Günümüzde bilgiler yalnız basılı metinler aracılığıyla değil görsel ve elektronik
metinler aracılığıyla da sunulmaya başlanmış ve bu durum okuma becerilerinin
yeniden tanımlanmasını gerektirmiştir. Bu bağlamda 2012-2013 eğitim-öğretim
yılından itibaren ortaokullarda seçmeli olarak haftada iki ders saati olmak üzere
Okuma Becerileri dersi konmuştur. Okuma Becerileri dersinin kazanımlarına
baktığımızda özellikle eleştirel okumayla ilgili kazanımların PISA 2009-2012 Beşinci Düzey ve Altıncı Düzey Okuma Yeterlilikleriyle örtüştüğü görülmektedir.
Araştırmanın amacı Okuma Becerileri dersinin öğretim programının uygulanabilirliğini
eleştirel bir bakışla değerlendirmek ve bu dersin uygulanmasında
yaşanan sorunları incelemektir. Araştırma, betimsel tarama modelinde planlanmıştır.
Araştırmaya Uşak il merkezi ve Eşme, Sivaslı ilçelerindeki ortaokullarda
çalışan ve Okuma Becerileri dersine giren on Türkçe öğretmeni katılmıştır. Elde
edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş, ulaşılan bulgular yorumlanmıştır.
Elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin okuduğunu anlama ve anlatma yeterliliklerinin
arttırılması konusunda Okuma Becerileri dersinin hem Türkçe dersinin
okuma becerileriyle ilgili eksik kalan yönlerini tamamlaması hem de PISA’daki
üst düzey okuma becerilerine hizmet etmesi bakımından ortaokullarda beşinci sınıftan itibaren zorunlu ders olarak okutulması, bunun için de öncelikle
programın gözden geçirilip daha ayrıntılı bir şekilde hazırlanması, etkinliklerin
zenginleştirilmesi, Türkçe öğretmenlerine dersle ilgili hizmetiçi eğitim verilmesi,
ders ve kılavuz kitaplarının hazırlanması, Bilişim Teknolojileri sınıflarının
gözden geçirilmesi, sınıf kitaplıklarının zenginleştirilmesi gerektiği söylenebilir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1 |