Alışveriş merkezleri, tüketicilerin rasyonel ve duygusal deneyimler yaşadığı mekanlara dönüşmüştür. Eğlence tüketimi de AVM çevresinde yaşanan yaygın bir deneyimdir. Bu araştırmanın temel amacı, genç tüketicilerin bir AVM’deki eğlence deneyimlerini ve bu deneyimlerin bağlamsal ayrıntılarını incelemektir. Ayrıca, araştırmada, tüketici deneyimleri açısından fotoğrafa dayalı öyküleme tekniği ile veri toplamanın uygunluğu da ele alınmıştır. Bu amaçla, fotoğrafa dayalı öyküleme tekniğinin kullanıldığı nitel bir araştırma yürütülmüştür. 13 üniversite öğrencisinden oluşan katılımcılarla yürütülen araştırmaya, Konya ilindeki bir AVM alan oluşturmuştur. Elde edilen veriler tümevarım yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgular, AVM’deki eğlence deneyiminin, “mağazalarla”, “AVM yönetimince planlanan özel olaylarla” ve alanyazından farklı olarak “AVM’deki anlık olaylarla” ilişkili olabileceğini göstermiştir. Bu çalışma, akademik ve kavramsal alanyazına ve AVM yöneticilerine yararlı sonuçlar sağlamaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2 |