Bu çalışmada, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)nın öğrenilmesi, hazırlanması ve uygulamasına ilişkin zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenmiş olan katılımcılar toplam 12 zihin engelliler sınıf öğretmeninden oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ve toplam 17 sorudan oluşan bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, betimsel analiz yaklaşımından yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin BEP hazırlarken öğrencilerin aileleriyle oldukça az görüştükleri ailelerin ve öğrencilerin görüşlerinden yeterince yararlanmadıkları anlaşılmaktadır. BEP’te yer alması gereken kısımlar ve BEP’te belirlenen hedef davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığının değerlendirilmesi konusunda yeterince bilgi sahibi olmadıkları da elde edilen bulgular arasındadır. Zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin BEP’i öğrenme yaşantıların da farklı olduğu, BEP’i hazırlama ve uygulamada da sorunlar yaşadıkları araştırmanın bulguları arasındadır
Bireyselleştirilmiş eğitim programı zihin engelliler sınıf öğretmeni eğitim ve uygulama okulu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.