Oyun, erken çocukluk dönemindeki
çocuklar için öğrenme süreçlerinde kullanılabilecek etkili bir öğretim
aracıdır. Bu çalışmada özel eğitim öğretmenlerinin oyun öğretimi öz-yeterlik
düzeylerinin, oyun etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme
öz-yeterlikleri ile mesleki öz-yeterlikleri açısından incelenmesi
amaçlanmıştır. Betimsel tarama yöntemine göre planlanan araştırmada, veri
toplama aracı olarak ''Kişisel Bilgi Formu” ve Kadim (2012) tarafından
geliştirilen “Okul Öncesi Dönemde Oyun Öğretimi Öz-Yeterlik Anketi” kullanılmıştır.
127 özel eğitim öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilen çalışmanın sonucunda,
öğretmenlerin mezun oldukları alan, oyun dersi alma durumları ve mesleki
kıdemlerine göre oyun etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme ile
oyun öğretimi mesleki öz-yeterlik düzeylerine ait puanları arasında anlamlı bir
farklılık olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin eğitim durumları, oyun
öğretimi etkinliklerini değerlendirme, mesleki öz-yeterlik ve oyun öğretimi
toplam puanları üzerinde, cinsiyetleri ise oyun etkinliklerini uygulama alt
boyutu üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmaktadır. Özel eğitim
öğretmenlerinin oyun öz-yeterliklerinin incelendiği bu çalışma, oyunları
öğretim aracı olarak ne düzeyde kullandıklarının belirlenmesi açısından önemlidir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.