Bu çalışma, Türkçe öğrenen uluslararası öğrencilerin kültürlerarası duyarlılıkları ile zihniyetleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Kültürel farklılıkları tanıma ve takdir etme becerisi olarak tanımlanan kültürlerarası duyarlılık ve dil öğrenen bireylerin zihniyet türü hedef kültür ortamında etkili bir dil öğrenimi için oldukça önemlidir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüştür. Veriler sosyo-demografik bilgilerin yer aldığı bir Kişisel Bilgi Formu, Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ve Zihniyet Teorisi Ölçeği aracılığıyla Türkiye'de üç devlet üniversitesinin Türkçe Öğretim Merkezlerinde Türkçe öğrenen uluslararası öğrencilerden toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, Türkçe öğrenen uluslararası öğrenciler arasında kültürlerarası duyarlılığın şekillenmesinde zihniyetin kritik rolüne vurgu yapmaktadır. Sabit öz teori, özellikle kültürlerarası etkileşimlere katılım ve bunlardan keyif alma açısından daha düşük kültürlerarası duyarlılık seviyeleriyle ilişkilidir. Buna karşılık, gelişim öz teorisi, daha yüksek kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin yanı sıra kültürlerarası etkileşimlere daha fazla katılım ve bunlardan daha fazla zevk alma ile bağlantılıdır. Bu ilişkiler, öğrencilerin kültürlerarası duyarlılığını artırmanın, dolayısıyla dil öğrenme çıktılarını ve Türkiye’deki kültürel ortama genel uyumlarını iyileştirmenin anahtarının uluslararası öğrencilerde gelişim öz teorisini desteklemek olabileceğini düşündürmektedir.
Kültürlerarası duyarlılık Zihniyet Gelişim öz teorisi Sabit öz teori Uluslararası öğrenciler
This study investigates the relationship between intercultural sensitivity and mindset of international learners of Turkish. Intercultural sensitivity, defined as the ability to recognise and appreciate cultural differences, and the mindset of language learners are very important for effective language learning in the target culture environment. The research was conducted according to the relational survey model. Data were collected from international students learning Turkish at Turkish Language Teaching Centres of three state universities in Turkey through a Personal Information Form including socio-demographic information, Intercultural Sensitivity Scale and Theory of Mindset Scale. The data obtained were analysed using SPSS package software. The findings of the study emphasise the critical role of mindset in shaping intercultural sensitivity among international students learning Turkish. The fixed mindset is associated with lower levels of intercultural sensitivity, especially in terms of participation in and enjoyment of intercultural interactions. In contrast, growth mindset is linked to higher levels of intercultural sensitivity as well as greater involvement in and enjoyment of intercultural interactions. These relationships suggest that the key to increasing students' intercultural sensitivity, thus improving their language learning outcomes and their overall adjustment to the cultural environment in Turkey, may be to promote growth mindset in and among international students.
Intercultural sensitivity Mindset Growth mindset Fixed mindset International students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 43 Sayı: 2 |