Erken çocukluk özel eğitimi, yetersizliği olan veya gelişimsel açıdan risk grubunda olan çocukların ve ailelerinin gereksinimlerini karşılamak, yetersizliğin engele dönüşmesini önlemek ya da çocuğun yaşıtlarıyla gelişim farklılığını en aza indirmeyi hedefleyen bir alandır. Ülkemizde son on yıldır gelişme gösteren erken çocukluk özel eğitimi, gelişmiş ülkelerde yaklaşık elli yıldır uygulanmaktadır. Bu çalışmada, erken çocukluk özel eğitiminin, dünyada ve ülkemizde ortaya çıkış nedenleri, gelişim süreciyle uygulamalarına yer verilmiştir. Çalışmada ayrıca, erken çocukluk özel eğitiminin en önemli basamakları olan önleme, vakaların tespiti, çocukların değerlendirilmesi süreçlerine değinilmiş, gelişmiş ülkelerdeki uygulamalarla Türkiye’deki uygulamalar karşılaştırılmıştır. Çalışmada, erken çocukluk özel eğitim hizmetlerinin ülkemizde nasıl yürütüldüğüne değinilmiş, bu hizmetlerin yaygınlaştırılması için neler yapılması gerektiği önerilmiştir
Erken çocukluk özel eğitimi erken çocukluk özel eğitimde önleme erken çocukluk özel eğitimde değerlendirme erken çocukluk özel eğitim programları gelişimsel geriliği olan çocuklar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 7 Sayı: 02 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.