Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NEEDS ANALYSIS FOR CURRICULUM DESIGN IN TURKISH MUSIC G CLARNETE EDUCATION

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 171 - 195, 30.06.2024
https://doi.org/10.31811/ojomus.1464557

Öz

The aim of this study is to determine the needs of the curriculum for beginner level Turkish music solo clarinet education. For this purpose, a survey modeled approach, one of the qualitative research methods, was adopted. The research data were obtained through a semi-structured interview form. Four academicians were asked eight questions on the subject and the audio recordings of the interviews were analyzed and evaluated by content analysis technique. The study group of the research represents the entire population. As a result of the research; in Turkish music solo clarinet education at the beginner level; educators apply the curricula they have created themselves, and accordingly, they adopt a more flexible and practical approach in the curricula they apply due to the effort to take into account the individual differences of the students. While preparing the curricula of Turkish music clarinet educators; it was understood that they attach importance to posture, grip, breathing and tonal music-oriented practices in order for students to produce quality sounds, improve their intonation and gain mastery of their instruments.

Kaynakça

  • Akten, Ş. (2018). Eşit aralıklı tampere düzen dışındaki ses sistemleri için doku modelleri yeni bir repertuar ve estetik önerisi (Tez no.257389) [Yüksek Lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Alimdar, S. (2016). Osmanlı’da batı müziği (1. Baskı). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Behar, C. (2014). Aşk olmayınca meşk olmaz (5. Baskı). Yapı Kredi Yayınları.
  • Çağrı, S. (2006). Avrupa’da ve Türkiye’de klarnetin tarihsel gelişimi, Türk müziği icrasında klarnet çeşitlerinin ses sahaları ve parmak pozisyonları bakımından uygunluğunun incelenmesi (Tez no.206133) [Yüksek Lisans tezi, Haliç Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirel, Ö. (2017). Eğitimde program geliştirme (25. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Gazimihal, M. R. (2019). Türk askeri muzikaları tarihi (1. Baskı). Doğu Kütüphanesi Yayınları.
  • Terlikol, G. (2006). Klarinette boehm mekanizmasının bulunuşu ve işleyiş biçimi (Tez no.205502) [Yüksek Lisans tezi, Çukurova Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Hatipoğlu, V. (2018). Mustafa sunar’ın “alaturka keman muallimi” isimli öğretim kaynağının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(55), 605-621.
  • Hoeprich, E (2008). The Clarinet (1.Baskı). Yale University Press
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (26. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karaçetin, B. (2006). Klarinetin tarihsel gelişimi, mozart’ın klarinete yaklaşımı ve K.V. 622 la majör klarinet konçertosu’nun incelenmesi (Tez no.219127) [Yüksek Lisans tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sopaoğlu, U. (2023). Türk müziği sol klarnet eğitimine yönelik başlangıç düzeyi öğretim programı tasarısının öğrencilerin çalma becerisine etkisi (Tez no.834612) [Yüksek Lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.

TÜRK MÜZİĞİ SOL KLARNET EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM PROGRAMI TASARISINA YÖNELİK İHTİYAÇ ANALİZİ

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 171 - 195, 30.06.2024
https://doi.org/10.31811/ojomus.1464557

Öz

Bu çalışmanın amacı, başlangıç düzeyi Türk müziği sol klarnet eğitimine yönelik öğretim programının ihtiyaçlarını belirlemektir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modelli bir yaklaşım benimsenmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Dört akademisyene konuya ilişkin sekiz soru sorulmuş ve görüşmelerin ses kayıtları içerik analizi tekniğiyle çözümlenerek değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu evrenin tamamını temsil etmektedir. Araştırma sonucunda; başlangıç düzeyinde Türk müziği sol klarnet eğitiminde; eğitimcilerin kendi oluşturdukları öğretim programlarını uyguladıkları, buna bağlı olarak öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurma gayretinden dolayı da uyguladıkları öğretim programlarında daha esnek ve pratik bir yaklaşım benimsedikleri Türk müziği klarnet eğitimcileri öğretim programlarını hazırlarken; öğrencilerin kaliteli sesler üretebilmesi, entonasyonlarını geliştirebilmesi ve enstrümanlarında ustalık kazanabilmesi için duruş, tutuş, nefes alma ve tonal müzik odaklı uygulamalara önem verdikleri anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akten, Ş. (2018). Eşit aralıklı tampere düzen dışındaki ses sistemleri için doku modelleri yeni bir repertuar ve estetik önerisi (Tez no.257389) [Yüksek Lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Alimdar, S. (2016). Osmanlı’da batı müziği (1. Baskı). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Behar, C. (2014). Aşk olmayınca meşk olmaz (5. Baskı). Yapı Kredi Yayınları.
  • Çağrı, S. (2006). Avrupa’da ve Türkiye’de klarnetin tarihsel gelişimi, Türk müziği icrasında klarnet çeşitlerinin ses sahaları ve parmak pozisyonları bakımından uygunluğunun incelenmesi (Tez no.206133) [Yüksek Lisans tezi, Haliç Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirel, Ö. (2017). Eğitimde program geliştirme (25. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Gazimihal, M. R. (2019). Türk askeri muzikaları tarihi (1. Baskı). Doğu Kütüphanesi Yayınları.
  • Terlikol, G. (2006). Klarinette boehm mekanizmasının bulunuşu ve işleyiş biçimi (Tez no.205502) [Yüksek Lisans tezi, Çukurova Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Hatipoğlu, V. (2018). Mustafa sunar’ın “alaturka keman muallimi” isimli öğretim kaynağının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(55), 605-621.
  • Hoeprich, E (2008). The Clarinet (1.Baskı). Yale University Press
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (26. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karaçetin, B. (2006). Klarinetin tarihsel gelişimi, mozart’ın klarinete yaklaşımı ve K.V. 622 la majör klarinet konçertosu’nun incelenmesi (Tez no.219127) [Yüksek Lisans tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sopaoğlu, U. (2023). Türk müziği sol klarnet eğitimine yönelik başlangıç düzeyi öğretim programı tasarısının öğrencilerin çalma becerisine etkisi (Tez no.834612) [Yüksek Lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ufuk Sopaoğlu 0000-0001-7606-3030

Attila Özdek 0000-0001-7214-5928

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 6 Nisan 2024
Kabul Tarihi 7 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sopaoğlu, U., & Özdek, A. (2024). TÜRK MÜZİĞİ SOL KLARNET EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM PROGRAMI TASARISINA YÖNELİK İHTİYAÇ ANALİZİ. Online Journal of Music Sciences, 9(1), 171-195. https://doi.org/10.31811/ojomus.1464557