The purpose of this research the investigation of psychological needs and job satisfaction of academicians are working in universities in terms of gender, marital status, seniority and type of working institution. Descriptive survey model is used for this study. this research includes 330 participants (175 female and 155 male) who are working public and private universities in kayseri during 2013-2014 education period. To collect the research data the personal information form, the psychological needs scale and job satisfaction scale are implemented. Independent sample t test and F test are used for analysis the research data. The results depict that the level of psychological needs and job satisfaction of academicans differentiate significantly in terms of different variables. Suggestions are made basing on the results of the research
Bu araştırmanın amacı Üniversitelerde görev yapan akademisyenlerin Psikolojik İhtiyaçlar ve İş Doyumu düzeylerinin cinsiyet, medeni durum, kıdem, çalışılan kurum türü açısından incelenmesidir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kayseri il merkezinde bulunan Vakıf ve Devlet Üniversitesinde çalışan (155) kadın,’(175) i erkek olmak üzere toplam 330 kişi oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, “Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeği” ve “İş Doyumu Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde t testi ve F testi analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçları akademisyenlerde psikolojik ihtiyaçlar ve iş doyumu düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından anlamlı düzeyde farklılaştığını ortaya çıkarmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar, Sosyoloji, Psikoloji |
---|---|
Diğer ID | JA64MA87NR |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 8 |