Hayatımızdaki artan önemi nedeniyle sosyal medyayı kapsamlı bir şekilde anlamak kritik bir öneme sahiptir. Bu çalışma, Ortadoğu ve Körfez bölgesine ait verileri inceleyerek, mevcut literatüre katkı sağlamaktadır. Çalışma, benlik saygısı, phubbing, eğitim alanı ve öğrencilerin sosyal medya bağımlılığı açısından kendilerini nasıl algıladıklarına odaklanmaktadır. Çalışmada keşifçi bir analizin ardından, hiyerarşik regresyon analizi kullanılarak, algılanan sosyal medya bağımlılığını tahmin etmede benlik saygısı, phubbing ve eğitim alanının (Fen Bilimleri, Mühendislik, Sosyal Bilimler) rolü incelenmiştir. Sonuçlar, hem phubbing hem de çalışma alanının, algılanan sosyal medya bağımlılığının önemli belirleyicileri olduğunu göstermektedir. Özellikle, fen bilimleri alanında okuyan öğrencilere kıyasla mühendislik ve sosyal bilimler alanındaki öğrenciler, sosyal medyaya sırasıyla %10 ve %13 daha fazla bağımlı olduklarını belirtmektedir. Bunun yanında, nadiren, bazen, sık sık ve her zaman phubbing yaptığını bildiren öğrenciler, hiç phubbing yapmadığını bildirenlere kıyasla kendilerini sosyal medyaya sırasıyla %10, %19, %26 ve %33 daha fazla bağımlı olarak algıladıklarını ifade etmektedir.
Due to its increasing importance in our lives, it is crucial to gain a comprehensive understanding of social media. This study contributes to the existing literature by examining data from the Gulf region in the Middle East. The study focuses on self-esteem, phubbing, area of study, and how students perceive themselves in terms of social media addiction. Hierarchical regression analysis was employed to examine the role of self-esteem, phubbing, and area of study (Science, Engineering, Social Science) in predicting perceived social media addiction, following an exploratory analysis. The results indicate that both phubbing and area of study were significant predictors of reported social media addiction. Specifically, compared to students with science majors, those with engineering and social science majors reported being 10% and 13% more addicted to social media, respectively. Additionally, students who reported engaging in phubbing rarely, sometimes, often, or always perceived themselves as being 10%, 19%, 26%, and 33% more addicted to social media, respectively, compared to those who reported never engaging in phubbing.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |