BibTex RIS Kaynak Göster

“Reklamcılık Sektöründe Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanılmasına Yönelik Bir Çalışma”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 157 - 163, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • Avşar Zakir ve Elden Müge, Reklam ve Reklam Mevzuatı. RTÜK Yayın No:8. 2004.
  • Dye Andrew S., Shaw Shih-Lung, “A GIS-based spatial decision support system for tourists of Great Smoky Mountains National Park” , Journal of Retailing and Consumer Services 14, 2007, –278. http://gis.esri.com/library/userconf/proc07/papers/papers/pap_1098.pdf http://www.ikinokta.com/cas.php
  • Mennecke Brian E., “Teaching Spatial Analysis in Business: The Case of Geographic Information Systems in A Decision Support Systems Course”, Proceed of the International Academy for Information Management Annual Conference, 11-13 December 1998.
  • Uçar D., Doğru A.Ö “Cbs Projelerinin Stratejik Planlamasi ve Swot Analizinin Yeri”, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 10. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 28 Mart - Nisan 2005, Ankara.
  • Bayramoğlu G. Tombuş F. E., Ozulu İ. M., “Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İşletmenin Stratejik Karar Alma Sürecinde Kullanılması ve Mağaza Yeri Seçimine İlişkin Bir Uygulama”, YEBKO 2009, İzmir. http://www.wall.com.tr/tr/outdoor_advertising/advertising.asp?aid=6 http://78.187.210.80:8089/KBS/KBS3D.aspx ( Çorum Belediyesi Kent Bilgi Sistemleri)

REKLAMCILIK SEKTÖRÜNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 157 - 163, 01.06.2010

Öz

Reklam; “malların, hizmetlerin veya fikirlerin geniş kitlelere duyurulması ve benimsetilmesi
amacıyla, bir ücret karşılığında kişisel olmayan bir biçimde sunulması” olarak
tanımlanabilmektedir.
Reklamın istenen etkiyi maksimum düzeyde yaratılabilmesi için iki temel koşul bulunmaktadır.
Bunlardan ilki mesajın çok kısa ve net olarak ifade edilmesidir. İkinci ise en uygun konumda
sergilenmesidir. Mesajın içeriğinin belirlenmesi reklam ajanslarının yaratıcılık başarısına bağlı
iken, reklamın sergileneceği coğrafi konumun en doğru şekilde seçilmesi ise stratejik bir karardır.
Bu açıdan bakıldığında yöneticilerin doğru ve bilimsel bilgiye sahip bir veri havuzuna ihtiyaçları
vardır. Bu bilgileri sağlayabilecek araçlardan birisi de Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) olarak
karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmada, reklam yerlerinin belirlenmesinde CBS‘nin kullanımı ve faydaları
değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Avşar Zakir ve Elden Müge, Reklam ve Reklam Mevzuatı. RTÜK Yayın No:8. 2004.
  • Dye Andrew S., Shaw Shih-Lung, “A GIS-based spatial decision support system for tourists of Great Smoky Mountains National Park” , Journal of Retailing and Consumer Services 14, 2007, –278. http://gis.esri.com/library/userconf/proc07/papers/papers/pap_1098.pdf http://www.ikinokta.com/cas.php
  • Mennecke Brian E., “Teaching Spatial Analysis in Business: The Case of Geographic Information Systems in A Decision Support Systems Course”, Proceed of the International Academy for Information Management Annual Conference, 11-13 December 1998.
  • Uçar D., Doğru A.Ö “Cbs Projelerinin Stratejik Planlamasi ve Swot Analizinin Yeri”, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 10. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 28 Mart - Nisan 2005, Ankara.
  • Bayramoğlu G. Tombuş F. E., Ozulu İ. M., “Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İşletmenin Stratejik Karar Alma Sürecinde Kullanılması ve Mağaza Yeri Seçimine İlişkin Bir Uygulama”, YEBKO 2009, İzmir. http://www.wall.com.tr/tr/outdoor_advertising/advertising.asp?aid=6 http://78.187.210.80:8089/KBS/KBS3D.aspx ( Çorum Belediyesi Kent Bilgi Sistemleri)
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İ. Murat Özulu Bu kişi benim

Engin Tombuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özulu, İ. M., & Tombuş, E. (2010). REKLAMCILIK SEKTÖRÜNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 157-163.
AMA Özulu İM, Tombuş E. REKLAMCILIK SEKTÖRÜNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2010;2(1):157-163.
Chicago Özulu, İ. Murat, ve Engin Tombuş. “REKLAMCILIK SEKTÖRÜNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2010): 157-63.
EndNote Özulu İM, Tombuş E (01 Haziran 2010) REKLAMCILIK SEKTÖRÜNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2 1 157–163.
IEEE İ. M. Özulu ve E. Tombuş, “REKLAMCILIK SEKTÖRÜNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 157–163, 2010.
ISNAD Özulu, İ. Murat - Tombuş, Engin. “REKLAMCILIK SEKTÖRÜNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2/1 (Haziran 2010), 157-163.
JAMA Özulu İM, Tombuş E. REKLAMCILIK SEKTÖRÜNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2:157–163.
MLA Özulu, İ. Murat ve Engin Tombuş. “REKLAMCILIK SEKTÖRÜNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 1, 2010, ss. 157-63.
Vancouver Özulu İM, Tombuş E. REKLAMCILIK SEKTÖRÜNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2(1):157-63.