In this study,
it is aimed to investigate the attitudes of middle school mathematics teachers
regarding concrete and virtual manipulative use in terms of different variables
and also to determine their needs related to manipulative use. The research
method of the study is the survey model. Participants consisted of 152 middle
school mathematics teachers working in different provinces. In order to
determine the attitudes of the teachers towards manipulative use, Attitude
towards Manipulative Use in Mathematics Courses (ATMUMC) scale was used. The
scale has a single factor structure consisting of five items. Data were
analyzed by descriptive and meaningful statistics. Normal analysis of the data
was performed by making normality analysis. For this reason, t test (t test for independent samples), F
test (two-factor ANOVA for independent samples) were searched for problem
sentences. As a result of the analyses, 65.8% of teachers stated that they used
manipulative. Teachers in the subject of the most Numbers and Operations-
Integers and Fractions (30.2%), then in the field of Geometry and Measurement
learning - Geometrical Objects (24.6%) and Algebra – Equation (8.7%) stated
that they needed concrete and virtual manipulatives. In additon, there was no
significant difference between the attitudes of the teachers regarding the use of
manipulative according to their in-service training status (t = .503, p>
.05). It was not found that middle school mathematics teachers' place of duty
and seniority year variables with the middle school mathematics teachers'
attitudes towards manipulative (=.667;
p>.05)
Manipulative middle school attitude mathematics education mathematics teacher
Bu çalışmada,
ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik derslerinde somut ve sanal manipülatif
kullanımına ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
ayrıca manipülatif kullanma ile ilgili ihtiyaçlarının belirlenmesi
amaçlanmaktadır. Çalışmanın araştırma yöntemi tarama modelidir. Katılımcılar,
farklı illerde görev yapan 152 ortaokul matematik öğretmeninden oluşmaktadır.
Veri toplama aracı olarak, öğretmenlerin manipülatif kullanımına ilişkin
tutumlarını belirlemek amacıyla Matematik Derslerinde Manipülatif Kullanımına
ilişkin Tutum (MDMKİT) ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, beş maddeden oluşan tek
faktörlü bir yapıdadır. Veriler, betimsel ve anlam çıkartıcı istatistik yoluyla
analiz edilmiştir. Verilerin normallik analizi yapılarak normal dağılım
gösterdiği görülmüştür. Bu nedenle, t testi (ilişkisiz örneklemler için t
testi), F testi (ilişkisiz örneklemler için iki faktörlü ANOVA) yapılarak
problem cümlelerine yanıt aranmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen
bulgular neticesinde, öğretmenlerin % 65,8’i manipülatif kullandıklarını
belirtmişlerdir. Öğretmenler, en çok Sayılar ve İşlemler öğrenme
alanında-Tamsayılar ve Kesirler alt öğrenme alanında (%30,2), daha sonra
Geometri ve Ölçme öğrenme alanında- Geometrik Cisimler alt öğrenme alanında
(%24,6) ve Cebir öğrenme alanında Cebirsel İfadeler – Eşitlik Denklem alt
öğrenme alanlarında (%8,7) somut ve sanal manipülatiflere ihtiyaç duyduklarını
ifade etmişlerdir. Bununla birlikte, öğretmenlerin hizmet içi eğitim alma
durumlarına göre manipülatif kullanma ile ilgili tutumları arasında manidar bir
fark saptanmamıştır (t=.503, p>.05). Ortaokul matematik öğretmenlerinin
görev yeri ve kıdem yılı değişkenlerinin ortaokul matematik öğretmenlerinin manipülatif
ile ilgili tutumlarını etkileyen bir faktör olarak bulunmamıştır (=.667;
p>.05)
ortaokul matematik eğitimi Manipülatif tutum matematik öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 17 |