Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 34 Sayı: 1, 198 - 212, 31.07.2015

Öz

Kaynakça

  • Akçakanat, Tahsin. Mücevher, M. Hamdi ve Çarıkçı, H. İlker (2014), “ Sözel, Sayısal ve Eşit Ağırlık Bölümlerinde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi” Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, Cilt XVI(2), s.137-153 doı no: 10.5578/jeas.8992
  • Altunoğlu, A. E. ve Doğaner, M. (2010), “Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri” Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), Issn: 1309 -8039 (Online)
  • Bilge, H. ve Bal, V. (2012), “Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma ”Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(16) s.131-148.
  • Bozkurt, Ç.Ö. (2011). Dünyada ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Dovleac, L. (2014). The Necessity of Innovation for the Sustainable Development of Romanian Entrepreneurship. Bulletin of the Transilvania University of Braşov Series V: Economic Sciences, 7(56) No:2.
  • Geri, S. (2013). Research on Entrepreneurial Characteristics of Students in School of Physical Education and Sports, Turkish Journal of Education, 2(3), p:50-60.
  • Hindle K, Yencken J, (2004). Public research commercialisation, entrepreneurship and new technology based firms: an integrated model. Technovation (24) 793-803. Www.Elsevier.Com/Locate/Technovation
  • Kirby, David (2006), Creating Entrepreneurial Universities in the UK: Applying Entrepreneurship Theory to Practice, Journal of Technology Transfer, 31 (5), 599–603.
  • Kourilsky, M.L. , Ve Walstad, W.B.( 1998), Entrepreneurship And Female Youth: Knowledge, Attitude,Gender Differences, And Educational Practices, Journal Of Business Venturing, 13:1, , 77-88.
  • Köksal, Y. ve Penez S. (2015), “Yüksek Girişimcilik Eğilimli Üniversiteli Gençlerin Demografik Özellikleri Ve Sektör Tercihleri” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Y.2015, C.20, S.1, s.155-167.
  • Lekoko, M., Rankhumise, E.M. ve Ras, P. (2012). “The Effectiveness of Entrepreneurship education: What matters most?”, African Journal of Business Management, 6(51), S.12023–12033
  • Martın, Ben R., Etzkowıtz, Henry (2000), “The Origin and Evolution of the University Species,” Vest 13, www.vest-journal.net/Mart-Etz.pdf (08.12.2008): 9-34.
  • Odabaşı, Y. (2007). 21. Yüzyıl’ın Üniversite Modeli Olarak Girişimci Üniversiteler, Coşkun Can Aktan (ed.), Değişim Çağında Yükseköğretim Global Trendler-Paradigmal Yönelimler, Yaşar Üniversitesi Yayını, İzmir.
  • Ratten, V. (2011). Sport-based entrepreneurship: towards a new theory of entrepreneurship and sport management. International Entrepreneurship and Management Journal, 7(1), 57-69.
  • Schulte, Peter (2004), “The Entrepreneurial University: A Strategy For Institutional Development”, Higher Education In Europe, 29(2), s.188.
  • Shinnar, R., Pruett, M., Ve Toney, B., (2009), Entrepreneurship education: Attitudes across campus, Journal of Education for Business, January/February, 151-158.
  • Siegel, Donald, Wright, Mike, Lockett, Andy (2007), The Rise of Entrepreneurial Activity at Universities: Organizational and Societal Implications, Industrial and Corporate Change, 16(4), 489-504.
  • Şeşen, Harun ve Basım, H. (2012) “Demografik Faktörler Ve Kişiliğin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma” Ege Akamedik Bakış Dergisi/Academic Review Özel Sayı, Cilt 12, s.21-28.
  • Tekelli, İ. (2003). Dünya’da ve Türkiye’de Üniversite Üzerinde Konuşmanın Değişik Yolları, Toplum ve Bilim Dergisi, 97: 123-143.
  • Unger, J., Rauch, A., Frese, M., Rosenbusch, N., 2011. Human Capital And Entrepreneurial Success: A Meta-Analytical Review. J. Firm Ventur. 26 (3), 341–358.
  • Van Der Sluis, J., Van Praag, C.M., Vijverberg, W., 2008. Education And Entrepreneurship Selection And Performance: A Review Of The Empirical Literature. J.Econ. Surv. 22 (5), 795–841.
  • Van Praag, C.M., Van Witteloostuijn, A., Van Der Sluis, J., 2013. The Higher Returns To Formal Education For Entrepreneurs Versus Employees. Small Bus. Econ.40, 375–396.
  • Wang, K.C., And Wong, P.K. (2004), “Entrepreneurial Interest of University Students in Singapore”, Technovation 24, 163-172.
  • Yılmaz, E. ve Sünbül, A.M. (2009), “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 21, Sayı: 2, S. 195-203.
  • Yüzüak, E. (2010), Onsekiz Mart Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Kız Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerini Etkileyen Faktörler Biga İ.İ.B.F. Örneği, Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.

Girişimcilik ve Girişimci Üniversite: Spor Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2015, Cilt: 34 Sayı: 1, 198 - 212, 31.07.2015

Öz

Çalışmanın amacı son yıllarda önemi giderek artan girişimciliğin üniversite öğrencileri arasındaki mevcut durumunun tespiti ile daha başarılı girişimcilik için öğrencilerin üniversitelerden eğitim ve yol göstericilik rolü bakımından beklentilerini ortaya koymaktır. Çalışma 2015 yılında Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri ile yüz yüze mülakat şeklinde gerçekleştirilmiştir. Fakülte’ de I. ve II. Öğretim’de öğrenim gören toplam 1.350 öğrencinin 135’i (% 10) örneklem olarak alınmış ve bu öğrencilere önce Bölüme Giriş Puanı, Mevcut Not Ortalaması, Mezuniyet Sonrası İş Tercihi ve Mezuniyet Sonrası Gelir Beklentilerini ölçen sorulardan oluşan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen demografik bir anket uygulanmıştır. Ayrıca girişimci olmak isteyip istemediklerine bakılmaksızın tüm öğrencilere 17 sorudan oluşan Kauffman FastTrac Girişimcilik Karakter Anketi uygulanmıştır. Öğrencilerde çok yüksek oranda girişimcilik eğilimi ve karakteri tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin bir kısmının girişimci olmak istemesine rağmen girişimci karakter taşımadığı, girişimci olmak istemediğini söyleyenlerin çoğunun ise doğru bilgi ve yönlendirme ile girişimci olmayı düşünebilecekleri tespit edilmiştir. Neredeyse öğrencilerin tamamına yakınını girişimcilik ile ilgili üniversiteden çok yüksek beklenti içindedir. Bu da ülkeye maksimum faydanın sağlanabilmesi için uygulamalı girişimcilik eğitimlerinin üniversiteler tarafından planlanıp uygulanmasının ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. Elde edilen bulgular üniversitelerin Girişimci Üniversite’ye dönüşmelerini destekler niteliktedir.

Kaynakça

  • Akçakanat, Tahsin. Mücevher, M. Hamdi ve Çarıkçı, H. İlker (2014), “ Sözel, Sayısal ve Eşit Ağırlık Bölümlerinde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi” Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, Cilt XVI(2), s.137-153 doı no: 10.5578/jeas.8992
  • Altunoğlu, A. E. ve Doğaner, M. (2010), “Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri” Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), Issn: 1309 -8039 (Online)
  • Bilge, H. ve Bal, V. (2012), “Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma ”Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(16) s.131-148.
  • Bozkurt, Ç.Ö. (2011). Dünyada ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Dovleac, L. (2014). The Necessity of Innovation for the Sustainable Development of Romanian Entrepreneurship. Bulletin of the Transilvania University of Braşov Series V: Economic Sciences, 7(56) No:2.
  • Geri, S. (2013). Research on Entrepreneurial Characteristics of Students in School of Physical Education and Sports, Turkish Journal of Education, 2(3), p:50-60.
  • Hindle K, Yencken J, (2004). Public research commercialisation, entrepreneurship and new technology based firms: an integrated model. Technovation (24) 793-803. Www.Elsevier.Com/Locate/Technovation
  • Kirby, David (2006), Creating Entrepreneurial Universities in the UK: Applying Entrepreneurship Theory to Practice, Journal of Technology Transfer, 31 (5), 599–603.
  • Kourilsky, M.L. , Ve Walstad, W.B.( 1998), Entrepreneurship And Female Youth: Knowledge, Attitude,Gender Differences, And Educational Practices, Journal Of Business Venturing, 13:1, , 77-88.
  • Köksal, Y. ve Penez S. (2015), “Yüksek Girişimcilik Eğilimli Üniversiteli Gençlerin Demografik Özellikleri Ve Sektör Tercihleri” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Y.2015, C.20, S.1, s.155-167.
  • Lekoko, M., Rankhumise, E.M. ve Ras, P. (2012). “The Effectiveness of Entrepreneurship education: What matters most?”, African Journal of Business Management, 6(51), S.12023–12033
  • Martın, Ben R., Etzkowıtz, Henry (2000), “The Origin and Evolution of the University Species,” Vest 13, www.vest-journal.net/Mart-Etz.pdf (08.12.2008): 9-34.
  • Odabaşı, Y. (2007). 21. Yüzyıl’ın Üniversite Modeli Olarak Girişimci Üniversiteler, Coşkun Can Aktan (ed.), Değişim Çağında Yükseköğretim Global Trendler-Paradigmal Yönelimler, Yaşar Üniversitesi Yayını, İzmir.
  • Ratten, V. (2011). Sport-based entrepreneurship: towards a new theory of entrepreneurship and sport management. International Entrepreneurship and Management Journal, 7(1), 57-69.
  • Schulte, Peter (2004), “The Entrepreneurial University: A Strategy For Institutional Development”, Higher Education In Europe, 29(2), s.188.
  • Shinnar, R., Pruett, M., Ve Toney, B., (2009), Entrepreneurship education: Attitudes across campus, Journal of Education for Business, January/February, 151-158.
  • Siegel, Donald, Wright, Mike, Lockett, Andy (2007), The Rise of Entrepreneurial Activity at Universities: Organizational and Societal Implications, Industrial and Corporate Change, 16(4), 489-504.
  • Şeşen, Harun ve Basım, H. (2012) “Demografik Faktörler Ve Kişiliğin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma” Ege Akamedik Bakış Dergisi/Academic Review Özel Sayı, Cilt 12, s.21-28.
  • Tekelli, İ. (2003). Dünya’da ve Türkiye’de Üniversite Üzerinde Konuşmanın Değişik Yolları, Toplum ve Bilim Dergisi, 97: 123-143.
  • Unger, J., Rauch, A., Frese, M., Rosenbusch, N., 2011. Human Capital And Entrepreneurial Success: A Meta-Analytical Review. J. Firm Ventur. 26 (3), 341–358.
  • Van Der Sluis, J., Van Praag, C.M., Vijverberg, W., 2008. Education And Entrepreneurship Selection And Performance: A Review Of The Empirical Literature. J.Econ. Surv. 22 (5), 795–841.
  • Van Praag, C.M., Van Witteloostuijn, A., Van Der Sluis, J., 2013. The Higher Returns To Formal Education For Entrepreneurs Versus Employees. Small Bus. Econ.40, 375–396.
  • Wang, K.C., And Wong, P.K. (2004), “Entrepreneurial Interest of University Students in Singapore”, Technovation 24, 163-172.
  • Yılmaz, E. ve Sünbül, A.M. (2009), “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 21, Sayı: 2, S. 195-203.
  • Yüzüak, E. (2010), Onsekiz Mart Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Kız Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerini Etkileyen Faktörler Biga İ.İ.B.F. Örneği, Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Tüm Alanlar
Yazarlar

Ahmet Demir Bu kişi benim

Murat Eliöz

Mehmet Çebi Bu kişi benim

Semih Sezen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 34 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, A., Eliöz, M., Çebi, M., Sezen, S. (2015). Girişimcilik ve Girişimci Üniversite: Spor Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 34(1), 198-212.