In this study views of primary school teacher candidates on midterm and final examinations have been investigated. The research was conducted on senior students studying in Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education Primary School Teaching Programme. Out of a population of 244 students 179 were selected to constitute the sample. In the study a scale developed by the researcher has been used. Results of the study indicated that the primary school teacher candidates were administered mostly written exams, that they preferred to take multiple choice exams, that they deemed an exam period of 45-60 minutes appropriate, that the exams were directed to measure the memorization ability, that they had begun to prepare for the exams a few days prior to the exam dates, that they considered the questions to have been mostly comprehensible, that they thought that the exam instructions had been usually adequate.
Primary School Teacher Candidates Midterm Examination Final Examination Student’s Opinion.
Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının ara sınav (vize sınavı) ve dönem sonu sınavları (final sınavı) hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini 244 öğrenci oluşturmaktadır. Bu evren içerisinden 179 öğrenci örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının en çok yazılı yoklamaya tabi tutuldukları, sınav türlerinden en çok çoktan seçmeli testi tercih ettikleri, 45-60 dakikalık sınav süresini uygun buldukları, yapılan sınavların ezber gücünü ölçmeye çalıştığını düşündükleri, sınavlara sadece birkaç gün önceden hazırlanmaya başladıkları, sınav sorularını genellikle anlaşılır buldukları, sınav yönergelerinin de genellikle yeterli bulunduğu ortaya çıkmıştır.
sınıf öğretmeni adayları ara sınav dönem sonu sınavı öğrenci görüşleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 31 Sayı: 2 |