BibTex RIS Kaynak Göster

Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 67 - 77, 01.12.2011

Öz

Kaynakça

  • Akın, Murat Çiçek, Recep Gürbüz, Esen ve İnal, Emin M. “Tüketici Etnosentrizmi ve Davranış Niyetleri Arasındaki Farklılığın Belirlenmesinde Cetscale Ölçeği”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 2 Mayıs 2009, 489–512.
  • Arı, Emin, Sertaç, Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkinsinin Rolü, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Adana, 2007.
  • Aysuna, Ceyda. Tüketici Etnısentrizmi Etkisini Ölçmede Cetscale Ölçeği ve Türkiye Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul, 2006.
  • Bawa, Anupam “Consumer Ethnocentrism: Cetscale Validation and Measurement of Extent”, Vikalpa, July–September 2004, 29 (3).
  • Ceylan, Kutalmış Emre, Yabancı Tüketicilerin Türkiye ve Türk Menşeli Ürünler Hakkındaki Algılarının Satın Alma Niyetine Etkileri, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, 2010.
  • Ersun, Nur ve Arslan K., Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarında
  • Etnosentrizmin Etkisi, 15.Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, 2010.
  • Gülmez, M. ve Yılmaz, C. “Etnosentrik Tüketicilerin Yerli Ürün Satın Alma Eğilimleri Üzerine Karşılaştırılmalı Bir Analiz”, içinde: Sözlü Bildiri, 14.Ulusal Pazarlama Kongresi, Bozok Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, M Grup, Kayseri, 2009, 279–288. Herche, Joel. “A Note on The Predictive Validity of The Cetscale”. Journal of the Academy of Marketing Science, Volume 20, Number 3, 1992, 261-264.
  • Küçükemiroğlu, Orsay, "Market segmentation by using consumer lifestyle dimensions and ethnocentrism", European Journal of Marketing, 1999, 33 (5/6), 470-487.
  • Mutlu, Murat M. Çeviker, Abdullatif ve Çirkin, Zeynep. “Tüketici Etnosentrizmi ve Yabancı Ürün Satın Alma Niyeti: Türkiye ve Suriye Üzerine Karşılaştırmalı Analiz”, Sosyo Ekonomi Dergisi, Ocak – Haziran sayısı, 2011, 52–73.
  • Nart, Sima. “Menşe Ülke Etkisinin Tüketici Algılamaları ve Davranışlarına Yansımaları: İngiltere Pazarında Türk ve Alman Markaların Karşılaştırılması, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 2008, 153–172. Papadopoulos, N. and L. A. Heslop, Product-Country Images: Role and Implications for International Marketing. New York: International Business Press. 1993.
  • Sharma, Subhash, Shimp, T. and Shin, J. “Consumer Ethnocentrism, A Test Of Antecedents and Moderators”, Journal of the Academy of Marketing Science, 1995, 23(1), 26-37.
  • Shimp, Terence A and Sharma, Subhash. “Consumer Ethnocentrism: Construction and Validation of the Cetscale,” Journal of Marketing Research, 1987, 4(3), 280-289.
  • Uzkurt, C., M. Özmen, Tüketici Etnosentrizmi ve Ülke Orijini Etkisinin Tüketicilerin Yerli ve Yabancı Ürünlere Yönelik Tutumlarına Etkileri, 9. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, s. 262-274, Ankara: Gazi Üniversitesi, 2004.
  • Yıldırım, Engin, Recai Coşkun ve Remzi Altunışık, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, 2007.
  • Yu, J. H., G. Albaum (2002), "Sovereignty Change Influences on Consumer Ethnocentrism and Product Preferences: Hong Kong revisited one year later", Journal of Business Research, 2002, 55, 891– 899.

Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 67 - 77, 01.12.2011

Öz

Tüketici etnosentrizmi, tüketicilerin yabancı malları kullanmanın ve satın almanın ne derece uygun veya ahlaki olduğuna ilişkin görüş değerlendirmelerini ifade eder. Bu çalışmada Aydın ilindeki 386 tüketicinin Cetscale (Consumer Ethnocentrism belirlenmiştir. Tüketiciler etnosentrik düzey bakımından farklı düzeylere ayrılmış, ve bu düzeyler ile bazı sosyo–demografik özellikleri arasında ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Ayrıca çalışmada beyaz eşya, gıda, tekstil ve elektronik eşya olmak üzere dört ürün grubunda menşe ülke etkisi belirlenmiştir. Buna göre tüketicilerin orta düzeyde bir etnosentrizm eğilimine sahip olduğu (%60,6) hesaplanmıştır. Tüketicilerin yaş, gelir grupları, eğitim düzeyleri, meslek ve siyasi görüşleri ile etnosentrizm düzeyleri arasındaki ilişki istatistiksel bakımdan anlamlı bulunmuştur

Kaynakça

  • Akın, Murat Çiçek, Recep Gürbüz, Esen ve İnal, Emin M. “Tüketici Etnosentrizmi ve Davranış Niyetleri Arasındaki Farklılığın Belirlenmesinde Cetscale Ölçeği”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 2 Mayıs 2009, 489–512.
  • Arı, Emin, Sertaç, Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkinsinin Rolü, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Adana, 2007.
  • Aysuna, Ceyda. Tüketici Etnısentrizmi Etkisini Ölçmede Cetscale Ölçeği ve Türkiye Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul, 2006.
  • Bawa, Anupam “Consumer Ethnocentrism: Cetscale Validation and Measurement of Extent”, Vikalpa, July–September 2004, 29 (3).
  • Ceylan, Kutalmış Emre, Yabancı Tüketicilerin Türkiye ve Türk Menşeli Ürünler Hakkındaki Algılarının Satın Alma Niyetine Etkileri, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, 2010.
  • Ersun, Nur ve Arslan K., Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarında
  • Etnosentrizmin Etkisi, 15.Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, 2010.
  • Gülmez, M. ve Yılmaz, C. “Etnosentrik Tüketicilerin Yerli Ürün Satın Alma Eğilimleri Üzerine Karşılaştırılmalı Bir Analiz”, içinde: Sözlü Bildiri, 14.Ulusal Pazarlama Kongresi, Bozok Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, M Grup, Kayseri, 2009, 279–288. Herche, Joel. “A Note on The Predictive Validity of The Cetscale”. Journal of the Academy of Marketing Science, Volume 20, Number 3, 1992, 261-264.
  • Küçükemiroğlu, Orsay, "Market segmentation by using consumer lifestyle dimensions and ethnocentrism", European Journal of Marketing, 1999, 33 (5/6), 470-487.
  • Mutlu, Murat M. Çeviker, Abdullatif ve Çirkin, Zeynep. “Tüketici Etnosentrizmi ve Yabancı Ürün Satın Alma Niyeti: Türkiye ve Suriye Üzerine Karşılaştırmalı Analiz”, Sosyo Ekonomi Dergisi, Ocak – Haziran sayısı, 2011, 52–73.
  • Nart, Sima. “Menşe Ülke Etkisinin Tüketici Algılamaları ve Davranışlarına Yansımaları: İngiltere Pazarında Türk ve Alman Markaların Karşılaştırılması, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 2008, 153–172. Papadopoulos, N. and L. A. Heslop, Product-Country Images: Role and Implications for International Marketing. New York: International Business Press. 1993.
  • Sharma, Subhash, Shimp, T. and Shin, J. “Consumer Ethnocentrism, A Test Of Antecedents and Moderators”, Journal of the Academy of Marketing Science, 1995, 23(1), 26-37.
  • Shimp, Terence A and Sharma, Subhash. “Consumer Ethnocentrism: Construction and Validation of the Cetscale,” Journal of Marketing Research, 1987, 4(3), 280-289.
  • Uzkurt, C., M. Özmen, Tüketici Etnosentrizmi ve Ülke Orijini Etkisinin Tüketicilerin Yerli ve Yabancı Ürünlere Yönelik Tutumlarına Etkileri, 9. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, s. 262-274, Ankara: Gazi Üniversitesi, 2004.
  • Yıldırım, Engin, Recai Coşkun ve Remzi Altunışık, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, 2007.
  • Yu, J. H., G. Albaum (2002), "Sovereignty Change Influences on Consumer Ethnocentrism and Product Preferences: Hong Kong revisited one year later", Journal of Business Research, 2002, 55, 891– 899.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ece Aksu Armağan Bu kişi benim

Özden Gürsoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Armağan, E. A., & Gürsoy, Ö. (2011). Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 67-77.
AMA Armağan EA, Gürsoy Ö. Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Aralık 2011;3(2):67-77.
Chicago Armağan, Ece Aksu, ve Özden Gürsoy. “Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi Ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2011): 67-77.
EndNote Armağan EA, Gürsoy Ö (01 Aralık 2011) Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 2 67–77.
IEEE E. A. Armağan ve Ö. Gürsoy, “Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 2, ss. 67–77, 2011.
ISNAD Armağan, Ece Aksu - Gürsoy, Özden. “Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi Ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3/2 (Aralık 2011), 67-77.
JAMA Armağan EA, Gürsoy Ö. Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3:67–77.
MLA Armağan, Ece Aksu ve Özden Gürsoy. “Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi Ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 2, 2011, ss. 67-77.
Vancouver Armağan EA, Gürsoy Ö. Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Cetscale Ölçeği İle Değerlendirilmesi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3(2):67-7.