Bu araştırma, ağır ve çoklu yetersizliği (AÇYE) olan
bireylerle çalışan özel eğitim öğretmenlerinin yaşadıkları sorunların
belirlenmesi amacıyla yürütülmüştür. Bu doğrultuda, AÇYE olan bireylerle çalışan özel eğitim alan
mezunu 14 özel eğitim öğretmeniyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve
görüşmelerin ses kayıtları yazılarak görüşme dökümleri hazırlanmıştır. Veriler
betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgular temel olarak; özel
eğitim öğretmenlerinin AÇYE hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip
olmadıklarını, alanda çalışan uzman sayısının yetersiz
olduğunu, özel eğitim öğretmeni
yetiştirmeye ilişkin sorunlar olduğunu, ekip çalışmasının yetersiz olduğunu,
yasal düzenlemelerin yetersiz olduğunu, müfredata ilişkin sorunlar olduğunu,
öğrencilerin eğitim kurumlarına yerleştirilmesine ilişkin sorunlar olduğunu,
hizmet içi eğitimin yetersiz olduğunu ve müfredata ilişkin sorunlar olduğunu ortaya koymaktadır. Araştırma bulgularından
yola çıkarak, özel eğitim lisans programlarında ağır ve çoklu yetersizliğe
yönelik derslerin sayılarının artırılması, teorik derslerin uygulamalarla
desteklenmesi, alanda çalışan öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerle
desteklenmesi ve ağır ve çoklu yetersizlik alanına yönelik lisansüstü
programların açılarak alandaki uzman sayısı arttırılması önerilebilir.
Ağır ve çoklu yetersizlik özel eğitim öğretmeni öğretmen sorunları öğretmen yeterliği
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.