Etkinlik çizelgeleri, otizmli veya ileri derecede yaygın gelişim bozukluğu olan bireylerin eğitiminde
kullanılan bilimsel dayanaklı etkili bir öğretim yöntemidir. Etkinlik çizelgeleri, otizmli bireylere başkalarının
verdiği yönergelere bağlı kalmadan günlük etkinliklerini kendi başlarına yapmalarına yardımcı olan fotoğraflı
veya yazılı ipuçlarından oluşur. Otizmli bireyler, etkinlik çizelgelerleri kullanarak rutinlerinde değişiklik
yapmayı, etkinlik seçmeyi, etkinliklerini sıraya koymayı ve başkalarıyla iletişime girmeyi öğrenirler. Bu
makalede, öğretmen ve ebeveynlerin çocuklarının oyun, öz-bakım, sosyal etkileşim, akademik ve ev rutinlerini
geliştirmek için etkinlik çizelgelerini nasıl kullandıkları, önkoşul becerilerin neler olduğu, öğretim
materyallerinin nasıl hazırlandığı ve çizelge takip becerisinin nasıl öğretildiği tartışılmaktadır.
Etkinlik çizelgeleri otizm otistik bozukluk otizm spektrum bozukluğu otizmli çocukların eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.