Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde ilkokul, ortaokul ve lise
kademesinde görev yapan okul psikolojik danışmanlarının konsültasyon
ihtiyaçlarını ve kaynaklarını keşfetmeyi, alınan konsültasyon hizmetlerinin
niteliğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma grubunu ilkokul, ortaokul
ve lise kademesinde görev yapan 15 okul psikolojik danışmanı oluşturmaktadır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen kullanılmıştır.
Araştırmada kullanılan veriler yarı yapılandırılmış görüşme formundan
yararlanılarak toplanmıştır. Toplanan verileri çözümleme yöntemi olarak içerik
analizi yapılmıştır. Bulgulara genel olarak bakıldığında, ilkokul, ortaokul ve
lise kademesinde görev yapan okul psikolojik danışmanlarının bazı ana ve alt
kategorilerde konsültasyona ihtiyaç duydukları alanlar ve en çok başvurdukları
konsültasyon kaynakları ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca bu çalışmada, okul psikolojik danışmanlarının
aldıkları konsültasyon hizmetlerinin niteliğine ilişkin değerlendirmeler yer
almaktadır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Konsültasyon okul psikolojik danışmanı fenomenolojik yaklaşım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
İletişim Adresi: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Sağlık Mah. Süleyman Sırrı Cad. Sağlık İş Hanı No: 21/18, Çankaya/Ankara Tel: 0850 756 96 76