Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Relationship of Target Behavior of Exercises and Works in the Individual Voice Education Book Used in Fine Arts High Schools

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: Eğitim Bilimleri Özel Sayısı, 4671 - 4685, 15.09.2021
https://doi.org/10.26466/opus.886567

Öz

The aim of this research is to examine the target behavior relationship between the exercises and songs in the 10th Grade Individual Voice Education book used in fine arts high schools. It is important in terms of examining the audio training textbooks that are supposed to be seen for the first time in Fine Arts High Schools, which form the foundations of vocational music education, and allow them to contribute to vocal education. In the research, document analysis model, one of the qualitative research methods, was used in order to examine the relationship between the technical studies and songs in the Fine Arts High Schools 10th Grade Individual Sound Education book. Although the exercises included in one octave are included in the Fine Arts High School 10th grade Individual Sound Education coursebook, there is little space in the works. On the contrary, it has been determined that very few exercises have been given regarding the nine phonemes, which is the most frequently used interval in the works. In the exercises, it was determined that the with in four makams were limited, and therefore, the selection of songs was made according to which exercises were given. Modal works in the book constitute the majority of the general number of works. It is concluded that legato is given enough both qualitatively and quantitatively in the exercises and works. Staccato, one of the articulation signs, is shown very little in number in exercises and works.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2002). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri için koro ders kitabı hazırlık sınıfı. Ankara: Akşam Sanat Okulu Matbaası.
  • Güzel Sanatlar Lisesi Bireysel Ses Eğitimi Öğretim Programı. (2016). M. E. B Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. Ankara: M. E. B Yayınları.
  • Bayraktar, F. ve Bayraktar, M. ve Akın, S. (2019). Güzel sanatlar lisesi bireysel ses eğitimi 10. sınıf ders kitabı. Ankara: MEB.
  • İlyasoğlu, E. (2001). Zaman içinde müzik. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Laçin, G. ve Baran, M. (2020). Güzel Sanatlar Lisesi 10. sınıf bireysel ses eğitimi kitabında yer alan eserlerin incelenmesi. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 2(2), 27-45. DOI:10.47956/bmsd.787046
  • Toptaş, B. ve Sönmez, A. (2015). Güzel Sanatlar Liseleri müzik bölümlerinde bireysel ses eğitimi dersinin doğru ve etkili konuşma becerisine etkisi. İnönü University Journal of Culture and Art, 1(1), 1-15.
  • Töreyin, A. M. (2021). Ses eğitiminde metot ve uygulama. Ankara: Özyurt Matbaacılık.
  • Uçan, A. (1996). 20.Yüzyıl eşiğinde Türkiye AGSL müzik Bölümleri; Genel Durum –Sorunları-Çözümler. 1. Ulular Arası A.G.S. L Müzik Bölümleri Sempozyumu, Bursa: Uludağ Üniversitesi Yayınları.s.75
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Güzel Sanatlar Liselerinde Kullanılan Bireysel Ses Eğitimi Kitabındaki Alıştırma ve Eserlerin Hedef Davranış İlişkisinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: Eğitim Bilimleri Özel Sayısı, 4671 - 4685, 15.09.2021
https://doi.org/10.26466/opus.886567

Öz

Bu araştırmanın amacı, Güzel sanatlar liselerinde kullanılan 10. Sınıf Bireysel Ses Eğitimi kitabında bulunan alıştırmalar ve eserler arasındaki hedef davranış ilişkisini incelemektir. Mesleki müzik eğitiminin temellerini oluşturan Güzel Sanatlar Liselerinde ilk kez görüldüğü varsayılan ses eğitimi ders kitaplarının incelenmesi ve ses eğitimine katkı sağlamasına olanak sunması açısından önem taşımaktadır. Araştırmada Güzel Sanatlar Liseleri 10. Sınıf Bireysel Ses Eğitimi kitabında yer alan teknik çalışmalar ve eserler arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi modeli kullanılmıştır. Güzel Sanatlar Lisesi 10. sınıf Bireysel Ses Eğitimi ders kitabında bir oktav içerisinde yer alan alıştırmalara çok yer verilmiş olmasına karşın eserlerde az yer verilmiştir. Bu durumun tam tersine eserlerde en fazla yer verilen ses genişliği olan dokuzlu ses genişliği ile ilgili çok az alıştırmaya verildiği saptanmıştır. Alıştırmalarda makamların 4 makam çerçevesinde sınırlı tutulduğu buna bağlı olarak hangi makamlarda alıştırma verildiyse o makamlara göre eser seçimleri yapıldığı saptanmıştır. Kitapta makamsal eserler genel eser sayısının çoğunluğunu oluşturmaktadır. Alıştırmalarda ve eserlerde legato hem nitelik hem nicelik olarak yeterince yer verildiği sonucuna ulaşılmaktadır. Artikülasyon işaretlerinden staccato ise, alıştırma ve eserlerde sayıca çok az gösterilmektedir.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2002). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri için koro ders kitabı hazırlık sınıfı. Ankara: Akşam Sanat Okulu Matbaası.
  • Güzel Sanatlar Lisesi Bireysel Ses Eğitimi Öğretim Programı. (2016). M. E. B Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. Ankara: M. E. B Yayınları.
  • Bayraktar, F. ve Bayraktar, M. ve Akın, S. (2019). Güzel sanatlar lisesi bireysel ses eğitimi 10. sınıf ders kitabı. Ankara: MEB.
  • İlyasoğlu, E. (2001). Zaman içinde müzik. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Laçin, G. ve Baran, M. (2020). Güzel Sanatlar Lisesi 10. sınıf bireysel ses eğitimi kitabında yer alan eserlerin incelenmesi. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 2(2), 27-45. DOI:10.47956/bmsd.787046
  • Toptaş, B. ve Sönmez, A. (2015). Güzel Sanatlar Liseleri müzik bölümlerinde bireysel ses eğitimi dersinin doğru ve etkili konuşma becerisine etkisi. İnönü University Journal of Culture and Art, 1(1), 1-15.
  • Töreyin, A. M. (2021). Ses eğitiminde metot ve uygulama. Ankara: Özyurt Matbaacılık.
  • Uçan, A. (1996). 20.Yüzyıl eşiğinde Türkiye AGSL müzik Bölümleri; Genel Durum –Sorunları-Çözümler. 1. Ulular Arası A.G.S. L Müzik Bölümleri Sempozyumu, Bursa: Uludağ Üniversitesi Yayınları.s.75
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevda Gürel 0000-0003-0496-7852

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2021
Kabul Tarihi 15 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: Eğitim Bilimleri Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Gürel, S. (2021). Güzel Sanatlar Liselerinde Kullanılan Bireysel Ses Eğitimi Kitabındaki Alıştırma ve Eserlerin Hedef Davranış İlişkisinin İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(Eğitim Bilimleri Özel Sayısı), 4671-4685. https://doi.org/10.26466/opus.886567