Güvenlik
becerileri tüm bireyler için yaşamsal önem taşıyan becerilerdir. Alanyazında
zihin yetersizliği olan bireylerin, yetersizliği olmayan bireylere göre kazalara,
şiddete, tacize ve ihmale daha fazla maruz kaldığı ifade edilmektedir. Bu
çalışmada, zihin yetersizliği olan bireylere sunulan güvenlik becerileri öğretimini
hedefleyen çalışmaların demografik, yöntemsel ve sonuçları açısından değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Söz konusu çalışmalara ulaşabilmek için elektronik ortamda
taramalar yapılmış, dizin taraması gerçekleştirilmiş ve ulaşılan çalışmaların
kaynakçalarını gözden geçirerek elle tarama yapılmıştır. Taramalar sonucunda
176 çalışmaya ulaşılmış ve dahil etme ve dışlama ölçütleri açısından çalışmalar
değerlendirilerek 33 çalışma betimsel analize alınmıştır. Betimsel analiz
sürecinde her bir çalışma demografik, yöntemsel ve sonuçlarına ilişkin
parametreler açısından analiz edilmiştir. Analizler, farklı yaş ve düzeyde zihin
yetersizliği olan bireylere güvenlik becerilerinin öğretilebildiğini göstermektedir.
Bulgular tartışılarak, araştırmacılara ve uygulamacılara önerilerde
bulunulmuştur.
güvenlik becerileri zihin yetersizliği betimsel analiz tek-denekli araştırmalar öğretim bilimsel dayanaklı uygulamalar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.