Küreselleşen ve küçük bir köy haline gelen dünyamızda yaşanan yoğun rekabet ortamında ayakta
kalabilmenin yolu rakiplerle rekabet edebilmek ve hatta onlardan bir adım önde olabilmekten
geçer.
Bu çalışmada ekonominin ve ekonomik kalkınmanın en önemli unsurlarından olan girişimcilik
tercihlerine yaşanılan bölge ve sosyo-kültürel ortamın etkisi araştırılmıştır. Girişimciliğin sadece
ekonomik boyutu incelenmiş, kızıl haç, Kızılay, yardım dernekleri, tarihi ve doğayı koruma
örgütleri gibi kar amacı gütmeyen sivil toplum örgütleri alanlarını kapsayan sosyal girişimcilik
boyutuna girilmemiştir.
Araştırmaya konu olan sosyal alan üniversite son sınıf öğrencileri ile sınırlı tutulmuş, bu sayede
eğitimin sosyo-kültürel çevreye etkisi de değerlendirilmiştir. Öğrencilere 15 sorudan oluşan bir
anket uygulanmış ve sorulara verdikleri cevaplar SPSS programı yardımıyla değerlendirilerek
yorumlanmış çıkan sonuçlar paylaşılmıştır. Öğrencilerin verdikleri cevaplarda düşük düzeyde
kalan fikrim yok, kısmen gibi şıklara verilen bazı sonuçlardan sayfa darlığından dolayı burada
bahsedilmemiştir. Bu nedenle bazı sonuçların toplamı %100’e ulaşmamaktadır.
Girişimcilik Sosyo-Kültürel Çevre Kültürün ve Eğitimin Girişimciliğe Etkisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1 |