Reklam; “malların, hizmetlerin veya fikirlerin geniş kitlelere duyurulması ve benimsetilmesi
amacıyla, bir ücret karşılığında kişisel olmayan bir biçimde sunulması” olarak
tanımlanabilmektedir.
Reklamın istenen etkiyi maksimum düzeyde yaratılabilmesi için iki temel koşul bulunmaktadır.
Bunlardan ilki mesajın çok kısa ve net olarak ifade edilmesidir. İkinci ise en uygun konumda
sergilenmesidir. Mesajın içeriğinin belirlenmesi reklam ajanslarının yaratıcılık başarısına bağlı
iken, reklamın sergileneceği coğrafi konumun en doğru şekilde seçilmesi ise stratejik bir karardır.
Bu açıdan bakıldığında yöneticilerin doğru ve bilimsel bilgiye sahip bir veri havuzuna ihtiyaçları
vardır. Bu bilgileri sağlayabilecek araçlardan birisi de Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) olarak
karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmada, reklam yerlerinin belirlenmesinde CBS‘nin kullanımı ve faydaları
değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1 |