Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FİZİKSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA KEMAN EĞİTİMİ UYGULAMALARI; ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 51 - 72, 30.06.2019
https://doi.org/10.31811/ojomus.558205

Öz

Müzik
eğitiminin en önemli boyutlarından biri çalgı eğitimidir. Her yaş grubundaki
çocuğun, çalgı eğitimi alabilme hakkı olduğu gibi, engelli ve özel gereksinimli
çocukların da bu hakka sahip olduğu unutulmamalıdır. Bu çalışmada, çalgı
eğitiminin engelli çocuklardaki etkisi üzerinde durulmuştur. Özel bir müzik
merkezine keman öğrenmek üzere gelen Defne rumuzlu engelli öğrenci bu
çalışmanın ana konusu olarak ele alınmıştır. Defne 11 yaşında bir kız
çocuğudur. Defne’nin sol elinin serçe parmağı doğuştan yoktur. Yine sol elinin
işaret parmağında hafif deformasyon vardır. Defne ile üç aylık keman eğitimi
sonucunda kendisi bu araştırmanın konusu olarak iki aylık gözlem sürecine
alınmıştır.



İki
ay süresince, Defne’nin haftada iki saatlik keman dersinde; derse ilişkin genel
tutumları, kemana ilişkin yaklaşımları, keman tekniği ve öğretimine yönelik
geri bildirimleri, derse hazırlanma ve ders sırasında öğretilenlere ilişkin
geri dönütleri vb. davranışları gözlenerek not edilmiştir. Bu çalışma nitel bir
araştırmadır. Bu araştırmada örnek olay incelemesi tekniği kullanılarak, 8
haftalık gözlem sonucunda elde edilen veriler diğer bilimsel çalışmalara da
zemin oluşturacak şekilde raporlaştırılarak okuyucuya sunulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., vd., (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi s.146 268, Ankara.
  • Diken, İ., vd., (2012). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, s.272-273, Ankara.
  • Ergün, M., (2018). Selçuklular Dönemi'nde Eğitim Ve Bilim I, Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-40, Afyon.
  • MEB, (2008). Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi Bedensel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı, s.3, Ankara.
  • Öztürk, M., (2011). Türkiye’de Engelli Gerçeği, Cep Kitapları, s.18,22, İstanbul.
  • Öngül, A., (2003). Selçuklularda Eğitim Faaliyetleri Ve Yetişen İlim Adamlarına Genel Bir Bakış, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler, cilt:1, sayı:2, Manisa.
  • Pratt, R. R., (1991). Music Education and Medicine. Music Educators Journal, Vol:77, No:5.
  • Pouya, S., Bayramoğlu, E., Demirel, Ö., (2016). Doğa İle Uyumlu Fiziksel Engelli Çocuk Oyun Alanları, Süleyman Demirel Üniversitesi Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi, 1(1), s.53.
  • Saranlı, A., (2017). Eş Zamanlı Olmayan Gelişimin Üstün Yetenekli Çocuklardaki Görünümü Üzerine Bir Örnek Olay Çalışması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Cilt: 18, No:1, Sayfa No: 89-108.
  • Sevinç, İ.,Çay,M., (2017). Fiziksel Engelli Bireylerin Üniversite Eğitimi Sırasında Karşılaştıkları Sorunlar, Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Sayı: 13, 2017, ss. 219-238.
  • Sze, S., (2004). Educational Benefits of Music in an Inclusive Classroom, Online Submission.
  • Şendurur, Y., (2016), Görme Engelli Müzik Öğretmenlerinin Görme Engelli Öğrencilerin Çalgı Eğitimi Dersi Sürecine İlişkin Görüşleri Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (İpekyolu Özel Sayısı).

APPLICATIONS OF VIOLIN EDUCATION IN CHILDREN WITH PHYSICAL DISABILITIES; CASES STUDY

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 51 - 72, 30.06.2019
https://doi.org/10.31811/ojomus.558205

Öz

One
of the most important aspects of music education is instrument training.
Children of all age groups have the right to receive instrument training, and
children with disabilities and special requirement also have this right. In
this study, the effects of instrument training on children with disabilities
are emphasized. It is discussed as the main part that the disabled student
called Defne who came private music center to learn violin. Defne is a girl who
is 11 years old. She doesn’t have the little finger of his left hand
congenitally. Also, there is a little deformation on her forefinger. As a
result of violin training that lasts 3 months with Defne, herself was taken
into an observation process.



During
2 months, in 2 hours of violin lessons a week-long, Defne’s general attitude,
approach to violin, violin tecnique and teaching feedbacks, preparation for the
lesson and feedbacks of during lesson were noted. This work is a qualitative
research. In this research, by using the technique of case study examination,
as a result of eight weeks observation, obtained datas were tried to represent
in order to create a basis for other scientific works.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., vd., (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi s.146 268, Ankara.
  • Diken, İ., vd., (2012). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, s.272-273, Ankara.
  • Ergün, M., (2018). Selçuklular Dönemi'nde Eğitim Ve Bilim I, Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-40, Afyon.
  • MEB, (2008). Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi Bedensel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı, s.3, Ankara.
  • Öztürk, M., (2011). Türkiye’de Engelli Gerçeği, Cep Kitapları, s.18,22, İstanbul.
  • Öngül, A., (2003). Selçuklularda Eğitim Faaliyetleri Ve Yetişen İlim Adamlarına Genel Bir Bakış, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler, cilt:1, sayı:2, Manisa.
  • Pratt, R. R., (1991). Music Education and Medicine. Music Educators Journal, Vol:77, No:5.
  • Pouya, S., Bayramoğlu, E., Demirel, Ö., (2016). Doğa İle Uyumlu Fiziksel Engelli Çocuk Oyun Alanları, Süleyman Demirel Üniversitesi Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi, 1(1), s.53.
  • Saranlı, A., (2017). Eş Zamanlı Olmayan Gelişimin Üstün Yetenekli Çocuklardaki Görünümü Üzerine Bir Örnek Olay Çalışması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Cilt: 18, No:1, Sayfa No: 89-108.
  • Sevinç, İ.,Çay,M., (2017). Fiziksel Engelli Bireylerin Üniversite Eğitimi Sırasında Karşılaştıkları Sorunlar, Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Sayı: 13, 2017, ss. 219-238.
  • Sze, S., (2004). Educational Benefits of Music in an Inclusive Classroom, Online Submission.
  • Şendurur, Y., (2016), Görme Engelli Müzik Öğretmenlerinin Görme Engelli Öğrencilerin Çalgı Eğitimi Dersi Sürecine İlişkin Görüşleri Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (İpekyolu Özel Sayısı).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hande Kılınçlı

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılınçlı, H. (2019). FİZİKSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA KEMAN EĞİTİMİ UYGULAMALARI; ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ. Online Journal of Music Sciences, 4(1), 51-72. https://doi.org/10.31811/ojomus.558205