Webdosya .Kosgeb.Gov.Tr/Content/Upload/Dosya/Bagimsiz/%C4%B0dr_%C3%96rnek_2021.Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kurt. H. B. (2021a). Kosgeb işletme değerlendirme raporu: Erişim adresi Https://Webdosya .Kosgeb.Gov.Tr/Content/Upload/Dosya/Bagimsiz/%C4%B0dr_%C3%96rnek_2021.Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kurt, H. B. (2021b). Kosgeb işletmelerin finansal röntgenini çekiyor: Erişim adresi Http://Finans.Gazetevatan.Com/Haber-Detay/Gundem//117408/ (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kurt, H. B. (2021b). Kosgeb işletmelerin finansal röntgenini çekiyor: Erişim adresi Http://Finans.Gazetevatan.Com/Haber-Detay/Gundem//117408/ (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Lemon, N., ve Verhoef, C. (2016). Understanding customer experience throughout the customer journey. Journal Of Marketing(80), S. 69-96. Doi:: 10.1509/Jm.15.0420
  • Lemon, N., ve Verhoef, C. (2016). Understanding customer experience throughout the customer journey. Journal Of Marketing(80), S. 69-96. Doi:: 10.1509/Jm.15.0420
  • Mbassegue, P., Escandon-Quintanilla, M. L.,ve Gardoni,. M. (2016). Knowledge managementand big data: opportunities and challenges for small and medium enterprises (SME). Ifıp International Conference On Product Lifecycle Management, S. Springer.
  • Mbassegue, P., Escandon-Quintanilla, M. L.,ve Gardoni,. M. (2016). Knowledge managementand big data: opportunities and challenges for small and medium enterprises (SME). Ifıp International Conference On Product Lifecycle Management, S. Springer.
  • Mcafee, ve Brynjolfsson, A. V. (2012). Big data: the management revolution. Harvard Business Review .
  • Mcafee, ve Brynjolfsson, A. V. (2012). Big data: the management revolution. Harvard Business Review .
  • Saggı, G. M., ve Jain, S. (2018). A survey towards an integration of big data analytics to big insights. Information Processing & Management, s. 758-790.
  • Saggı, G. M., ve Jain, S. (2018). A survey towards an integration of big data analytics to big insights. Information Processing & Management, s. 758-790.
  • Sevim, S., ve Sevim, B. A. (2019). İzleyicinin nabzını tutmak: büyük veri, tavsiye algoritmaları ve Netflıx. Jammo, S. 560-569.
  • Sevim, S., ve Sevim, B. A. (2019). İzleyicinin nabzını tutmak: büyük veri, tavsiye algoritmaları ve Netflıx. Jammo, S. 560-569.
  • Smith, J. B., ve Colgate, M. (2007). Customer value creation: a practical framework. Journal Of Marketing Theory And Practice, 15(1), S. 7-23.
  • Smith, J. B., ve Colgate, M. (2007). Customer value creation: a practical framework. Journal Of Marketing Theory And Practice, 15(1), S. 7-23.
  • Tambe, P. (2014). Big data investment, skills, and firm value. Management Science, 60(6), s. 1452-1469.
  • Tambe, P. (2014). Big data investment, skills, and firm value. Management Science, 60(6), s. 1452-1469.
  • Ticaretbakanlığı. (2020). Kolay İhracat Platformu İhracatçıların Hizmetine Açıldı. Erişim adresi Https://Ticaret.Gov.Tr/Haberler/Kolay-İhracat-Platformu-İhracatcilarin-Hizmetine-Acildi (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Ticaretbakanlığı. (2020). Kolay İhracat Platformu İhracatçıların Hizmetine Açıldı. Erişim adresi Https://Ticaret.Gov.Tr/Haberler/Kolay-İhracat-Platformu-İhracatcilarin-Hizmetine-Acildi (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Topbaş, H. ve Yılmaz, A. (2018). Büyük veri ve sosyal medya: sosyal medya pazarlaması. dijital çağda iletişim okumaları. İçinde İstanbul: Hiper Yayın.
  • Topbaş, H. ve Yılmaz, A. (2018). Büyük veri ve sosyal medya: sosyal medya pazarlaması. dijital çağda iletişim okumaları. İçinde İstanbul: Hiper Yayın.
  • Unctad. (2021). Technology and innovation report 2021. Retrieved from Https://Unctad.Org/Page/Technology-And-İnnovation-Report-2021 (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Unctad. (2021). Technology and innovation report 2021. Retrieved from Https://Unctad.Org/Page/Technology-And-İnnovation-Report-2021 (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Wang, S. ve Wang, H. (2020). Big Data for small and medium-sized enterprises (SME): a knowledge management model. Journal Of Knowledge Management, 24(4), S. 881-897.
  • Wang, S. ve Wang, H. (2020). Big Data for small and medium-sized enterprises (SME): a knowledge management model. Journal Of Knowledge Management, 24(4), S. 881-897.
  • Worldeconomicforum. (2012). “Big data, big impact: new possibilities for international development. Retrieved from Http://Www3.Weforum.Org/Docs/Wef_Tc_Mfs_Bigdatabigımpact_ Briefing_2012. Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Worldeconomicforum. (2012). “Big data, big impact: new possibilities for international development. Retrieved from Http://Www3.Weforum.Org/Docs/Wef_Tc_Mfs_Bigdatabigımpact_ Briefing_2012. Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Zeithaml, V. A. (1988). Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis. Journal Of Marketing, 52(3), S. 2-22.
  • Zeithaml, V. A. (1988). Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis. Journal Of Marketing, 52(3), S. 2-22.
  • Zhan, Y., Tan, K. H., Ji, G., ve Tseng, L. C. (2018). A big data framework for facilitating product innovation processes. Business Process Management Journal(270), S. 577-595.
  • Zhan, Y., Tan, K. H., Ji, G., ve Tseng, L. C. (2018). A big data framework for facilitating product innovation processes. Business Process Management Journal(270), S. 577-595.

Büyük veri analizinin KOBİ'lerin pazarlama faaliyetlerinde kullanılabilirliğine yönelik bir araştırma: Türkiye'de kolay ihracat platformu ve işletme değerlendirme raporu örneği

Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 3, 523 - 537, 31.07.2022
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.996540

Öz

Büyük veri ve KOBİ’ler çok popüler kavramlar olmasına rağmen büyük verinin KOBİ’lerdeki kullanımına ilişkin çalışmaların sınırlılığı göze çarpmaktadır. Bu çalışmada büyük veri analizinin KOBİ’lerin pazarlama faaliyetlerinde kullanılabilirliğine yönelik araştırma yapılmakta ve Türkiye’de iki kurum tarafından KOBİ’lere büyük veri analizine dayalı bilgi sağlanan platformların içeriği analiz edilmektedir. Çalışma ile bir taraftan literatüre katkı sağlanırken diğer taraftan uygulamacılar için faydalanabilecekleri vaka analizleri ile farkındalıklarının ve bilgi seviyelerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Literatür araştırması ile kavramların ve bulguların ortaya konulması ve iki proje örneğinin kurumların resmi siteleri üzerinden vaka analizi olarak değerlendirilmesine dayalı keşifsel bir çalışma yürütülmüştür. KOBİ’lerin kısıtlı imkânları nedeniyle büyük veri analizine dayalı pazarlama faaliyetlerine kendi imkânlarıyla ulaşması oldukça zordur. KOBİ’lere büyük veri analizi hizmetleri sunan yapıların gelişmesiyle KOBİ’ler önemli ölçüde istifade edeceklerdir. Türkçe literatürde KOBİ’lerin pazarlama faaliyetlerinde büyük veri kavramının ele alınmamış olması ve Kamu kaynaklı büyük veri projelerin KOBİ’lerin büyük veri kullanımına ilişkin değerlendirilmesine yönelik çalışmaların bulunmaması bu çalışmanın özgünlüğünü oluşturmaktadır. Sonraki çalışmalarda yürütülecek olan büyük verinin KOBİ’lerde uygulanmasına yönelik üstünlük ve zayıflıkların işletme fonksiyonları bazında ele alındığı niteliksel ve niceliksel araştırmalar literatüre, uygulamacılara ve ilgili politika yapıcılara katkı sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Akçan, B. (2016). Big data: üreticiler ve tüketiciler. Yeni Medya Araştırmaları,(2).
  • Akçan, B. (2016). Big data: üreticiler ve tüketiciler. Yeni Medya Araştırmaları,(2).
  • Altunışık, R. (2015). Büyük veri: fırsatlar kaynağımı yoksa yeni sorunlar yumağı mı? Yildiz Social Science Review, 1(1), S. 45-76.
  • Altunışık, R. (2015). Büyük veri: fırsatlar kaynağımı yoksa yeni sorunlar yumağı mı? Yildiz Social Science Review, 1(1), S. 45-76.
  • Amazon. (2021). Https://Aws.Amazon.Com/Tr/Personalize/.(Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Amazon. (2021). Https://Aws.Amazon.Com/Tr/Personalize/.(Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Anderson, M. (1988). The american census: a social history,. New Haven, Ct: Yale Üniversitesi Yayınları.
  • Anderson, M. (1988). The american census: a social history,. New Haven, Ct: Yale Üniversitesi Yayınları.
  • Arıker, M., Breuer, P., ve Mcguıre, T. (2015). How To Get The Most From Big Data. Marketing & Sales Big Data, Analytics,And The Future Of Marketing & Sales. İçinde Mckinsey.
  • Arıker, M., Breuer, P., ve Mcguıre, T. (2015). How To Get The Most From Big Data. Marketing & Sales Big Data, Analytics,And The Future Of Marketing & Sales. İçinde Mckinsey.
  • Atalay, M., ve Çelik, E. (2017). Büyük veri analizinde yapay zekâ ve makine öğrenmesi uygulamaları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,, 9(22), S. 155-172.
  • Atalay, M., ve Çelik, E. (2017). Büyük veri analizinde yapay zekâ ve makine öğrenmesi uygulamaları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,, 9(22), S. 155-172.
  • Awlaqi, I, A. A. (2018). Medikal turizm sektöründe büyük veri uygulamaları üzerine nitel bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi).Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Awlaqi, I, A. A. (2018). Medikal turizm sektöründe büyük veri uygulamaları üzerine nitel bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi).Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Aycı, A. ve Ballı, A. (2021). Pandemi döneminde ve pandemi sonrasında tüketicilerin havayolu tercihlerine ve havayollarından beklentilerine yönelik niteliksel bir araştırma. International Symposium On Busıness, Economıcs And Education (Is-Be 2021), S. 60-70. Ankara.
  • Aycı, A. ve Ballı, A. (2021). Pandemi döneminde ve pandemi sonrasında tüketicilerin havayolu tercihlerine ve havayollarından beklentilerine yönelik niteliksel bir araştırma. International Symposium On Busıness, Economıcs And Education (Is-Be 2021), S. 60-70. Ankara.
  • Benoit, D. F., Lessmann, S. ve Verbeke, W. (2020). On realising the utopian potential of big data analytics for maximising return on marketing investments. Journal Of Marketing Management, 36(3-4), S. 233-247. Doi:10.1080/0267257x.2020.1739446
  • Benoit, D. F., Lessmann, S. ve Verbeke, W. (2020). On realising the utopian potential of big data analytics for maximising return on marketing investments. Journal Of Marketing Management, 36(3-4), S. 233-247. Doi:10.1080/0267257x.2020.1739446
  • Boyd, D., ve Crawford, K. (2012). Critical questions for big data. Information, Communication & Society, 15(5), S. 662-679. Doi:10.1080/1369118x.2012.678878
  • Boyd, D., ve Crawford, K. (2012). Critical questions for big data. Information, Communication & Society, 15(5), S. 662-679. Doi:10.1080/1369118x.2012.678878
  • Brınch, M., Gunasekaran, A., ve Fossowamba, S. (2021). Firm-level capabilities towards big data value creation . Journal Of Business Research, S. 539-548.
  • Brınch, M., Gunasekaran, A., ve Fossowamba, S. (2021). Firm-level capabilities towards big data value creation . Journal Of Business Research, S. 539-548.
  • Brynjolfsson, E., Hitt, L, M., ve Kım H. (2011). Strength in numbers: how does data-driven decisionmaking affect firm performance? Harvard Business Review , S. 1-33.
  • Brynjolfsson, E., Hitt, L, M., ve Kım H. (2011). Strength in numbers: how does data-driven decisionmaking affect firm performance? Harvard Business Review , S. 1-33.
  • Buganza, T., Trabucchı, D., ve Pellızzonı, E. (2020). Limitless personalisation: the role of big data in unveiling service opportunities. Technology Analysis & Strategic Management, 32(1), S. 58-70.
  • Buganza, T., Trabucchı, D., ve Pellızzonı, E. (2020). Limitless personalisation: the role of big data in unveiling service opportunities. Technology Analysis & Strategic Management, 32(1), S. 58-70.
  • Chen, C. P., ve Zhang, Y. C. (2014). ). Data-intensive applications, challenges,techniques and technologies: a survey on big data. Information Sciences(275), S. 314-345.
  • Chen, C. P., ve Zhang, Y. C. (2014). ). Data-intensive applications, challenges,techniques and technologies: a survey on big data. Information Sciences(275), S. 314-345.
  • Coleman, S., Göb, R., Manco, G., Pievatolo, A., Tort‐Martorell, X., ve Reis, M. S. (2016). How can smes benefit from big data? challenges and a path forward. Quality and Reliability Engineering International, 32(6), S. 2151-2164.
  • Coleman, S., Göb, R., Manco, G., Pievatolo, A., Tort‐Martorell, X., ve Reis, M. S. (2016). How can smes benefit from big data? challenges and a path forward. Quality and Reliability Engineering International, 32(6), S. 2151-2164.
  • De Mauro, A., Greco, M., ve Grimaldi, V. M. (2016). A formal definition of big data based on its essential features. Library Review, 65(3), S. 122-135. Del Vecchio, P. D. (2018). Big data for open innovation in smes and large corporations: trends, opportunities, and challenges,. Creativity And Innovation Management, 27(1), S. 6-22.
  • De Mauro, A., Greco, M., ve Grimaldi, V. M. (2016). A formal definition of big data based on its essential features. Library Review, 65(3), S. 122-135. Del Vecchio, P. D. (2018). Big data for open innovation in smes and large corporations: trends, opportunities, and challenges,. Creativity And Innovation Management, 27(1), S. 6-22.
  • Eu. (2021). Big data: definition, benefits, challenges (infographics). Retrieved from Https://Www.Europarl.Europa.Eu/News/En/Headlines/Society/20210211sto97614/Big-Data-Definition-Benefits-Challenges-İnfographics (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Eu. (2021). Big data: definition, benefits, challenges (infographics). Retrieved from Https://Www.Europarl.Europa.Eu/News/En/Headlines/Society/20210211sto97614/Big-Data-Definition-Benefits-Challenges-İnfographics (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Fosso Wamba, S., Akter, S., Edwards, A., Chopın, G., ve Gnanzou, D. (2015). How ‘big data’ can make big ımpact: findings from a systematic review and a longitudinal case study. International Journal Of Production Economics, s. 234-246.
  • Fosso Wamba, S., Akter, S., Edwards, A., Chopın, G., ve Gnanzou, D. (2015). How ‘big data’ can make big ımpact: findings from a systematic review and a longitudinal case study. International Journal Of Production Economics, s. 234-246.
  • Gökalp, M. O., Kayabay, K., Çoban, S., Yandık, Y. B.,ve Eren, P. E. (2018). Büyük veri çağında işletmelerde veri bilimi. 5. International Management Information Systems Conference. Ankara.
  • Gökalp, M. O., Kayabay, K., Çoban, S., Yandık, Y. B.,ve Eren, P. E. (2018). Büyük veri çağında işletmelerde veri bilimi. 5. International Management Information Systems Conference. Ankara.
  • Gulati, R., ve Oldroyd, J. B. (2005). The quest for customer focus. Harvard Business Review, S. 92-101.
  • Gulati, R., ve Oldroyd, J. B. (2005). The quest for customer focus. Harvard Business Review, S. 92-101.
  • Johnson, E. J. (2012). Big data + big analytics = big opportunity: big data is dominating the strategy discussion for many financial executives. as these market dynamics continue to evolve, expectations will continue to shift about what should be disclosed, when and to whom. Financial Executive, 28(6).
  • Johnson, E. J. (2012). Big data + big analytics = big opportunity: big data is dominating the strategy discussion for many financial executives. as these market dynamics continue to evolve, expectations will continue to shift about what should be disclosed, when and to whom. Financial Executive, 28(6).
  • Karamehmet, B. (2017). Big data in tourism marketing management. Turan-Sam, 9(36), S. 581-587. Kılınç, Ö., ve Arıcı, A. (2020). Sosyal ağlarda büyük veri: teknoloji markaları üzerine bir araştırma. Connectist: Istanbul University Journal Of Communication Sciences,, 58, S. 201-240.
  • Karamehmet, B. (2017). Big data in tourism marketing management. Turan-Sam, 9(36), S. 581-587. Kılınç, Ö., ve Arıcı, A. (2020). Sosyal ağlarda büyük veri: teknoloji markaları üzerine bir araştırma. Connectist: Istanbul University Journal Of Communication Sciences,, 58, S. 201-240.
  • Kolayihracat. (2021a). Pazar Önerisi, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Air (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021a). Pazar Önerisi, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Air (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021b). Tamamlayıcı ürün, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Tamamlayici-Urunler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021b). Tamamlayıcı ürün, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Tamamlayici-Urunler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021c). Sektörler, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Sektorler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021c). Sektörler, Erişim adresi Https://Www.Kolayihracat.Gov.Tr/Sektorler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021d). Ülkeler, Erişim adresi Kolayihracat.Gov.Tr/Ulkeler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kolayihracat. (2021d). Ülkeler, Erişim adresi Kolayihracat.Gov.Tr/Ulkeler (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kosgeb. (2021). Kosgeb İşletme Değerlendirme Raporu Meta Veri Dokümanı: Erişim adresi Https://Webdosya.Kosgeb.Gov.Tr/Content/Upload/Dosya/Bagimsiz/%C4%B0dr_Meta_Veri_10.08.2021.Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kosgeb. (2021). Kosgeb İşletme Değerlendirme Raporu Meta Veri Dokümanı: Erişim adresi Https://Webdosya.Kosgeb.Gov.Tr/Content/Upload/Dosya/Bagimsiz/%C4%B0dr_Meta_Veri_10.08.2021.Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kurt. H. B. (2021a). Kosgeb işletme değerlendirme raporu: Erişim adresi Https://Webdosya .Kosgeb.Gov.Tr/Content/Upload/Dosya/Bagimsiz/%C4%B0dr_%C3%96rnek_2021.Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kurt. H. B. (2021a). Kosgeb işletme değerlendirme raporu: Erişim adresi Https://Webdosya .Kosgeb.Gov.Tr/Content/Upload/Dosya/Bagimsiz/%C4%B0dr_%C3%96rnek_2021.Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kurt, H. B. (2021b). Kosgeb işletmelerin finansal röntgenini çekiyor: Erişim adresi Http://Finans.Gazetevatan.Com/Haber-Detay/Gundem//117408/ (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Kurt, H. B. (2021b). Kosgeb işletmelerin finansal röntgenini çekiyor: Erişim adresi Http://Finans.Gazetevatan.Com/Haber-Detay/Gundem//117408/ (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Lemon, N., ve Verhoef, C. (2016). Understanding customer experience throughout the customer journey. Journal Of Marketing(80), S. 69-96. Doi:: 10.1509/Jm.15.0420
  • Lemon, N., ve Verhoef, C. (2016). Understanding customer experience throughout the customer journey. Journal Of Marketing(80), S. 69-96. Doi:: 10.1509/Jm.15.0420
  • Mbassegue, P., Escandon-Quintanilla, M. L.,ve Gardoni,. M. (2016). Knowledge managementand big data: opportunities and challenges for small and medium enterprises (SME). Ifıp International Conference On Product Lifecycle Management, S. Springer.
  • Mbassegue, P., Escandon-Quintanilla, M. L.,ve Gardoni,. M. (2016). Knowledge managementand big data: opportunities and challenges for small and medium enterprises (SME). Ifıp International Conference On Product Lifecycle Management, S. Springer.
  • Mcafee, ve Brynjolfsson, A. V. (2012). Big data: the management revolution. Harvard Business Review .
  • Mcafee, ve Brynjolfsson, A. V. (2012). Big data: the management revolution. Harvard Business Review .
  • Saggı, G. M., ve Jain, S. (2018). A survey towards an integration of big data analytics to big insights. Information Processing & Management, s. 758-790.
  • Saggı, G. M., ve Jain, S. (2018). A survey towards an integration of big data analytics to big insights. Information Processing & Management, s. 758-790.
  • Sevim, S., ve Sevim, B. A. (2019). İzleyicinin nabzını tutmak: büyük veri, tavsiye algoritmaları ve Netflıx. Jammo, S. 560-569.
  • Sevim, S., ve Sevim, B. A. (2019). İzleyicinin nabzını tutmak: büyük veri, tavsiye algoritmaları ve Netflıx. Jammo, S. 560-569.
  • Smith, J. B., ve Colgate, M. (2007). Customer value creation: a practical framework. Journal Of Marketing Theory And Practice, 15(1), S. 7-23.
  • Smith, J. B., ve Colgate, M. (2007). Customer value creation: a practical framework. Journal Of Marketing Theory And Practice, 15(1), S. 7-23.
  • Tambe, P. (2014). Big data investment, skills, and firm value. Management Science, 60(6), s. 1452-1469.
  • Tambe, P. (2014). Big data investment, skills, and firm value. Management Science, 60(6), s. 1452-1469.
  • Ticaretbakanlığı. (2020). Kolay İhracat Platformu İhracatçıların Hizmetine Açıldı. Erişim adresi Https://Ticaret.Gov.Tr/Haberler/Kolay-İhracat-Platformu-İhracatcilarin-Hizmetine-Acildi (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Ticaretbakanlığı. (2020). Kolay İhracat Platformu İhracatçıların Hizmetine Açıldı. Erişim adresi Https://Ticaret.Gov.Tr/Haberler/Kolay-İhracat-Platformu-İhracatcilarin-Hizmetine-Acildi (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Topbaş, H. ve Yılmaz, A. (2018). Büyük veri ve sosyal medya: sosyal medya pazarlaması. dijital çağda iletişim okumaları. İçinde İstanbul: Hiper Yayın.
  • Topbaş, H. ve Yılmaz, A. (2018). Büyük veri ve sosyal medya: sosyal medya pazarlaması. dijital çağda iletişim okumaları. İçinde İstanbul: Hiper Yayın.
  • Unctad. (2021). Technology and innovation report 2021. Retrieved from Https://Unctad.Org/Page/Technology-And-İnnovation-Report-2021 (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Unctad. (2021). Technology and innovation report 2021. Retrieved from Https://Unctad.Org/Page/Technology-And-İnnovation-Report-2021 (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Wang, S. ve Wang, H. (2020). Big Data for small and medium-sized enterprises (SME): a knowledge management model. Journal Of Knowledge Management, 24(4), S. 881-897.
  • Wang, S. ve Wang, H. (2020). Big Data for small and medium-sized enterprises (SME): a knowledge management model. Journal Of Knowledge Management, 24(4), S. 881-897.
  • Worldeconomicforum. (2012). “Big data, big impact: new possibilities for international development. Retrieved from Http://Www3.Weforum.Org/Docs/Wef_Tc_Mfs_Bigdatabigımpact_ Briefing_2012. Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Worldeconomicforum. (2012). “Big data, big impact: new possibilities for international development. Retrieved from Http://Www3.Weforum.Org/Docs/Wef_Tc_Mfs_Bigdatabigımpact_ Briefing_2012. Pdf (Erişim Tarihi: 26.08.2021).
  • Zeithaml, V. A. (1988). Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis. Journal Of Marketing, 52(3), S. 2-22.
  • Zeithaml, V. A. (1988). Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis. Journal Of Marketing, 52(3), S. 2-22.
  • Zhan, Y., Tan, K. H., Ji, G., ve Tseng, L. C. (2018). A big data framework for facilitating product innovation processes. Business Process Management Journal(270), S. 577-595.
  • Zhan, Y., Tan, K. H., Ji, G., ve Tseng, L. C. (2018). A big data framework for facilitating product innovation processes. Business Process Management Journal(270), S. 577-595.
Toplam 86 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Aycı 0000-0001-8173-1152

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 16 Eylül 2021
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aycı, A. (2022). Büyük veri analizinin KOBİ’lerin pazarlama faaliyetlerinde kullanılabilirliğine yönelik bir araştırma: Türkiye’de kolay ihracat platformu ve işletme değerlendirme raporu örneği. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 523-537. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.996540
Creative Commons Lisansı
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.