Günümüz iş dünyasında işletmelerin hayatta kalmaları ve başarılı olmaları yöneticilerin aldıkları stratejik kararlarla çok yakından ilişkilidir. Etkin kararlar işletmeleri başarılı kılarken, kötü kararlar işletmeler üzerinde olumsuz sonuçlar doğurabilmektedir. İşte bu yüzden bazı araştırmacılar karar almayı yönetim ile eşanlamlı olarak kabul etmişlerdir. Hatta karar alma, bazı araştırmacılar tarafından ‘yönetim eyleminin kalbi’ olarak tanımlanmıştır. Çalışma, yöneticilerin demografik ve işletmelerin temel bazı özelliklerinin stratejik karar alma ile ilişkilerini ve stratejik karar alma üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Çalışma, Alanya’da faaliyet gösteren konaklama işletmelerinde bir alan araştırması ile desteklenmiştir. Araştırmanın amacına ulaşmak için düzenlenen anket soru formu vasıtasıyla veriler toplanmış ve SPSS programı ile analiz edilmiştir. Sonuçlar teorik ve uygulama bağlamında tartışılmıştır
Karar Alma Stratejik Karar Alma Demografik Özellikler Şirket Özellikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2 |