Bu araştırmanın temel amacı; halk
eğitim merkezlerinde çalışan personelin yaşam boyu öğrenme anahtar
yeterliklerine yönelik algılarını tespit etmektir. Bunun yanı sıra
katılımcıların algı düzeyleri arasında; cinsiyet, görev, yaş, çalışma süresi
değişkenleri temelinde istatistiki açıdan anlamlı farklılık olup olmadığını da
tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın problem durumu; kesitsel çalışmaların
anket çalışması, betimsel tarama modeli temelinde çözümlenmiştir. Araştırmanın
çalışma grubu, 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Sakarya il sınırları
içerisinde halk eğitim merkezlerinde çalışan yönetici (müdür, müdür
başyardımcısı, müdür yardımcısı) (27), öğretmen (28) ve usta öğretici (177)
olmak üzere toplamda 232 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırma verileri; Şahin,
Akbaşlı ve Yanpar Yelken (2010) tarafından geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme
Anahtar Yeterlikler Ölçeği” aracılığıyla elde edilmiştir. Cinsiyet değişkenine
göre sekiz alt boyutun herhangi birisinde katılımcıların algıları arasında
anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Görev, yaş ve görev süresi
değişkenleri temelinde bazı boyutlarda katılımcıların algıları arasında
istatistiki açıdan anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Yaşam boyu öğrenme yaşam boyu öğrenme yeterlikleri halk eğitim merkezi öğretmen usta öğretici
The research mainly aims to
determine the perception regarding lifelong learning key competencies of
personnel working at public education centers. Furthermore, it aims to examine
whether this perception level of the sample reveals significant differences in
terms of gender, profession, age, and years of experience or not. The
cross-sectional survey implementation was designed for the research. The study
group consisted of 27 administrators (principals, chief deputy principals,
deputy principals), 28 teachers and 177 master trainers, a total of 232
participants from the public education centers (Halk Eğitim Merkezleri) in the
province of Sakarya city during fall semester of 2016-2017 academic year. ‘Key
competences for lifelong learning scale’ developed by Şahin, Akbaşlı and Yanpar
Yelken (2010) was used to collect the data. Regarding gender, there are not any
significant differences between female and male with respect to levels of the
dimensions. Considering profession, age, years of experience, there are statistically
significant differences between sub-groups with respect to a/some dimension(s).
Lifelong learning lifelong learning competencies public education centers administrators teachers master trainers
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 13 |