Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mikroskop Konusuna Yönelik Kavramları Öğrenmelerinin Geliştirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 25, 3582 - 3600, 31.05.2020
https://doi.org/10.26466/opus.647849

Öz

Çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının mikroskop konusuna yönelik kavramları öğrenmelerinin laboratuvar uygulamaları ve kavram ağları yoluyla geliştirilmesidir. Araştırmada eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin fen bilgisi öğretmenliği bölümünde Genel Biyoloji Laboratuvarı-1 dersini alan 42 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Çalışma kapsamında, ilk hafta kavram ağı ve özellikleri hakkında bilgiler verilerek örnekleri incelenmiştir. Sonraki iki hafta belirlenen deneyler fen bilgisi öğretmen adayları tarafından laboratuvar ortamında yapılmıştır. Dördüncü hafta mikroskop konusunda yer alan kavramlara yönelik olarak kavram ağları hazırlamaları istenmiştir. Fen bilgisi öğretmen adayları tarafından hazırlanmış olan 42 kavram ağı veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Kavram ağlarını değerlendirilmek için rubrik kullanılmıştır. Laboratuvar uygulamalarıyla ve kavram ağlarıyla yapılan uygulamanın fen bilgisi öğretmen adaylarının mikroskop konusu ile ilgili anahtar kavram ve grupları kısmen öğrenmelerini sağladığı, kavram ağı oluşturmada yaşanan zorlukları da kısmen giderdiği tespit edilmiştir. Ayrıca önceden bildikleri kavramları ve uygulama esnasında mikroskop konusu ile ilgili anahtar kavramlar dışında kalan kavramları öğrenmelerini geliştirmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2009). Aktif öğrenme. İzmir: Biliş.
  • Arslan, O., Bahar, M. ve Özel, Ç. A. (2011). Genel biyoloji laboratuvar kılavuzu. Ankara: Palme.
  • Avery, P. G., Baker, J. ve Gross, S. H. (1996). Mapping learning at the secondary level. The Social Studies, 87(5), 217-223. doi:10.1080/00377996.1996.9958442
  • Badr, H. M. ve Abu-Ayyash, E. A. S. (2019). Semantic mapping or rote memorisation: Which strategy is more effective for students' acquisition and memorization of 12 vocabulary? Journal of Education and Learning, 8(3), 158-174.
  • Basey, J. M., Mendelow, T. N. ve Ramos, C. N. (2000). Current trends of community college lab curricula in biology: An analysis of inquiry, technology and content. Journal of Biological Education, 34(2), 80-86. doi: 10.1080/00219266.2000.9655690
  • Benzer, E. ve Demir S. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mikroskop kullanım bilgilerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 1-21.
  • Bölükbaş, F. ve Özdemir, E. (2009). Aktif öğrenmenin yazılı anlatım becerilerine etkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 27-43.
  • Bruning, R. H., Schraw, G. J. ve Norby, M. M. (2010). Cognitive psychology and instruction (5. Baskı). USA: Pearson.
  • Çepni, S. ve Ayvacı, S. (2006). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: PegemA.
  • Chiappeta, E. L. ve T. R. Koballa (2001). Science instruction in the middle and secondary schools (7. baskı). USA: Prentice Hall.
  • Demir, A. (2017). Modellemeye dayalı etkinliklerin beşinci sınıf öğrencilerinin heyelan konusundaki informal muhakemelerinin ve argümanlarının gelişimine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Demirçalı, S. (2016). Modellemeye dayalı fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve zihinsel model gelişimlerine etkisi: 7. sınıf güneş sistemi ve ötesi-uzay bilmecesi ünitesi örneği.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dilek, Y. ve Yürük, N. (2013). Using semantic mapping technique in vocabulary teaching at preintermediate level. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 70, 1531-1544.
  • Dökme, İ., Doğan, A. ve Yılmaz, M. (2010). Fen öğretimi laboratuvar uygulamaları I-II. Ankara: Palme.
  • Efe, N. (2000). Genel biyoloji laboratuvarı. Erzurum: Bakanlar Media.
  • Ekici, G. (2016). Biyoloji öğretmeni adaylarının mikroskop kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(1), 615-636.
  • Elçin, A. E., Erkoç, F., Atik, A. D., Selvi, M., Sarıkaya, R. ve Öztekin, M. (2010). Biyoloji laboratuvarının temelleri. Ankara: Palme.
  • Erişti, B. ve Tunca, N. (2012). Opinions of primary school science and technology teachers about developing students’ affective competence. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 3(1), 36-54.
  • Fitzgerald, W. J., Elmore, J., Kung, M. ve Stennen, A. J. (2017). The conceptual complexity of vocabulary in elementary‐grades core science program textbooks. Reading Research Quarterly, 52(4), 417-442. doi: 10.1002/rrq.184
  • Gödek, Y., Polat, D. ve Kaya, V. H. (2018). Fen bilgisi öğretiminde kavram yanılgıları Kavram yanılgılarının tespiti-giderilmesi ve uygulamalı örnekler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Green, S. ve Smith III, J. (2005). Small things draw biginterest. Science and Children, 42(4), 30-34.
  • Güldal, C. G. (2018). Modellemeye dayalı fen öğretiminin ortaokul öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirmelerine ve fen kaygılarına etkisi.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel.
  • Halloun, I. (2006). Modeling theory in science education. Netherlands: Springer.
  • Halloun, I. (2007). Mediated modeling in science education. Science & Education, 16(7), 653-697. doi:10.1007/s11191-006-9004-3
  • Harman, G. (2012). Analyze the prospective elementary teachers’ information’s about laboratory equipments that are used in science and technology teaching. Journal of Educational and Instructional Studies in the World,2(1),122-127.
  • Heimlich, J. E. ve Pittelman, S. D. (1986). Semantic mapping: Classroom applications. Newark, DE: IRA Publications.
  • Hofstein, A. ve Lunetta, V. N. (1980). The role of the laboratory in science teaching: Research Implications. Sözlü bildiri, The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Nisan 11-13, Boston.
  • İnel-Ekici, D. (2014). Kavram öğretimi. Şengül S. Anagün ve Nil Duban (Ed.), Fen bilimleri öğretimi içinde (s. 381-413). Ankara: Anı.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem araştırması el kitabı (2. baskı). [A short guide to action research.] (Çev. Edt. Y. Uzuner ve M. Özten-Anay) Ankara: Anı. (Orijinal yayın tarihi, 2012)
  • Kaptan, F. (1998). Fen öğretiminde kavram haritası yönteminin kullanılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 95-99.
  • Kapuscinski, B. (1981). The purpose of laboratory instruction in high school chemistry: A historical overview. Journal of Chemical Education, 58(2), 194-197.
  • Kara, Y. (2018). Determining the effects of microscope simulation on achievement, ability, reports, and opinions about microscope in general biology laboratory course. Universal Journal of Educational Research, 6(9), 1981-1990. doi: 10.13189/ujer.2018.060917
  • Kesercioğlu, T., Balım, A. G., Öztürk, İ. ve Çavaş, B. (2004). Biyoloji uygulamaları-I. İzmir: Gema Gelişim Basım.
  • Ketelhut, D. J., Nelson, B. C., Clarke, J. ve Dede, C. (2010). A multi-uservirtualenvironment for building higher orderin quiry skills in science. British Journal of Educational Technology, 41(1), 56-68.
  • Köksal, O. ve Atalay, B. (2016). Öğretim ilke ve yöntemleri çağdaş uygulamalarla yöntem ve teknikler. Konya: Eğitim.
  • Lipson, M. (1995). The effect of semantic mapping instruction on prose comprehension of below‐level college readers. Reading Research and Instruction, 34(4), 367-378. doi:10.1080/19388079509558192
  • McCoy, K. M., Maag, J. W. ve Rucker, S. (1989). Semantic mapping as a communication tool in classrooms for the seriously emotionally handicapped. Behavioral Disorders, 14(4), 226-235.
  • McIntosh, A. (1995). Conceptual teaching + semantic mapping = discovering connections. Perspectives in Education and Deafness, 14(1), 11-17.
  • Merraim, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Ankara: Nobel.
  • Novak, J. D. ve Gowin, D. B. (1984). Learning how to learn. New York: Cambridge University Press.
  • Onan, B. (2012). Türkçenin ana dili olarak öğretiminde bilgi işleme süreci. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 96-113.
  • Panichas, M. A. (2006). Formative evaluation of traditional instruction and cooperative inquiry projects in undergraduate chemistry laboratory courses (Yayımlanmamış doktora tezi). Boston College, United States, Massachusetts.
  • Patrizi, C., Ice, P. ve Burgess, M. (2013). Semantic mapping of learning assets to align curriculum and evidence learning effectiveness in business education. Business Education & Accreditation, 5(1), 117-228.
  • Peşman, H. ve Bülbül, M. Ş. (2012). Postmodern bir drama uygulaması: mekanik kavramları kullanılarak hazırlanmış kavram ağı. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(1), 453-458.
  • Reza, N. A. ve Azizah, N. A. (2019). Semantic mapping strategy on students’ vocabulary learning result. Lingua Jurnal Pendidikan Bahasa, 15(2), 27-34. doi:10.34005/lingua.v15i2.357
  • Sadeghi, K. ve Taghavi, E. (2014). The relationship between semantic mapping instruction, reading comprehension and recall of Iranian undergraduates reading English texts. Mextesol Journal, 38(1), 1-13.
  • Saragih, E. (2019). The effect of semantic mapping technique on technical vocabulary mastery for midwifery students. Studies in English Language and Education, 6(2), 333-342. doi:10.24815/siele.v6i2.14786
  • Schewel, R. (1989). Semantic mapping: A study skills strategy. Academic Therapy, 24(4), 439-447. doi:10.1177/105345128902400407
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim, öğrenme ve öğretim-Kuramdan uygulamaya (26. baskı). Ankara: Anı.
  • Switzer, P. V. ve Shriner, W. M. (2000). Mimicking the scientific process in the upper-division laboratory. Bioscience, 50(2), 157-162. doi:10.1641/0006-3568(2000)050[0157:mtspit]2.3.co;2
  • Taşkın,Ö.(2008).Fen ve Teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar.Ankara:Pegem Akademi.
  • Tuna, F. (2013). Ortaöğretim coğrafya öğretiminde kavram ağı yönteminin öğrencilerin başarısına etkisi ve öğrencilerin yöntem hakkındaki görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 985-996.
  • Türk Dil Kurumu [TDK] (2019). Türk dil kurumu sözlükleri. Erişim adresi https://sozluk.gov.tr/
  • Uzel, N., Diken, E. H., Yılmaz, M. ve Gül, A. (2011). The problems that science and technology and biology student teachers face in the use of microscopes and determining the causes of these problems. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Nisan 27-29, Antalya-Türkiye.
  • Vaughan, M. N., Sumrall, J. ve Rose, L. H. (1998). Preservice teachers use the newspaper to teach science and social studies literacy. Journal of Elementary Science Education, 10(2), 1-19. doi:10.1007/bf03173781
  • Washington, V. M. (1988). Report writing: A practical application of semantic mapping. The Teacher Educator, 24(1), 24-30. doi:10.1080/08878738809554930
  • Yazıcı, M. ve Kurt, A. (2018). Ortaokul fen bilimleri dersinde laboratuvar kullanımının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 295-320.
  • Yılmaz, K. ve Çiviler, M. (2012). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi “Yeryüzünde Yaşam” ünitesinde yer alan tarih kavramlarının öğretiminde karşılaşılan kavram yanılgıları üzerine bir eylem araştırması. Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 1(1), 1-31.
  • Zorlu, F. (2016). Fen Bilimleri dersinin öğretiminde Solomon araştırma deseninin işbirlikli öğrenme modeline uygulanmasının etkililiğinin incelenmesi.Yayımlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Zorlu, F. ve Sezek, F. (2019). Students' opinions about the effect of the application of learning together and group investigation methods at different intervals on the features of cooperative learning model. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 7(2), 10-24.

Improving Learning Preservice Science Teachers' Concepts of Microscope Subject

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 25, 3582 - 3600, 31.05.2020
https://doi.org/10.26466/opus.647849

Öz

The aim of this study is to improve the preservice science teachers' learning about microscope concepts through laboratory applications and semantic mappings. Action research method was used in the study. 42 preservice science teachers taking General Biology Laboratory-1 course in science teaching department of faculty of education of a public university participated in the study. Within the scope of the study, first week the semantic mappings and its features were given and examples were examined. The experiments determined in the next two weeks were conducted by the preservice science teachers in the laboratory. In the fourth week, they were asked to prepare semantic mappings for the concepts of microscope. 42 semantic mappings prepared by preservice science teachers were used as data collection tools. Rubrics were used to evaluate semantic mappings. It has been determined that the applied made with laboratory applications and semantic mappings enables preservice science teachers to learn key concepts and groups related to the microscope subject and partially eliminates the difficulties in forming a semantic mapping. In addition, they learned the concepts they knew before and other concepts that were not relevant to the microscope subject during the application

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2009). Aktif öğrenme. İzmir: Biliş.
  • Arslan, O., Bahar, M. ve Özel, Ç. A. (2011). Genel biyoloji laboratuvar kılavuzu. Ankara: Palme.
  • Avery, P. G., Baker, J. ve Gross, S. H. (1996). Mapping learning at the secondary level. The Social Studies, 87(5), 217-223. doi:10.1080/00377996.1996.9958442
  • Badr, H. M. ve Abu-Ayyash, E. A. S. (2019). Semantic mapping or rote memorisation: Which strategy is more effective for students' acquisition and memorization of 12 vocabulary? Journal of Education and Learning, 8(3), 158-174.
  • Basey, J. M., Mendelow, T. N. ve Ramos, C. N. (2000). Current trends of community college lab curricula in biology: An analysis of inquiry, technology and content. Journal of Biological Education, 34(2), 80-86. doi: 10.1080/00219266.2000.9655690
  • Benzer, E. ve Demir S. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mikroskop kullanım bilgilerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 1-21.
  • Bölükbaş, F. ve Özdemir, E. (2009). Aktif öğrenmenin yazılı anlatım becerilerine etkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 27-43.
  • Bruning, R. H., Schraw, G. J. ve Norby, M. M. (2010). Cognitive psychology and instruction (5. Baskı). USA: Pearson.
  • Çepni, S. ve Ayvacı, S. (2006). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: PegemA.
  • Chiappeta, E. L. ve T. R. Koballa (2001). Science instruction in the middle and secondary schools (7. baskı). USA: Prentice Hall.
  • Demir, A. (2017). Modellemeye dayalı etkinliklerin beşinci sınıf öğrencilerinin heyelan konusundaki informal muhakemelerinin ve argümanlarının gelişimine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Demirçalı, S. (2016). Modellemeye dayalı fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve zihinsel model gelişimlerine etkisi: 7. sınıf güneş sistemi ve ötesi-uzay bilmecesi ünitesi örneği.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dilek, Y. ve Yürük, N. (2013). Using semantic mapping technique in vocabulary teaching at preintermediate level. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 70, 1531-1544.
  • Dökme, İ., Doğan, A. ve Yılmaz, M. (2010). Fen öğretimi laboratuvar uygulamaları I-II. Ankara: Palme.
  • Efe, N. (2000). Genel biyoloji laboratuvarı. Erzurum: Bakanlar Media.
  • Ekici, G. (2016). Biyoloji öğretmeni adaylarının mikroskop kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(1), 615-636.
  • Elçin, A. E., Erkoç, F., Atik, A. D., Selvi, M., Sarıkaya, R. ve Öztekin, M. (2010). Biyoloji laboratuvarının temelleri. Ankara: Palme.
  • Erişti, B. ve Tunca, N. (2012). Opinions of primary school science and technology teachers about developing students’ affective competence. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 3(1), 36-54.
  • Fitzgerald, W. J., Elmore, J., Kung, M. ve Stennen, A. J. (2017). The conceptual complexity of vocabulary in elementary‐grades core science program textbooks. Reading Research Quarterly, 52(4), 417-442. doi: 10.1002/rrq.184
  • Gödek, Y., Polat, D. ve Kaya, V. H. (2018). Fen bilgisi öğretiminde kavram yanılgıları Kavram yanılgılarının tespiti-giderilmesi ve uygulamalı örnekler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Green, S. ve Smith III, J. (2005). Small things draw biginterest. Science and Children, 42(4), 30-34.
  • Güldal, C. G. (2018). Modellemeye dayalı fen öğretiminin ortaokul öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirmelerine ve fen kaygılarına etkisi.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel.
  • Halloun, I. (2006). Modeling theory in science education. Netherlands: Springer.
  • Halloun, I. (2007). Mediated modeling in science education. Science & Education, 16(7), 653-697. doi:10.1007/s11191-006-9004-3
  • Harman, G. (2012). Analyze the prospective elementary teachers’ information’s about laboratory equipments that are used in science and technology teaching. Journal of Educational and Instructional Studies in the World,2(1),122-127.
  • Heimlich, J. E. ve Pittelman, S. D. (1986). Semantic mapping: Classroom applications. Newark, DE: IRA Publications.
  • Hofstein, A. ve Lunetta, V. N. (1980). The role of the laboratory in science teaching: Research Implications. Sözlü bildiri, The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Nisan 11-13, Boston.
  • İnel-Ekici, D. (2014). Kavram öğretimi. Şengül S. Anagün ve Nil Duban (Ed.), Fen bilimleri öğretimi içinde (s. 381-413). Ankara: Anı.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem araştırması el kitabı (2. baskı). [A short guide to action research.] (Çev. Edt. Y. Uzuner ve M. Özten-Anay) Ankara: Anı. (Orijinal yayın tarihi, 2012)
  • Kaptan, F. (1998). Fen öğretiminde kavram haritası yönteminin kullanılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 95-99.
  • Kapuscinski, B. (1981). The purpose of laboratory instruction in high school chemistry: A historical overview. Journal of Chemical Education, 58(2), 194-197.
  • Kara, Y. (2018). Determining the effects of microscope simulation on achievement, ability, reports, and opinions about microscope in general biology laboratory course. Universal Journal of Educational Research, 6(9), 1981-1990. doi: 10.13189/ujer.2018.060917
  • Kesercioğlu, T., Balım, A. G., Öztürk, İ. ve Çavaş, B. (2004). Biyoloji uygulamaları-I. İzmir: Gema Gelişim Basım.
  • Ketelhut, D. J., Nelson, B. C., Clarke, J. ve Dede, C. (2010). A multi-uservirtualenvironment for building higher orderin quiry skills in science. British Journal of Educational Technology, 41(1), 56-68.
  • Köksal, O. ve Atalay, B. (2016). Öğretim ilke ve yöntemleri çağdaş uygulamalarla yöntem ve teknikler. Konya: Eğitim.
  • Lipson, M. (1995). The effect of semantic mapping instruction on prose comprehension of below‐level college readers. Reading Research and Instruction, 34(4), 367-378. doi:10.1080/19388079509558192
  • McCoy, K. M., Maag, J. W. ve Rucker, S. (1989). Semantic mapping as a communication tool in classrooms for the seriously emotionally handicapped. Behavioral Disorders, 14(4), 226-235.
  • McIntosh, A. (1995). Conceptual teaching + semantic mapping = discovering connections. Perspectives in Education and Deafness, 14(1), 11-17.
  • Merraim, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Ankara: Nobel.
  • Novak, J. D. ve Gowin, D. B. (1984). Learning how to learn. New York: Cambridge University Press.
  • Onan, B. (2012). Türkçenin ana dili olarak öğretiminde bilgi işleme süreci. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 96-113.
  • Panichas, M. A. (2006). Formative evaluation of traditional instruction and cooperative inquiry projects in undergraduate chemistry laboratory courses (Yayımlanmamış doktora tezi). Boston College, United States, Massachusetts.
  • Patrizi, C., Ice, P. ve Burgess, M. (2013). Semantic mapping of learning assets to align curriculum and evidence learning effectiveness in business education. Business Education & Accreditation, 5(1), 117-228.
  • Peşman, H. ve Bülbül, M. Ş. (2012). Postmodern bir drama uygulaması: mekanik kavramları kullanılarak hazırlanmış kavram ağı. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(1), 453-458.
  • Reza, N. A. ve Azizah, N. A. (2019). Semantic mapping strategy on students’ vocabulary learning result. Lingua Jurnal Pendidikan Bahasa, 15(2), 27-34. doi:10.34005/lingua.v15i2.357
  • Sadeghi, K. ve Taghavi, E. (2014). The relationship between semantic mapping instruction, reading comprehension and recall of Iranian undergraduates reading English texts. Mextesol Journal, 38(1), 1-13.
  • Saragih, E. (2019). The effect of semantic mapping technique on technical vocabulary mastery for midwifery students. Studies in English Language and Education, 6(2), 333-342. doi:10.24815/siele.v6i2.14786
  • Schewel, R. (1989). Semantic mapping: A study skills strategy. Academic Therapy, 24(4), 439-447. doi:10.1177/105345128902400407
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim, öğrenme ve öğretim-Kuramdan uygulamaya (26. baskı). Ankara: Anı.
  • Switzer, P. V. ve Shriner, W. M. (2000). Mimicking the scientific process in the upper-division laboratory. Bioscience, 50(2), 157-162. doi:10.1641/0006-3568(2000)050[0157:mtspit]2.3.co;2
  • Taşkın,Ö.(2008).Fen ve Teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar.Ankara:Pegem Akademi.
  • Tuna, F. (2013). Ortaöğretim coğrafya öğretiminde kavram ağı yönteminin öğrencilerin başarısına etkisi ve öğrencilerin yöntem hakkındaki görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 985-996.
  • Türk Dil Kurumu [TDK] (2019). Türk dil kurumu sözlükleri. Erişim adresi https://sozluk.gov.tr/
  • Uzel, N., Diken, E. H., Yılmaz, M. ve Gül, A. (2011). The problems that science and technology and biology student teachers face in the use of microscopes and determining the causes of these problems. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Nisan 27-29, Antalya-Türkiye.
  • Vaughan, M. N., Sumrall, J. ve Rose, L. H. (1998). Preservice teachers use the newspaper to teach science and social studies literacy. Journal of Elementary Science Education, 10(2), 1-19. doi:10.1007/bf03173781
  • Washington, V. M. (1988). Report writing: A practical application of semantic mapping. The Teacher Educator, 24(1), 24-30. doi:10.1080/08878738809554930
  • Yazıcı, M. ve Kurt, A. (2018). Ortaokul fen bilimleri dersinde laboratuvar kullanımının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 295-320.
  • Yılmaz, K. ve Çiviler, M. (2012). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi “Yeryüzünde Yaşam” ünitesinde yer alan tarih kavramlarının öğretiminde karşılaşılan kavram yanılgıları üzerine bir eylem araştırması. Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 1(1), 1-31.
  • Zorlu, F. (2016). Fen Bilimleri dersinin öğretiminde Solomon araştırma deseninin işbirlikli öğrenme modeline uygulanmasının etkililiğinin incelenmesi.Yayımlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Zorlu, F. ve Sezek, F. (2019). Students' opinions about the effect of the application of learning together and group investigation methods at different intervals on the features of cooperative learning model. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 7(2), 10-24.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fulya Zorlu 0000-0001-8167-0839

Yusuf Zorlu 0000-0002-4203-0908

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 18 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Zorlu, F., & Zorlu, Y. (2020). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mikroskop Konusuna Yönelik Kavramları Öğrenmelerinin Geliştirilmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 15(25), 3582-3600. https://doi.org/10.26466/opus.647849