Son yıllarda internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte çalışanların kurumlarındaki deneyimlerini, memnuniyet ve memnuniyetsizliğini dile getirebilecekleri mecralar, geleneksel iletişim kanallarından sosyal medya kanallarına kaymıştır. Özellikle bu mecralardaki memnuniyetsizlik yorumları, çalışanları kurumlarından ayrılmaya iten sebepleri anlayabilme imkânı sunması ve geniş bir kitleye ulaşma ihtimali göz önünde bulundurulduğunda potansiyel çalışanların kuruma dair algılarını etkileyebilmesi sebebiyle büyük öneme sahiptir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, çalışanların kurumlarına dair görüşlerini paylaştıkları bir web sitesi olan Indeed.com’da yer alan memnuniyetsizlik yorumlarını inceleyerek kurumlar için genel bir bakış sunmaktadır. Araştırma kapsamında Indeed.com web sitesinde yer alan, 19 bankanın çalışanları tarafından yapılan 484 yorum ikincil veri olarak kullanılmış ve MAXQDA 18.0 aracılığıyla içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma bulguları ışığında bankacılık sektörü çalışanlarının ücret ve yan haklar, iş ilişkileri, çalışma koşulları, çalışma saatleri, örgütsel faktörler, psikolojik faktörler ve iş ile ilgili çeşitli faktörlerden memnuniyetsizlik duyduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, satış ve hedef baskısının olması, iş yükünün fazla olması ve iş stresinin fazla olması en fazla memnuniyetsizlik yaratan unsurlar arasında yer almaktadır.
İş Tatmini İş Tatminsizliği Ağızdan Ağıza İletişim İş ile İlgili Ağızdan Ağıza İletişim Çalışan Sesliliği,
With the widespread use of the internet in recent years, the places where employees can express their work experiences, satisfaction and dissatisfaction about their organizations have shifted from traditional communication channels to social media channels. In particular, dissatisfaction reviews in these channels are of great importance as they provide an opportunity to understand the reasons that force employees to leave their organizations and affect the perceptions of potential employees. In this context, the purpose of this study is to provide an overview to organizations by examining the employees’ dissatisfaction reviews on Indeed.com, a website where employees share their views on their organizations. 484 reviews on Indeed.com made by the employees of 19 banks were used as secondary data and subjected to content analysis via MAXQDA 18.0. In the light of employee reviews within the scope of the research, it was determined that the banking sector employees were dissatisfied with various factors related to wages and benefits, working relationships, working conditions, working hours, organizational factors, psychological factors, and job-related factors. Besides, most dissatisfying factors were sales and target pressure, high workload, high work, and stress
Job Satisfaction, Job Dissatisfaction Employee Voice Word of Mouth Job-related Word of Mouth
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 27 |