Bu araştırmanın amacı öğretmen ve yöneticilerin görüşleri alınarak, 4+4+4 eğitim sisteminin ortaöğretime yansımalarına ilişkin paydaş görüşlerini ayrıntılı bir şekilde incelemektir. Araştırma 2017 yılı Şubat-Haziran ayları arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Tokat ilinde bulunan çeşitli ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. 15 öğretmen ve 15 yöneticiden oluşan araştırma örneklemi, amaçlı örneklem yöntemlerinden “maksimum çeşitlilik örneklemesi” ile belirlenmiştir. Bu araştırma nitel bir araştırmadır ve bir nitel araştırma yöntemi olan “görüşme yöntemi” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler ve yöneticilerden ortaöğretimin zorunlu olmasının doğru olduğunu ve yanlış olduğunu ifade edenler olduğu görülmüştür. Geçiş sürecinin hızlı olduğunu, planlamanın yapılmadığını, liselerdeki eğitimin niteliğinin olumsuz etkilendiğini, okulların gerekli fiziki altyapı ve teknolojik açıdan yeterli olduğunu, eğitim programlarının güncel olduğunu, zorunlu ortaöğretim sayesinde öğrencilerin kontrol altında tutulduğunu, sanayide ara eleman eksikliği olacağını ve açık lise eğitiminin gerekli olduğunu ifade etmişlerdir. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda, yeni eğitim sistemine geçilirken geçiş sürecinin çok kısa tutulmaması ve yapılan değişiklikler hakkında öğretmen ve yöneticilere gerekli hizmet içi eğitim ve bilgilendirmelerin yapılması önerilmiştir.
-
-
The aim of this study is to analyse stakeholder views on reflections of 4+4+4 education system on secondary education in detail by taking the opinions of teachers and principals. The research was carried out between February and June 2017.The population of the research was composed of teachers and principals who work in various high schools in Tokat in Turkey. The research sample, consisting of 15 teachers and 15 principals, was determined by using “maximum variation sampling method”, which is one of the purposeful sampling methods. This is a qualitative research and “interview method” was used. Descriptive analysis was used in the analysis of the data obtained in this research. In the research results, it was found out that there were some teachers and principals who stated that the compulsory secondary education is right and there were some who stated that it is wrong. They stated that, the transition process was fast, no planning was done, education quality was affected in negative way in high schools, schools were qualified with necessary physical infrastructure and technological equipments, curricula were up-to-date, students were under control thanks to the compulsory secondary education, there would be lack of intermediate staff in the industry and open high school education was necessary. In line with the results obtained in the research, it was suggested not to keep the transition process too short while transitioning to a new education system and to give the teachers and the principals necessary in-service training and information about the changes.
4+4+4 education system compulsory secondary education stakeholder views
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: Eğitim Bilimleri Özel Sayısı |